ברוכים הבאים ל-PRK, פורטל הרכב הישראלי המוביל, והיום אנחנו צוללים עמוק אל אחד מפורצי הדרך הגדולים בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים: הניסאן קשקאי (Nissan Qashqai) משנת 2017.
הרכב הזה, עם שמו שנשמע כמו גירוד בראש בחיפוש אחר הדגם הנכון, הפך להיות שם נרדף לרכב פנאי קומפקטי עוד כשהושק לראשונה בדורו השני בשנת 2014.
הוא מיקם את עצמו במהירות כאופציה פופולרית מאוד, גם בשוק הרכב הישראלי, בזכות השילוב של ממדים נוחים, עיצוב נאה ומחיר תחרותי.
בשנת 2017, הקשקאי עבר מתיחת פנים קלה, שחידדה את המראה והוסיפה מספר עדכונים טכנולוגיים, ושמרה עליו רלוונטי אל מול מתחרים חדשים ונוצצים שצצו מכל עבר.
כיום, בשנת 2025, ניסאן קשקאי 2017 עדיין נחשב לבחירה הגיונית ומשתלמת בשוק המשומשות, במיוחד עבור מי שמחפש רכב פנאי אמין, מרווח מספיק למשפחה קטנה-בינונית, עם קריצה ליפניות מוכחת.
סקירה זו תפרוש בפניכם את כל מה שצריך לדעת על הדגם הספציפי הזה: מהעיצוב, דרך חווית הנהיגה, יחידות ההנעה, ועד לשאלת מיליון הדולר – האם כדאי לקנות ניסאן קשקאי 2017 כיום.
אנו נתייחס לפרטים הקטנים והגדולים, נשווה למתחרים בשוק הישראלי, ונספק את כל המידע הרלוונטי כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת, בין אם אתם קונים בפעם הראשונה רכב כזה או מחליפים את הרכב המשפחתי הנוכחי.
I. מבוא: פורץ הדרך היפני שהמשיך לצעוד קדימה
ניסאן קשקאי 2017: ממשיך הדרך ומעצב הקטגוריה
ניסאן קשקאי, או כפי שהוא מוכר בארצות מסוימות כ-Nissan Rogue Sport, אינו רק רכב פנאי.
הוא למעשה אחד מהדגמים שהגדירו מחדש את קטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים, והפך אותה ללהיט העולמי שהיא היום.
הדור השני של הקשקאי, שהושק כאמור ב-2014, והגיע אלינו אחרי עדכון המודל ב-2017, ביסס את מעמדו כבחירה פופולרית במיוחד עבור משפחות צעירות וותיקות כאחד.
הוא הציע שילוב של מראה SUV מרשים אך לא מגושם, תא נוסעים שימושי, ומחיר אטרקטיבי שהפך אותו לנגיש לקהל רחב.
ניסאן, כיצרנית, שמה דגש רב על הקשקאי, והוא נחשב לאחד מעמודי התווך של המותג באירופה ובישראל.
הוא הוצב כפתרון אידיאלי למי שרצה את תחושת הגובה והנוכחות של רכב שטח, בלי לוותר על נוחות הנהיגה והחיסכון של מכונית פרטית.
מיצוב בשוק הישראלי ומתחרים עיקריים
בשוק הרכב הישראלי, הקשקאי נהנה ממוניטין של אמינות ופונקציונליות, מצרכים חיוניים למשפחה הישראלית.
הוא התמודד – ועדיין מתמודד כרכב משומש – מול שורה ארוכה של מתחרים קשוחים.
בשנת 2017, הבולטים שבהם היו קיה ספורטאז’ (Kia Sportage), יונדאי טוסון (Hyundai Tucson) ומאזדה CX-5.
בעוד הספורטאז’ והטוסון הציעו עיצובים נועזים יותר ואבזור עשיר, הקשקאי שמר על קו שמרני ואלגנטי יותר, תוך התמקדות בנוחות נסיעה.
המאזדה CX-5, מנגד, התבלטה בחווית נהיגה ספורטיבית יותר, אך הקשקאי השיב עם תג מחיר נגיש יותר במקרים רבים.
המיצוב שלו היה ברור: קרוסאובר מאוזן, אמין, עם דגש על נוחות ופרקטיות, פחות על דרמות.
הוא פנה לקהל יעד שרוצה “ראש שקט” ופתרון תחבורה יעיל למשפחה, מבלי להתפשר על סטייל עכשווי.
