סקירה מקצועית על מרצדס S-Class – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

“`html

ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK.
היום אנחנו צוללים עמוק אל תוך עולם הפאר המוטורי, עם סקירה מקיפה של אחת המכוניות האייקוניות והחשובות ביותר בעולם.
רכב שהוא הרבה יותר מאמצעי תחבורה.
הוא סמל סטטוס.
הוא הצהרה טכנולוגית.
הוא ספינת הדגל של יצרנית יוקרה בעלת שם עולמי.
אנחנו מדברים כמובן על מרצדס בנץ S-Class.
Mercedes-Benz S-Class, או בגרמנית S-Klasse.
האות S, כידוע, מייצגת את המילה Sonderklasse, שמשמעותה “מחלקה מיוחדת”.
ובהחלט, מדובר במכונית שנמצאת במחלקה מיוחדת משלה.
ה-S-Class תמיד הייתה בחזית החדשנות, מציגה חידושים טכנולוגיים שנמצאו מאוחר יותר במכוניות עממיות יותר.
היא נחשבת לבנצ’מרק בקטגוריית מכוניות הסלון הגדולות והיוקרתיות.
הדור הנוכחי, המוכר בקוד היצרן W223, ממשיך את המסורת הזו.
הוא מתמודד ראש בראש בשוק הישראלי עם מתחרים כמו ב.מ.וו סדרה 7 (BMW 7 Series) ואאודי A8 (Audi A8).
לעתים, גם עם לקסוס LS (Lexus LS) או פורשה פנאמרה (Porsche Panamera) בגרסאות ספציפיות.
ה-S-Class ממוקמת לרוב כפסגת היוקרה והנוחות בקטגוריה, בעוד סדרה 7 נחשבת לרוב לספורטיבית יותר, וה-A8 למאופקת יותר.
קהל היעד העיקרי של ה-S-Class בישראל הוא אנשי עסקים בכירים, מנהלים, וכל מי שיכול ורוצה להרשות לעצמו את פסגת התחבורה המוטורית.
לעתים קרובות היא משמשת כמכונית מנהלים או כמכונית לצ’ופר.
בסקירה הזו נפרט לעומק על כל ההיבטים החשובים של ה-S-Class.
החל מהעיצוב החיצוני והפנימי, דרך הטכנולוגיה המתקדמת, יחידות ההנעה והביצועים, נושא הטעינה (לדגמים הרלוונטיים), חווית הנהיגה, הבטיחות, ועד כמובן – נושא ה*מחיר*, ה*מחירון* ורמות הגימור בישראל.
נציג את ה*יתרונות* וה*חסרונות* המנומקים של הדגם.
נשווה אותה *בהשוואה* למתחרים.
ונענה על השאלה המרכזית – *האם כדאי לקנות* מרצדס S-Class.
ננסה לשלב גם תובנות מתוך *חוות דעת גולשים* אם ישנן כאלה זמינות או תפיסות רווחות לגבי הדגם.
המטרה היא לתת לכם, קוראי PRK, את כל המידע שאתם צריכים כדי להבין האם ה-S-Class מתאימה לכם.
בין אם אתם שוקלים לקנות חדשה מהסוכנות, או מחפשים אחר רכב יוקרה משומש במצב מעולה.
אז בואו נתחיל.

II. עיצוב חיצוני – נוכחות מלכותית

נתחיל עם המראה החיצוני של מרצדס S-Class הנוכחית.
הרושם הראשוני הוא של אלגנטיות מופתית, יחד עם נוכחות כביש מרשימה ומאד דומיננטית.
מרצדס בחרה בפילוסופיה עיצובית שמרנית ומתוחכמת יותר מאשר ספורטיבית או אגרסיבית.
המטרה היא לשדר יוקרה שקטה ולא מתאמצת.
הרכב ארוך, נמוך ורחב.
הפרופורציות מאוזנות ומשדרות תחושת יציבות וחוזק.

החלק הקדמי נשלט על ידי הגריל הגדול והבולט של מרצדס.
הוא מעוטר בגימור כרום ומכיל את הכוכב הגדול והמוכר של היצרן.
לצד הגריל, נמצאות יחידות התאורה הראשיות (הפנסים).
ב-S-Class הן צרות ומודרניות, ומשלבות את טכנולוגיית Digital Light המתקדמת של מרצדס.
טכנולוגיה זו מאפשרת פיזור אור מדויק במיוחד ואף הקרנה של סימנים אזהרה על הכביש.
קווי המתאר מהצד אלגנטיים מאד.
צללית הרכב נשפכת לאחור בצורה חלקה, עם קו גג שמסתיים בחן.
קו המותניים (קו החלונות) גבוה יחסית, מה שתורם לתחושת המסיביות והביטחון.
בתי הגלגלים גדולים ומאכלסים חישוקים בקוטר משתנה.

החישוקים המוצעים בישראל נעים לרוב בין 19 ל-20 אינץ’, בהתאם לרמת הגימור.
העיצובים משתנים גם הם.
יש חישוקים קלאסיים ומעודנים למי שמעדיף מראה יוקרתי ושקט.
וישנם חישוקים בעיצובים דינמיים יותר, במיוחד בגרסאות עם חבילת AMG Line, שמוסיפות נופך ספורטיבי למראה הכללי.
אלו חישוקים גדולים ובולטים שתורמים לנוכחות הפיזית של הרכב.