קהל היעד ומבנה הסקירה
קהל היעד העיקרי של ניסאן קשקאי 2017 היה ועודנו משפחות צעירות עד בינוניות, זוגות עם ילדים, או כל מי שמחפש רכב שימושי ומרווח מספיק לנסיעות יומיומיות, אך גם מסוגל לבלוע קצת יותר ציוד בסופי שבוע.
הוא מתאים גם למי שמחפש רכב שני בבית, או לנהגים עירוניים שרוצים עמדת תצפית גבוהה על הכביש.
הסקירה המקיפה הזו תלווה אתכם צעד אחר צעד בכל היבטי הרכב, החל מהרושם הראשוני, דרך הפרטים הטכניים ועד לניתוח הכדאיות הכלכלית בישראל.
אנחנו נתחיל בעיצוב החיצוני, נמשיך לתא הנוסעים, נצלול לעומק הטכנולוגיה והאבזור, נבחן את הביצועים וצריכת הדלק/אנרגיה, נעבור דרך חווית הנהיגה והבטיחות, ונסכם עם המחיר, רמות הגימור, היתרונות והחסרונות, ובסוף גם המלצה סופית.
אפילו נציץ לחוות דעת גולשים כדי להבין את התפיסה הציבורית של הדגם לאורך השנים.
II. עיצוב חיצוני: שמרני, אלגנטי ובעל נוכחות
הרושם הכללי והשדרוג של 2017
ניסאן קשקאי 2017 שמר על הפילוסופיה העיצובית שהפכה אותו לכל כך מצליח: קווים זורמים, מראה מודרני, אך לא פרובוקטיבי.
מתיחת הפנים של אמצע החיים, שהתרחשה באותה שנה, חידדה את הפינות והעניקה לרכב מראה בוגר ויוקרתי יותר מבלי לשנות את מהותו.
הרושם הכללי הוא של רכב אלגנטי, נקי, שמשדר איפוק אך גם ביטחון.
הוא לא צועק “הנה אני בא!”, אלא אומר “אני כאן, ואני עושה את העבודה כמו שצריך”.
זהו עיצוב שמתיישן יפה ולא נראה מיושן גם כיום, שמונה שנים לאחר מכן.
הוא פשוט ונעים לעין, קל להתחבר אליו ולא מרגיש כבד או מגושם.
אלמנטים עיצוביים בולטים
החזית היא כנראה השינוי הבולט ביותר במתיחת הפנים.
הקשקאי 2017 אימץ את סבכת ה-V-Motion הגדולה והבולטת של ניסאן, שהעניקה לו מראה אגרסיבי ונוכח יותר.
פנסי ה-LED החדשים, בעיצוב “בום בומרנג” שהפך לסימן היכר של ניסאן, שולבו בפנסים הראשיים (בחלק מרמות הגימור), והוסיפו לו טאץ’ מודרני ויוקרתי.
קווי המתאר מהצד נשארו נאמנים למקור: צללית דינמית עם קו גג משתפל קלות לאחור וקו מותניים גבוה, שיוצרים יחד תחושת תנועה ומוצקות.
בתי הגלגלים המודגשים תורמים למראה הקשוח של ה-SUV, גם אם הוא לא באמת מיועד לשטח אתגרי.
בחלק האחורי, עיצוב הפנסים קיבל עדכון קל והפך למעודן יותר, והפגוש עוצב מחדש עם דגש על יציבות ואלגנטיות.
דלת תא המטען נותרה רחבה ונוחה להעמסה.
חישוקים, מידות ונוכחות כביש
חישוקי הגלגלים המוצעים בקשקאי 2017 נעו בדרך כלל בין 17 ל-19 אינץ’, בהתאם לרמת הגימור.
הם תרמו רבות למראה הכללי, כאשר הגדולים יותר הדגישו את הפרופורציות של הרכב והעניקו לו נוכחות כביש משופרת.
הקשקאי 2017 עומד על מידות של 4394 מ”מ אורך, 1806 מ”מ רוחב ו-1590 מ”מ גובה.
בסיס הגלגלים עומד על 2646 מ”מ.
מידות אלו ממקמות אותו היטב במרכז קטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים, והן תורמות לתמרון קל בעיר מצד אחד, ולמרווח פנים סביר מצד שני.
נוכחות הכביש שלו היא כזו שאינה בולטת יתר על המידה, אך גם אינה נבלעת בים המכוניות.
הוא משדר ביטחון ויציבות, והוא נראה פשוט טוב, בלי להתאמץ.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: פרקטיקה עם נגיעות של איכות
אווירה כללית וקונספט עיצובי בתא הנוסעים
עם הכניסה לתא הנוסעים של ניסאן קשקאי 2017, מתקבלת תחושה של פרקטיות מאופקת.
הקונספט העיצובי הוא פונקציונלי וממוקד בנהג, אך במתיחת הפנים שולבו נגיעות שהעניקו לו מראה מודרני ואיכותי יותר.
ניסאן שמה דגש על שיפור תחושת האיכות, ושילבה חומרים רכים יותר למגע באזורים מרכזיים.
האווירה הכללית נעימה ומרגיעה, עם דגש על ארגונומיה טובה ותפעול אינטואיטיבי.
הקווים נקיים וברורים, ללא עומס מיותר של כפתורים, מה שתורם לתחושה מסודרת וזורמת.
הצבעים שנבחרו בדרך כלל הם גווני אפור ושחור, עם נגיעות כרום מט, התורמים לתחושה הסולידית.
איכות חומרים והרכבה
אחד השיפורים הבולטים בדגם 2017 היה בתחום איכות החומרים.
ניסאן הקשיבה ללקוחות ושיפרה את המרקם והתחושה של החומרים בחלקים רבים בתא הנוסעים.
הדשבורד העליון, למשל, עשוי מחומר רך ונעים למגע, וכך גם חלקים מדפנות הדלתות.
בחלקים התחתונים יותר ועל הקונסולה המרכזית עדיין ניתן למצוא פלסטיק קשיח, אך הוא נראה איכותי ומוצק.
איכות ההרכבה טובה מאוד, כיאה לרכב יפני, ולא נשמעים קרקושים או צקצוקים גם בנסיעה על כבישים משובשים.
ההגה עוצב מחדש, והוא בעל מראה מודרני יותר ותחושה טובה בידיים.
בסך הכל, תא הנוסעים מרגיש עמיד ומוצק, כזה שנועד לעמוד בפני שימוש יומיומי אינטנסיבי של משפחה.
הנדסת אנוש ונוחות מושבים
בהיבט הנדסת האנוש, הקשקאי מצטיין.
כל הפקדים ממוקמים בצורה הגיונית ונוחה לשימוש.
מסך המולטימדיה ממוקם גבוה במרכז הדשבורד, ונמצא בקו ראייה טבעי של הנהג.
הכפתורים הפיזיים לבקרת האקלים ולמערכת השמע קלים לתפעול ללא הסחת דעת מוגזמת.
גם ההגה החדש תורם לכך, עם כפתורי שליטה אינטואיטיביים למערכות השונות.
הראות החוצה טובה לכל הכיוונים, בזכות עמדת הישיבה הגבוהה ושטחי חלונות סבירים, מה שתורם לתחושת ביטחון בנהיגה ובתמרון עירוני.
מושבי ה-Comfort הקדמיים עוצבו מחדש במתיחת הפנים, והם מציעים תמיכה משופרת ונוחות טובה גם בנסיעות ארוכות.
הם עוטפים את הגוף בצורה נעימה ומספקים איזון טוב בין רמיסה לתמיכה.
מרווח פנים ותא מטען
המרווח בתא הנוסעים סביר לקטגוריה, אך לא מהטובים ביותר.
מלפנים, הנהג והנוסע ייהנו ממרווח נדיב לרגליים ולראש.
מאחור, המצב קצת יותר צפוף, במיוחד אם מדובר בשלושה מבוגרים.
אולם, שני מבוגרים או שלושה ילדים ישבו בנוחות יחסית.
מרווח הרגליים והראש מספק למרבית הגובה הממוצע, ובסיס הגלגלים (2646 מ”מ) מאפשר פשרה טובה בין מרווח פנים למידות חיצוניות קומפקטיות.
נפח תא המטען עומד על 430 ליטר נדיבים, המספקים מספיק מקום למטען משפחתי טיפוסי.
הוא שימושי מאוד, עם סף הטענה נמוך יחסית ופתח רחב, המקלים על העמסת חפצים.
קיימת גם רצפה כפולה בתא המטען, המאפשרת יצירת תא אחסון נסתר או רצפה שטוחה לחלוטין כאשר המושבים האחוריים מקופלים.
כאשר המושבים האחוריים מקופלים (חלוקה של 60/40), נפח תא המטען צומח לכדי 1598 ליטר, מה שהופך את הקשקאי לרכב פרקטי במיוחד להובלת חפצים גדולים.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: קפיצת מדרגה לעידן המודרני
מערכת המולטימדיה NissanConnect
ניסאן קשקאי 2017 הגיע עם מערכת המולטימדיה NissanConnect המוכרת של היצרן, ששודרגה במתיחת הפנים.