החלק האחורי של ה-S-Class מעוצב גם הוא באלגנטיות.
הפנסים האחוריים צרים ורחבים.
הם מחוברים באמצעות פס כרום דק או פס תאורה LED (תלוי ברמת הגימור או אופציה).
הפגוש האחורי מעוצב בצורה נקייה יחסית, ומשלב לרוב פתחי מפלט מובנים (גם אם הם לא תמיד אמיתיים).
דלת תא המטען גדולה ונוחה לגישה.
הנוכחות הכביש של ה-S-Class היא מהחזקות שיש בקטגוריה.
הרכב נראה יקר, מבוסס ורציני.
המידות הפיזיות גדולות מאד.
אורך הרכב עובר בקלות את ה-5.1 מטר בגרסה הסטנדרטית, ועובר את ה-5.25 מטר בגרסה הארוכה (Long Wheelbase) שהיא הפופולרית יותר בישראל.
הוא גם רחב וכבד.
זה מקנה לו מראה כבד ומכובד על הכביש, אבל יש לזה גם השפעה על נוחות התמרון והחניה, במיוחד ברחובות הצפופים של ערי ישראל.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח – סלון יוקרתי על גלגלים

הכניסה לתא הנוסעים של ה-S-Class היא כניסה לעולם אחר.
האווירה הכללית היא של יוקרה עכשווית וטכנולוגית מאד.
הקונספט העיצובי שונה מהותית מהדור הקודם (W222).
הוא עבר שינוי דרסטי לכיוון מינימליזם יחסית, עם דגש חזק על מסכים גדולים ומשטחים נקיים.
לוח המחוונים המסורתי פינה את מקומו למסך מולטימדיה ענק דומיננטי הניצב אנכית במרכז הקונסולה.
פתחי המיזוג המסורתיים של מרצדס נשארו, אך הם משולבים בצורה מודרנית יותר.

איכות החומרים היא, כצפוי, יוצאת מהכלל.
כמעט כל משטח שאתה נוגע בו, מהדשבורד העליון ועד דיפוני הדלתות התחתונים, עשוי מחומרים רכים ונעימים למגע.
יש שימוש נרחב בעור איכותי (מגוון סוגים וגימורים אפשריים), עץ אמיתי עם פורניר משובח, ומתכות מוברשות.
הפלסטיקה, היכן שהיא קיימת, היא מהאיכות הגבוהה ביותר שיש.
איכות ההרכבה ללא רבב.
אין קרקושים או תחושה של חלקים רופפים.
הכל יושב במקומו בחוזקה ובדיוק גרמני מופתי.
זו תחושה של בנייה כמו טנק, עטופה במיטב חומרי הגלם.

הנדסת האנוש עברה שינוי משמעותי עם המעבר למסך מגע גדול כמרכז הפיקוד.
בעוד הדור הקודם התבסס יותר על כפתורים פיזיים ופקד סיבובי, בדור הנוכחי כמעט הכל נשלט דרך המסך.
זה דורש הסתגלות.
יש שיגידו שזה פחות אינטואיטיבי ובטוח לתפעול בזמן נהיגה מאשר כפתורים פיזיים.
הפקדים הפיזיים המעטים שנותרו, כמו אלה שעל גלגל ההגה או פקדי החלונות, איכותיים למגע.
ראות החוצה טובה יחסית לגודל הרכב, אך הקורות הקדמיות עבות.
המצלמות ההיקפיות ומערכת ה-360 מעלות הכרחיות לתמרון קל.

נוחות המושבים היא אחת מנקודות החוזק הגדולות ביותר של ה-S-Class.
המושבים הקדמיים הם כורסאות פאר אמיתיות.
הם מתכווננים חשמלית במגוון עצום של מצבים.
כוללים חימום, אוורור ואפילו עיסוי במגוון תוכניות.
התמיכה לגב ולצדדים מצוינת.
אבל המקום שבו ה-S-Class זורחת באמת הוא בשורה השנייה.
בגרסה הארוכה, המרווח לרגליים מאחור הוא פשוט עצום.
יש מקום להתרווח לחלוטין.
מושבי האחוריים יכולים לכלול גם הם חימום, אוורור, עיסוי, ואף הדום לרגליים ואפשרויות הטיה כמעט מלאה של משענת הגב (במיוחד עם חבילות ה-Executive האחוריות).
המרווח לראש ולכתפיים בשתי השורות מצוין גם הוא, כמצופה מרכב בגודל כזה.
האווירה מאחור היא של סלון עסקי יוקרתי.