המסך המרכזי בגודל 7 אינץ’ ממוקם במיקום נוח על הדשבורד ומציע תצוגה גרפית משופרת.
חשוב לזכור שזהו רכב משנת 2017, ולכן אל תצפו למערכת כמו ברכבים חדשים מהניילונים.
מהירות התגובה סבירה, ומבנה התפריטים אינטואיטיבי יחסית.
המערכת כוללת קישוריות Bluetooth, חיבורי USB ו-AUX, ומצלמת רוורס (בדגמים רבים).
היא תמכה בניווט מקורי בחלק מרמות הגימור, אך עדיין לא הציעה באופן גורף תמיכה ב-Apple CarPlay או Android Auto באותה שנה, אם כי קיימות היום אפשרויות שדרוג של המערכת המקורית או התקנת מערכות אפטרמרקט תואמות.
האיכות הכללית מספקת, אם כי התצוגה והרזולוציה אינן ברמה של מסכים חדשים.
לוח מחוונים דיגיטלי ואבזור נוחות
לוח המחוונים של ניסאן קשקאי 2017 הוא שילוב של שעונים אנלוגיים (מד מהירות וסל”ד) עם מסך דיגיטלי צבעוני בגודל 5 אינץ’ במרכז.
המסך הדיגיטלי מספק מידע שימושי כמו נתוני צריכת דלק, נתוני נסיעה, והתראות ממערכות הבטיחות.
אפשרויות התצוגה מוגבלות יחסית בהשוואה ללוחות מחוונים דיגיטליים מלאים של היום, אך הוא בהחלט עשה את העבודה בצורה טובה.
מערכת השמע הסטנדרטית הציעה איכות צליל סבירה בהחלט.
בתחום אבזור הנוחות, הקשקאי הציע מגוון רחב בהתאם לרמת הגימור.
רוב הדגמים שנמכרו בישראל הגיעו עם בקרת אקלים מפוצלת, חלונות חשמל, מראות צד מתקפלות חשמלית, כניסה והתנעה ללא מפתח (Keyless Go) ברמות הגימור הגבוהות.
ברמות הגימור הבכירות יותר, ניתן היה למצוא גם גג פנורמי ומושבים בריפוד משולב עור.
טכנולוגיות ייחודיות ואבזור יוקרתי
אחת הטכנולוגיות הבולטות שהוצעה בקשקאי 2017, בעיקר ברמות הגימור הגבוהות, היא מערכת המצלמות ההיקפית (Around View Monitor).
מערכת זו משתמשת בארבע מצלמות כדי ליצור תמונה של 360 מעלות סביב הרכב, המוקרנת על מסך המולטימדיה.
זו תכונה שימושית במיוחד לתמרוני חניה צפופים בעיר ומקלה מאוד על הנהג.
היא נחשבה לאבזור מתקדם ויוקרתי יחסית בקטגוריה באותה תקופה.
עוד אבזור נוחות שהוצע בחלק מהדגמים כלל חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, ועוד.
ניסאן השקיעה גם בבידוד רעשים משופר בדגם 2017, מה שתורם לחווית נסיעה שקטה ונעימה יותר, בדומה לרכבים יקרים יותר.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק: יעילות וחסכון
יחידות ההנעה הפופולריות בישראל
ניסאן קשקאי 2017 שווק בישראל עם שתי יחידות הנעה עיקריות בבנזין, שתיהן משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) שנקראת Xtronic.
האופציה הפופולרית והחסכונית יותר הייתה מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין (DIG-T).
מנוע זה הפיק הספק של 115 כוחות סוס (כ-85 קילוואט) ומומנט נאה של 19.4 קג”מ שהושג כבר בסל”ד נמוך.
הוא איפשר תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-10.9 שניות – נתון סביר בהחלט לרכב משפחתי.
האופציה השנייה והחזקה יותר הייתה מנוע ה-2.0 ליטר בנזין אטמוספרי, שהפיק 144 כוחות סוס ומומנט של 20.4 קג”מ.
מנוע זה הציע ביצועים מעט נמרצים יותר, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-10.1 שניות.
הייתה גם גרסת דיזל 1.6 ליטר עם 130 כ”ס, אך היא הייתה נדירה יותר בשוק הישראלי, לרוב עם תיבת *הילוכים* ידנית.