נפח תא המטען נדיב יחסית למכונית סלון, ועומד על כ-550 ליטר.
הוא בעל מבנה מלבני יחסית, מה שהופך אותו לשימושי עבור מזוודות או שקיות קניות.
סף ההטענה בגובה סביר.
יש נקודות עיגון ורשתות לאבטחת מטען.
עם זאת, בדגמי הפלאג-אין הייבריד (כמו ה-S580e), נפח תא המטען קטן משמעותית (יורד לכ-350 ליטר בלבד) בגלל מיקום הסוללה.
זהו חסרון משמעותי שיש לקחת בחשבון אם בוחרים בגרסה ההיברידית.
באופן כללי, תא הנוסעים של ה-S-Class הוא אחד הטובים ביותר שיש בתעשיית הרכב.
הוא מפנק, יוקרתי ומאובזר לעייפה.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה – מרכז פיקוד נייד

ה-S-Class תמיד הייתה פלטפורמה להצגת הטכנולוגיה החדשנית ביותר של מרצדס, והדור הנוכחי אינו יוצא מן הכלל.
היא עמוסה במערכות טכנולוגיות מתקדמות, חלקן כסטנדרט וחלקן כאופציה.
הלב הפועם של תא הנוסעים הוא מערכת המולטימדיה המרכזית, שהיא חלק מחוויית המשתמש של מרצדס – MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

מערכת MBUX ב-S-Class מגיעה עם מסך מגע ענק בגודל של עד 12.8 אינץ’ (בטכנולוגיית OLED ברמות הגימור הגבוהות).
איכות התצוגה פשוט מדהימה, עם צבעים עשירים ורזולוציה גבוהה.
מהירות התגובה של המסך מצוינת, כמו של טאבלט מתקדם.
מבנה התפריטים מורכב מאד, אבל לאחר תקופת למידה, הוא הופך לקצת יותר נגיש.
המערכת מבוססת על מערכת הפעלה קניינית של מרצדס, והיא מאפשרת שליטה כמעט בכל פונקציה ברכב.
העוזר הקולי (“Hey Mercedes”) משופר משמעותית בדור הזה והוא מבין פקודות רבות בשפה טבעית יחסית, כולל שליטה על בקרת האקלים, ניווט, שיחות טלפון ועוד.
קישוריות סמארטפונים דרך Apple CarPlay ו-Android Auto נתמכת, ולרוב היא אלחוטית ברמות הגימור הגבוהות, מה שמוסיף מאד לנוחות.

לוח המחוונים הוא דיגיטלי לחלוטין, בגודל 12.3 אינץ’.
הוא מציע מספר אפשרויות תצוגה שונות, וניתן להתאמה אישית ברמה גבוהה.
הוא יכול להציג מידע נהיגה קלאסי, מפות ניווט, או נתונים ממערכות העזר לנהג.
אופציה ייחודית היא לוח מחוונים עם תצוגה תלת מימדית (3D), שמוסיפה עומק לתצוגה ללא צורך במשקפיים.
זה נראה מרשים, אם כי חלק יראו בזה גימיק.
בנוסף, יש מסך Head-Up Display גדול וברור המוצג על השמשה הקדמית, ולעתים קרובות הוא משלב Augmented Reality (מציאות רבודה), שמקרינה חצים והכוונה על הכביש עצמו בזמן ניווט.

מערכת השמע הסטנדרטית ב-S-Class איכותית למדי, אבל מי שבאמת רוצה חוויה אקוסטית ברמה אחרת יבחר במערכת ה-Burmester היוקרתית.
היא מגיעה עם מספר רב של רמקולים ואיכות צליל יוצאת דופן, שממלאת את תא הנוסעים בצליל עשיר ומדויק.
אבזור הנוחות הוא אינסופי כמעט.
בקרת אקלים מפוצלת רב-אזורית (לעתים קרובות ארבעה אזורים), חימום, אוורור ועיסוי במושבים הקדמיים והאחוריים, גג פנורמי ענק, סגירה רכה לדלתות, וילונות חשמליים בחלונות האחוריים, תאורת אווירה מתקדמת עם אלפי צבעים ואפשרויות התאמה אישית (אפילו משתלבת עם מערכות ה-ADAS להתראות ויזואליות).
יש גם אפשרות למסכים אחוריים לנוסעים בשורה השנייה, שהופכים את המכונית למשרד נייד או למרכז בידור פרטי.

בין הטכנולוגיות הייחודיות לדגם ניתן למנות את מערכת ההיגוי האחורית, שמאפשרת לגלגלים האחוריים לפנות (עד 10 מעלות!), מה שמקטין משמעותית את קוטר הסיבוב והופך את הרכב לקל יותר לתמרון בעיר, למרות גודלו העצום.
יש גם מערכת מתלים אקטיבית (E-Active Body Control) שיכולה לשלוט בכל גלגל בנפרד ולנטרל כמעט לחלוטין את תנודות המרכב ואת זוויות הגלגול.
זו מכונית שמציגה את פסגת היכולות הטכנולוגיות של מרצדס.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה – כוח חלק ומעודן

מרצדס S-Class בישראל מוצעת עם מספר יחידות הנעה, לרוב כאלה שמשלבות בין ביצועים טובים לחסכון מסוים בדלק (יחסית לקטגוריה).
הגרסאות הנפוצות ביותר הן מנועי בנזין עם מערכת סיוע היברידית קלה (Mild Hybrid) או גרסאות פלאג-אין הייבריד.
מנועי דיזל קיימים גם הם בחלק מהשווקים, אך פחות נפוצים ב-S-Class חדשה בישראל כיום בהשוואה לעבר.