צריכת דלק ותחושת כוח בנהיגה
אחד הנושאים החשובים ביותר לכל רוכש רכב, בטח כשמחפשים רכב משומש, הוא *צריכת דלק*.
על פי נתוני היצרן בשיטת WLTP (לשנת 2017), מנוע ה-1.2 ליטר טורבו הציג נתונים מרשימים של כ-17-18 ק”מ לליטר.
במציאות הישראלית, עם פקקים, מזגן פועל ולחץ ברגל, ניתן לצפות לצריכת דלק ריאלית יותר של כ-12-14 ק”מ לליטר, שהיא עדיין טובה מאוד לרכב בגודל הזה.
מנוע ה-2.0 ליטר, בהיותו אטמוספרי ופחות מתוחכם, הציג נתוני יצרן של כ-15 ק”מ לליטר, ובתנאי אמת סביב 10-12 ק”מ לליטר.
תחושת הכוח והביצועים בנהיגה יומיומית מספקת בהחלט עבור רוב הנהגים.
מנוע ה-1.2 ליטר, למרות נפחו הקטן, מרגיש נמרץ מספיק בזכות הטורבו והמומנט הזמין בסל”ד נמוך.
ה-CVT, או ה-*גיר* הרציף, משכך את העברת ה*הילוכים* ומעניק נסיעה חלקה ולינארית, ללא “מכות” או רעידות.
הוא אמנם לא מציע תחושה ספורטיבית של החלפת הילוכים מהירה, אבל הוא מאוד יעיל בשימור המנוע בטווח הסל”ד האופטימלי, מה שתורם לחיסכון בדלק.
בתאוצות ביניים, המנוע הקטן יותר עלול להתאמץ מעט יותר, אך בסך הכל הביצועים מספקים לעקיפות בכביש המהיר ולשיוט נינוח.
VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): לא רלוונטי לדגם זה
חשוב לציין כי ניסאן קשקאי 2017 הוא רכב המונע במנועי בנזין (או דיזל).
הוא אינו רכב פלאג-אין היברידי ואינו רכב חשמלי.
לכן, סעיף זה העוסק בטעינה וקצבי טעינה אינו רלוונטי לדגם הספציפי הזה.
הוא משתמש בדלק בלבד, ותחזוקתו ושימושו דומים לרכבי בנזין “מסורתיים”.
אמנם חיפוש אחר “צריכת דלק” נפוץ גם לרכבים חשמליים, אך במקרה של הקשקאי 2017 אין צורך לדאוג לעמדות טעינה, סוגי מחברים או זמני טעינה, אלא רק למחיר הבנזין בתחנה הקרובה.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות משפחתית ובטוחה
נוחות נסיעה ובידוד רעשים
אחד מנקודות החוזקה המרכזיות של ניסאן קשקאי 2017 היא נוחות הנסיעה.
המתלים מכוילים בדרך כלל לצד הרך, מה שמאפשר לו לספוג בצורה יעילה את מרבית שיבושי הכביש הישראלי, בין אם מדובר בכבישים עירוניים עם בורות ומהמורות, או כבישים בינעירוניים עם אספלט גלי.
הוא מספק נסיעה חלקה ונעימה למדי, כזו שלא מטלטלת את הנוסעים ומתאימה היטב לנסיעות משפחתיות ארוכות.
גם רמת בידוד הרעשים טובה מאוד, במיוחד לאחר מתיחת הפנים.
רעשי מנוע נשמעים רק תחת מאמץ רב, רעשי רוח מטופלים היטב גם במהירויות גבוהות, ורעשי כביש נשמרים למינימום בזכות חומרי בידוד משופרים.
התוצאה היא תא נוסעים שקט ורגוע, שתורם לחווית נסיעה נינוחה.
התנהגות דינמית והיגוי
בכל הנוגע להתנהגות הדינמית, הקשקאי 2017 מציג אופי בטוח וצפוי, אם כי לא ספורטיבי.
ההיגוי קל יחסית, במיוחד בעיר, ומספק דיוק מספק לנהיגה יומיומית.
הוא אינו משופע ב”משוב” מהכביש כמו ברכבי נהג, אך הוא עושה את העבודה נאמנה.
אחיזת הכביש טובה ויציבה, גם בפניות, וזוויות הגלגול נשלטות היטב ואינן מוגזמות, בזכות כיול מתלים שנועד לשמור על הרכב יציב ובטוח.
הוא אינו רכב שמעודד נהיגה תוקפנית, אלא מתגמל נהיגה חלקה ובטוחה.