הגרסאות הפופולריות לרוב בישראל כוללות את ה-S450 וה-S500.
שתיהן מצוידות במנוע בנזין 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר.
ב-S450 ההספק הוא לרוב סביב 367 כ”ס והמומנט כ-51 קג”מ.
ב-S500 ההספק גבוה יותר, כ-435 כ”ס והמומנט כ-53 קג”מ.
שתי הגרסאות מצוידות במערכת EQ Boost, שהיא מערכת היברידית קלה של 48V.
היא מוסיפה עוד כ-22 כ”ס ו-25 קג”מ לסיוע בתאוצות ראשוניות ומאפשרת שיוט עם מנוע כבוי.
יחידות אלו משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 9 *הילוכים* (9G-TRONIC).
התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש מהירה למדי עבור מכונית כה גדולה וכבדה.
ה-S450 מאיצה בסביבות 5.1-5.5 שניות, וה-S500 קצת מהר יותר, בסביבות 4.9 שניות.

גרסת הפלאג-אין הייבריד, ה-S580e, נפוצה גם היא בשוק הישראלי בשל הטבות המס.
היא משלבת את אותו מנוע בנזין 3.0 ליטר עם מנוע חשמלי.
ההספק המשולב עומד על כ-510 כ”ס והמומנט גבוה משמעותית, בסביבות 76 קג”מ.
היא משתמשת גם היא באותו *גיר* אוטומטי 9G-TRONIC.
התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש מהירה אפילו יותר, בסביבות 4.4 שניות.
היתרון העיקרי של גרסת הפלאג-אין הוא היכולת לנסוע על חשמל בלבד לטווח משמעותי.

ונעבור לנושא הבוער: *צריכת דלק*.
או יותר נכון, *צריכת אנרגיה* בהקשר של רכב חשמלי או היברידי.
נתוני יצרן WLTP לגרסאות הבנזין נעים סביב 9-10 ק”מ לליטר.
במציאות הישראלית, עם עומסי תנועה ונהיגה פחות אידיאלית, אפשר לצפות לנתונים ריאליים קרובים יותר ל-6-8 ק”מ לליטר בנהיגה משולבת.
בנהיגה עירונית צפופה, הנתונים יהיו נמוכים יותר.
לגרסת הפלאג-אין הייבריד (S580e), נתוני יצרן WLTP מבטיחים *צריכת דלק* פנטסטית של עשרות רבות של ק”מ לליטר – אבל זה אפשרי רק אם מטעינים את הסוללה באופן קבוע ומבצעים את רוב הנסיעות בטווח החשמלי.

הטווח החשמלי המוצהר ל-S580e עומד על כ-100 ק”מ לפי תקן WLTP.
במציאות, בנהיגה יומיומית, טווח ריאלי על חשמל יהיה סביב 60-80 ק”מ, תלוי בתנאי הנהיגה והשימוש במזגן/חימום.
*צריכת אנרגיה* חשמלית נמדדת בקוט”ש ל-100 ק”מ.
הנתון הריאלי ל-S580e כשהיא נוסעת על חשמל בלבד יהיה סביב 22-28 קוט”ש/100 ק”מ.
עלות הנסיעה על חשמל נמוכה משמעותית מעלות הנסיעה על בנזין, ולכן היכולת לנסוע חשמלית לטווח גדול היא יתרון כלכלי משמעותי למי שיכול להטעין בבית או בעבודה.
עם זאת, חשוב לזכור שחיפוש “צריכת דלק” נפוץ גם לרכב חשמלי או היברידי, ולכן חשוב להסביר את ההבדל בין נתוני היצרן לנתונים הריאליים ולהדגיש את חשיבות ההטענה בדגמים המחושמלים.

תחושת הכוח והביצועים ב-S-Class היא לא של מכונית ספורט, אלא של כוח אדיר שמועבר בצורה חלקה וללא מאמץ.
התאוצות ליניאריות, תיבת ה*הילוכים* (ה*גיר*) 9G-TRONIC מחליפה הילוכים בצורה כמעט בלתי מורגשת.
תאוצות הביניים מהירות ומאפשרות עקיפות בטוחות.
בגרסאות ההיברידיות, הסיוע החשמלי מספק זמינות כוח מיידית מהרגע הראשון.
ה-S-Class נועדה לשייט בנוחות ובמהירות גבוהה, והיא עושה זאת בצורה מושלמת.

VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי) – ממלאים כוח חשמלי

כאמור, גרסת הפלאג-אין הייבריד S580e היא רלוונטית מאד לשוק הישראלי.
לכן, חשוב לדבר על היבטי הטעינה שלה.
חווית הטעינה היא חלק בלתי נפרד מהשימוש ברכב מסוג זה.
ה-S580e מגיעה עם סוללת ליתיום-יון גדולה יחסית לרכב פלאג-אין, בקיבולת של כ-28 קוט”ש.

טעינת AC (זרם חילופין) אפשרית בקצב מקסימלי של 11kW.
זהו קצב טעינה מהיר יחסית לעמדות ביתיות או ציבוריות רבות בישראל.
זמן טעינה טיפוסי בבית, מעמדת 11kW שמחוברת לשקע תלת-פאזי, יארך כשעתיים וחצי עד שלוש שעות לטעינה מלאה מ-0% ל-100%.
אם טוענים משקע ביתי רגיל (חד-פאזי) בקצב נמוך יותר, הטעינה תיקח זמן רב יותר, כ-10-12 שעות.
לכן, עמדת טעינה ביתית היא הכרחית כמעט כדי למקסם את היתרון הכלכלי של הדגם הזה.

ה-S580e תומכת גם בטעינת DC (זרם ישר) מהירה, בקצב מקסימלי של עד 60kW.
זהו קצב נמוך משמעותית מרכבים חשמליים מלאים, אך הוא בהחלט שימושי.
זמן טעינה טיפוסי בעמדה מהירה (למשל, מ-10% ל-80%) צפוי לקחת כ-20-30 דקות, תלוי במצב הטעינה ההתחלתי ובטמפרטורת הסוללה.
סוג המחבר הוא Type 2 לטעינת AC ו-CCS לטעינת DC – אלו הסטנדרטים המקובלים באירופה ובישראל.

מרצדס מציעה אפליקציה לטלפון (“Mercedes Me”) שמאפשרת ניהול טעינה מרחוק.
ניתן לראות את מצב הסוללה, להתחיל או להפסיק טעינה, לתזמן טעינה לשעות מסוימות (כדי לנצל תעריפי חשמל נמוכים), ואף לחמם או לקרר את תא הנוסעים לפני תחילת הנסיעה כשהרכב מחובר לטעינה.
זה נוח מאד.
חווית הטעינה הציבורית בישראל השתפרה בשנים האחרונות עם התקנת עמדות טעינה רבות, אך עדיין יש אתגרים.
זמינות עמדות מהירות, אמינותן, ועומס בעמדות מסוימות יכולים להשפיע על החוויה, בהשוואה לזמינות עמדות באירופה למשל.
בכל מקרה, עם טווח חשמלי ריאלי של עשרות קילומטרים, מי שיכול לטעון באופן קבוע ייהנה מנסיעה חשמלית שקטה וחסכונית לחלק ניכר מהזמן.

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש – צף על העננים

חווית הנהיגה ב-S-Class אינה מכוונת להיות מרגשת או דינמית.
היא מכוונת להיות רגועה, נינוחה, ומבודדת ככל האפשר מהעולם החיצון.
והיא מצליחה בכך בגדול.
נוחות הנסיעה היא, ללא ספק, אחת הטובות ביותר בעולם הרכב.

מערכת המתלים (לרוב AirMatic עם בולמי אוויר) סופגת את מהמורות הכביש בצורה מופלאה.
בנסיעה עירונית על כבישים משובשים, הרכב כמעט “צף” מעל הפגמים.
בנסיעה בינעירונית במהירויות גבוהות, הרכב יציב מאד ומשדר תחושת ביטחון.
אפילו בכבישים גליים, בקרת המרכב שומרת על הרכב רגוע ומפולס.
רמת בידוד הרעשים מדהימה.
רעש המנוע נשמע רק תחת עומס משמעותי.
רעשי רוח כמעט ואינם קיימים גם במהירויות גבוהות במיוחד.
רעשי כביש וצמיגים מסוננים היטב, אם כי בגרסאות עם חישוקים גדולים וצמיגים רחבים יותר (למשל עם חבילת AMG Line), ייתכנו מעט יותר רעשי כביש על אספלט גס.

ההתנהגות הדינמית של ה-S-Class היא של מכונית גדולה ומכובדת.
היא לא נועדה לפניות חדות או נהיגה ספורטיבית.
היגוי קל ועם פחות משוב בהשוואה למכוניות ספורטיביות, אך הוא מדויק מספיק לנהיגה רגועה.
אחיזת הכביש גבוהה, תמיד יש תחושה של בטחון ויציבות.
זוויות הגלגול בפניות קיימות, אך מרוסנות היטב על ידי מערכת המתלים.
תחושת הבלמים טובה ועקבית, גם אחרי בלימות חזקות.
בדגמי הפלאג-אין, יש גם רגנרציה (המרת אנרגיית בלימה לחשמל) שיכולה להיות מורגשת מעט, אבל לרוב היא משולבת בצורה חלקה.

יציבות כיוונית במהירויות גבוהות היא נקודת חוזק משמעותית.
הרכב נוסע ישר ויציב כאילו על מסילה.
במהירויות שיוט גבוהות בכביש 6 לדוגמה, ה-S-Class מרגישה לגמרי בבית.
קלות התמרון בעיר מפתיעה לטובה, במיוחד בגרסאות עם היגוי אחורי.
קוטר הסיבוב קטן משמעותית מהמצופה מרכב בגודל כזה, מה שמקל על חניה או פניות פרסה.
תיבת ה*הילוכים* (ה*גיר* האוטומטי) תורמת רבות לחוויה החלקה, עם העברות כמעט בלתי מורגשות.
היעדר *הילוכים* ברכב חשמלי מלא (לא קיים כרגע ב-S-Class, אלא רק בדגם המקביל EQS) משפיע על חווית ההאצה בכך שהיא ליניארית ורציפה לחלוטין, ללא הפסקות או הורדות הילוכים.
ב-S-Class, למרות שיש *גיר* עם *הילוכים*, ההחלפות כה חלקות שהתחושה קרובה לזו של רכב חשמלי מבחינת רציפות ההאצה.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג – שומר ראש על גלגלים

בטיחות היא כמובן בראש סדר העדיפויות במכונית כמו ה-S-Class, והיא מצוידת במגוון עצום של מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות.
הרכב השיג ציון מרבי של 5 כוכבים ב*מבחני בטיחות* של Euro NCAP.
ב*מבדקי בטיחות* השונים, ה-S-Class השיגה ציונים גבוהים בקטגוריות הגנה על נוסעים מבוגרים וילדים, ובקטגוריית מערכות עזר לנהג.
ההגנה על הולכי רגל גם היא טובה יחסית לרכב בגודל כזה.

מעבר למאפיינים מבניים שתורמים לבטיחות, כמו שלדת רכב חזקה במיוחד ומספר רב של כריות אוויר (כולל כריות אוויר בין הנוסעים הקדמיים ואף כריות אוויר אחוריות כחלק מחבילות אבזור מסוימות), הדגש הוא על מערכות ה-ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems), מערכות עזר לנהג.
ה-S-Class מגיעה כסטנדרט עם מגוון רחב של מערכות אלה, וניתן לשדרג אותן עם חבילות נוספות.
האבזור הסטנדרטי בישראל כולל לרוב בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת שפועלת עד עצירה מלאה, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה אקטיבית (שמתקנת את ההיגוי באופן עצמאי), ניטור שטחים מת עם תיקון אקטיבי, התראת תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים), וסיוע בחניה אוטומטי.
רמות גימור גבוהות יותר או אופציות מוסיפות יכולות מתקדמות יותר.

תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי הוא לרוב מעולה.
בקרת השיוט האדפטיבית חלקה ומגיבה בצורה טבעית.
מערכת שמירת הנתיב עובדת היטב ברוב המקרים, אך עלולה להיות מעט אגרסיבית מדי לעיתים בתיקוני ההיגוי שלה, תכונה שניתן לחוות גם ברכבים *בהשוואה* אליה.
התפקוד הכולל של מערכות ה-ADAS ב-S-Class נחשב לאחד המתקדמים והמלוטשים ביותר בתעשייה.
הן קלות יחסית לתפעול דרך תפריטי ה-MBUX או כפתורים על ההגה.
הן תורמות משמעותית לבטיחות הפסיבית ולהפחתת עומס הנהיגה, במיוחד בנסיעות ארוכות בכבישים מהירים.
למעשה, ה-S-Class מוכנה מבחינה טכנית לנהיגה אוטונומית חלקית (רמה 2/3) במקומות בהם זה מותר חוקית.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל) – תג מחיר של יוקרה

נגענו כבר בנושא ה*מחיר*, אבל עכשיו נפרט עליו יותר לעומק בהקשר הישראלי.
השאלה “כמה עולה” מרצדס S-Class בישראל?
התשובה פשוטה: הרבה.
מאד.
ה-S-Class היא מכונית יקרה מאד לרכישה בישראל, גם בגלל מיצובה כרכב יוקרה אולטימטיבי וגם בגלל שיעורי המיסוי הגבוהים המוטלים על רכבים מסוג זה.
טווח ה*מחיר* של מרצדס S-Class חדשה בישראל נע לרוב החל מ-800,000 ש”ח ומטפס בקלות מעבר למיליון ש”ח, ואף יותר, בהתאם לרמת הגימור, יחידת ההנעה (הפלאג-אין הייבריד זולה יותר בזכות הטבות מס) והאבזור האופציונלי.

ה*מחירון* הרשמי של היבואן מפרט את המחירים המדויקים לכל *רמת גימור* ואופציה.
*רמות גימור* עיקריות המשווקות בארץ כוללות לרוב רמת כניסה (כמו Luxury), רמות ביניים, ורמות גבוהות יותר שיכולות לכלול חבילות AMG Line או אבזור מיוחד (למשל חבילות Executive למושבים האחוריים).
ההבדלים המרכזיים בין רמות הגימור הם כמובן באבזור הסטנדרטי.
רמות גבוהות יותר מוסיפות אבזור נוחות (מושבים משודרגים, מערכת שמע Burmester יוקרתית, מסכים אחוריים), אבזור בטיחות מתקדם יותר (כמו מערכות סיוע אוטונומיות יותר), ושינויים קוסמטיים (כמו חבילת AMG Line עם פגושים אגרסיביים יותר וחישוקים גדולים).
חשוב לבדוק את המפרט המדויק של כל רמת גימור בישראל שכן הוא יכול להשתנות מעת לעת.

תנאי האחריות בישראל הם לרוב סטנדרטיים עבור מרצדס.
האחריות המלאה לרכב היא לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים.
לגרסאות הפלאג-אין (S580e), יש גם אחריות נפרדת לסוללה, שלרוב עומדת על 8 שנים או 160,000 ק”מ, המוקדם מביניהם.
נושא ה*תקלות* או ה*בעיות* ברכב מורכב טכנולוגית כמו ה-S-Class הוא תמיד רלוונטי.
בעוד ה-S-Class נחשבת לאמינה יחסית בהשוואה למתחרות מסוימות בקטגוריה, המורכבות הטכנולוגית (מערכות מחשוב, ADAS, מתלים אקטיביים) עלולה לייצר *בעיות* או *תקלות* אלקטרוניות או מכאניות לאורך זמן, במיוחד כשהרכב מתיישן.
האחריות היא קריטית כדי לטפל ב*תקלות* כאלה ללא עלויות עתק.

עלויות התחזוקה של ה-S-Class גבוהות מאד.
טיפולים תקופתיים בסוכנויות מורשות יקרים.
חלקי חילוף יקרים.
גם ביטוח הרכב (מקיף) יקר מאד בשל שוויו הגבוה.
למי שרוכש את הרכב על שם חברה, יש גם את נושא *שווי השימוש* הגבוה, המהווה נטל מס משמעותי.
מי ששוקל לקנות S-Class משומשת חייב לקחת בחשבון שעלויות התחזוקה והטיפול ב*תקלות* פוטנציאליות לאחר תום תקופת האחריות עלולות להיות גבוהות מאד, *בהשוואה* לרכבים פחות מורכבים.

X. יתרונות – למה לבחור ב-S-Class?

למרות ה*מחיר* הגבוה והמורכבות, למרצדס S-Class יש *יתרונות* רבים שהופכים אותה לרכב כה נחשק:

  • נוחות נסיעה אבסולוטית: זוהי כנראה המכונית הנוחה ביותר שניתן לרכוש כיום. איכות הריסון של המתלים ובידוד הרעשים יוצרים תא נוסעים שהוא מקלט של שקט ונינוחות.
  • טכנולוגיה מובילה: ה-S-Class היא תצוגת תכלית של חדשנות. ממערכת MBUX המתקדמת ועד מערכות ה-ADAS ויחידות התאורה הדיגיטליות – היא בחזית הטכנולוגיה המוטורית.
  • איכות בנייה וחומרים: תא הנוסעים עשוי מחומרים מהשורה הראשונה ומורכב ברמה הגבוהה ביותר. התחושה היא של יוקרה בלתי מתפשרת.
  • מרווח פנים יוצא דופן (במיוחד בגרסה הארוכה): בעיקר בשורה האחורית, ה-S-Class מציעה מרווח עצום לרגליים ואפשרויות פינוק רבות ההופכות אותה למכונית אידיאלית לנוסעים.
  • ביצועים חלקים וזמינים: למרות שאינה ספורטיבית, יחידות ההנעה מספקות כוח רב בצורה מעודנת, ותיבת ה*הילוכים* (ה*גיר*) פועלת בצורה חלקה ביותר.
  • בטיחות גבוהה ומערכות עזר מתקדמות: ציונים גבוהים ב*מבחני בטיחות* ומערך מקיף של מערכות ADAS תורמים לתחושת הביטחון וליכולות סיוע לנהג ברמה גבוהה.
  • יוקרה ופרסטיז’ה: ה-S-Class היא סמל סטטוס בינלאומי. היא משדרת הצלחה, טעם טוב, ויכולת כלכלית.

XI. חסרונות – איפה היא מתפשרת?

לצד ה*יתרונות* הרבים, יש גם כמה *חסרונות* ופשרות שכדאי להיות מודעים אליהם:

  • *מחיר* רכישה ותחזוקה גבוהים מאד: זהו ללא ספק החסרון המשמעותי ביותר. גם *מחיר* הרכישה ההתחלתי וגם עלויות הביטוח, הטיפולים, והדלק (לגרסאות שאינן פלאג-אין) גבוהות מאד.
  • מורכבות טכנולוגית וממשק MBUX: בעוד הטכנולוגיה מתקדמת, היא גם מורכבת. מערכת המולטימדיה דורשת זמן הסתגלות, והסתמכות כמעט מוחלטת על מסך מגע עלולה להיות פחות נוחה ובטוחה לתפעול בזמן נהיגה *בהשוואה* לכפתורים פיזיים. כמו כן, מורכבות עלולה לגרור *תקלות* אלקטרוניות בעתיד.
  • *צריכת דלק* גבוהה בגרסאות בנזין: למרות סיוע היברידי קל, מנועי הבנזין גדולים וצמאים. *צריכת דלק* ריאלית תהיה נמוכה יחסית. גרסת הפלאג-אין חסכונית משמעותית רק אם מטעינים אותה באופן קבוע.
  • גודל ומשקל: למרות היגוי אחורי שמשפר תמרון, ה-S-Class היא עדיין מכונית ענקית וכבדה. זה יכול להיות אתגר בחניה, ברחובות צרים, ובנהיגה ספורטיבית (שאינה יעודה כמובן).
  • נפח תא מטען קטן בגרסת הפלאג-אין: כ-350 ליטר בלבד ב-S580e זהו חסרון משמעותי עבור מי שזקוק למקום רב למטען.
  • לא מכוונת לנהג: מי שמחפש חווית נהיגה מרגשת או מעורבות של הנהג, כנראה לא ימצא אותה ב-S-Class. היא מכוונת לנוחות מקסימלית, גם במחיר של תחושת נהיגה מנותקת מעט.

XII. בהשוואה למתחרים – הקרב על פסגת היוקרה

כאמור, מרצדס S-Class מתמודדת ישירות מול יריבות חזקות בקטגוריית מכוניות הסלון היוקרתיות הגדולות.
המתחרות העיקריות בישראל הן ב.מ.וו סדרה 7 ואאודי A8.
*בהשוואה* לסדרה 7, ה-S-Class נחשבת לרוב לנוחה ושקטה יותר, עם דגש חזק יותר על פינוק הנוסעים מאחור ועל שילוב טכנולוגיה מתקדמת.
סדרה 7 לעומת זאת, מציעה חווית נהיגה דינמית וספורטיבית יותר, עם היגוי חד יותר ותחושה מעורבת יותר של הנהג בכביש.
העיצוב שלה (בעיקר של הדור האחרון) נועז יותר ופחות שמרני.

*בהשוואה* לאאודי A8, ה-S-Class מרגישה לרוב יוקרתית וטכנולוגית יותר.
ה-A8 נוטה להיות מאופקת ושמרנית יותר בעיצובה, פחות ראוותנית.
היא מציעה איכות בנייה מעולה ואבזור טכנולוגי מתקדם, אך לעיתים נתפסת כפחות מרשימה או פורצת דרך מה-S-Class.
מבחינת נוחות, גם ה-A8 וגם סדרה 7 נוחות מאד, אבל ה-S-Class לרוב נותנת את הפייט הטוב ביותר בשיכוך מהמורות ובידוד רעשים.
גם לקסוס LS יכולה להיחשב כמתחרה מבחינת גודל ויוקרה, והיא מציעה אמינות אגדית ונוחות נסיעה, אך פחות טכנולוגיה פורצת דרך וביצועים *בהשוואה* לגרמניות.
בשורה התחתונה, ה-S-Class לרוב ממשיכה להוביל את הקטגוריה מבחינת נוחות, טכנולוגיה, ותחושת יוקרה כוללת, בעוד המתחרות מציעות חלופות מעולות עם דגשים שונים (ספורטיביות ב-ב.מ.וו, מאופקות באאודי).

XIII. סיכום ומסקנות – האם כדאי לקנות?

לסיכום, מרצדס S-Class בדורה הנוכחי היא מכונית מרשימה בכל קנה מידה.
היא ממשיכה את המורשת המפוארת של הדגם ומציבה סטנדרטים חדשים בתחומי הנוחות, הטכנולוגיה ואיכות הפנים.
זוהי מכונית שנבנתה בראש ובראשונה כדי לפנק את הנוסעים בה, ובעיקר את אלה היושבים מאחור בגרסה הארוכה.

*בהשוואה* למתחרותיה העיקריות כמו ב.מ.וו סדרה 7 ואאודי A8, ה-S-Class לרוב מנצחת בתחומי נוחות הנסיעה האבסולוטית, רמת בידוד הרעשים, והיקף וחדשנות הטכנולוגיה המוצעת (אם כי הממשק שלה דורש למידה).
היא פחות דינמית מסדרה 7, ויותר בולטת מה-A8.
נושא ה*מחיר* וה*מחירון* בישראל הופכים אותה לרכב שאינו נגיש לרוב האוכלוסייה, ועלויות התחזוקה והביטוח גבוהות מאד.
*צריכת דלק* בגרסאות בנזין גבוהה, אך גרסת הפלאג-אין מציעה פתרון יעיל למי שיכול ומוכן לטעון באופן קבוע.

אז, *האם כדאי לקנות* מרצדס S-Class?
התשובה תלויה במי שואל.
אם אתה מחפש את פסגת היוקרה המוטורית, מוכן לשלם את ה*מחיר* הגבוה, ומעוניין במכונית המציעה נוחות נסיעה חסרת פשרות, בידוד מוחלט מהעולם החיצון, ומערך טכנולוגי מהמתקדמים ביותר שיש – אז כן, ה-S-Class כנראה מתאימה לך.
היא מתאימה במיוחד לאנשי עסקים הנוהגים מרחקים ארוכים או מוסעים על ידי נהג, ולמי שנושא הסטטוס והפרסטיז’ה חשוב לו מאד.

למי פחות מתאימה?
למי שתקציבו מוגבל (גם ברכישה וגם באחזקה), למי שמחפש חווית נהיגה ספורטיבית, למי שמסתייג מטכנולוגיה מורכבת (הנדסת אנוש של MBUX דורשת הסתגלות), או למי שזקוק לתא מטען גדול בגרסת הפלאג-אין.
חשוב גם להיות מודעים לפוטנציאל ל*תקלות* או *בעיות* במערכות המורכבות ככל שהרכב מתיישן, ולוודא שהרכב מגיע עם אחריות בתוקף או היסטוריית טיפולים ברורה.

בסופו של דבר, מרצדס S-Class נשארת מלך קטגוריית מכוניות הסלון היוקרתיות עבור רבים.
היא מספקת חוויה שאין דומה לה של פאר, נוחות, ושקט נפשי (כל עוד האחריות בתוקף).
אם אתם בקטגוריה הזו של קונים, שווה בהחלט לשקול אותה ברצינות.
בדקו את ה*מחירון* העדכני, בצעו נסיעת מבחן ארוכה, וקראו גם *חוות דעת גולשים* אחרות כדי לקבל תמונה מלאה.
אבל היו מוכנים – זו חוויה יקרה.

“`

דילוג לתוכן