תחושת הבלמים טובה, עם יכולת בלימה מספקת וצפויה, כולל מערכת ABS יעילה.
ברכבים אוטומטיים, והקשקאי 2017 הוא כזה, העדר הצורך בשינוי *הילוכים* משפר את רציפות הנהיגה ומוסיף נוחות.
יציבות, תמרון ותחושת ביטחון
היציבות הכיוונית של הקשקאי 2017 טובה מאוד, והוא שומר על קו ישר ובטוח גם במהירויות גבוהות בכביש המהיר.
הוא מעניק תחושת ביטחון לנהג ולנוסעים, ואינו דורש תיקוני היגוי תכופים.
קלות התמרון בעיר היא יתרון משמעותי נוסף.
הודות לממדיו הקומפקטיים יחסית (לרכב פנאי) ולהיגוי הקל, חניה במקומות צפופים או התניידות ברחובות עמוסים אינה מהווה אתגר גדול.
מערכת המצלמות ההיקפית, בדגמים המאובזרים, משדרגת עוד יותר את יכולת התמרון והחניה.
בסך הכל, חווית הנהיגה עם ניסאן קשקאי 2017 היא בטוחה, נוחה ופרקטית, כזו שמתאימה היטב לצרכים של רוב הנהגים והמשפחות בישראל.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: הגנה מקיפה
מבדקי בטיחות וציוני Euro NCAP
בטיחות היא כמובן אחד מהקריטריונים החשובים ביותר בבחירת רכב, ובמיוחד ברכב משפחתי.
ניסאן קשקאי מדור J11, שה-2017 הוא חלק ממנו, זכה לציון מרשים של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP כבר בשנת 2014.
הציון הגבוה משקף את העיצוב המבני החזק של הרכב ואת יכולתו לספוג אנרגיית התנגשות ולהגן על הנוסעים.
*מבדקי בטיחות* אלו כללו הערכה של הגנה על מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל ותפקוד מערכות הבטיחות האקטיביות.
הקשקאי הציג תוצאות טובות בכל הקטגוריות, מה שמעיד על רמת בטיחות גבוהה למדי.
המבנה המחוזק של תא הנוסעים, בשילוב כריות האוויר הרבות (לרוב 6 כריות אוויר כסטנדרט), מספקים הגנה פאסיבית טובה במקרה של תאונה.
מערכות עזר לנהג (ADAS)
בשנת 2017, ניסאן קשקאי הציע חבילת מערכות עזר לנהג (ADAS) מתקדמת יחסית לתקופה, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות.
בין המערכות שהוצעו:
- בלימת חירום אוטונומית (AEB) עם זיהוי הולכי רגל: מערכת שיכולה לזהות סכנת התנגשות ולהפעיל את הבלמים באופן עצמאי כדי למנוע או להפחית את עוצמת הפגיעה. זו הייתה תכונה חלוצית וחשובה במיוחד באותה תקופה.
- התרעה על סטייה מנתיב (LDW): מתריעה לנהג אם הרכב סוטה מנתיבו ללא איתות.
- זיהוי תמרורים (TSR): מציג את מגבלת המהירות הנוכחית בלוח המחוונים.
- אורות גבוהים אוטומטיים: מחליפים אוטומטית בין אורות גבוהים לנמוכים בהתאם לתנאי הדרך והתנועה.
- ניטור שטחים מתים (BSW): מתריע על רכבים הנמצאים בשטח מת של המראה.
- התרעת תנועה חוצה מאחור (RCTA): מתריעה על רכבים המתקרבים מאחור בזמן יציאה מחניה ברוורס.
תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי היה בדרך כלל חלק ואמין.
מערכת הבלימה האוטונומית נחשבה ליעילה, ורוב המערכות לא היו אגרסיביות מדי בהתערבותן.
הן קלות לתפעול וניתנות לכיבוי במקרה הצורך, אם כי מומלץ להשאירן פועלות לטובת בטיחות מרבית.
הצטיידות במערכות אלו נתנה לקשקאי יתרון משמעותי במבחני בטיחות בישראל ובכלל.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): השקעה חכמה בשוק המשומשות
כמה עולה ניסאן קשקאי 2017 כיום?
השאלה “כמה עולה ניסאן קשקאי 2017?” היא שאלה חשובה עבור כל מי ששוקל לרכוש רכב משומש.
נכון לאפריל 2025, ניסאן קשקאי משנתון 2017, בהתאם למנוע, רמת הגימור, הקילומטראז’ והמצב הכללי, ייסחר בטווח מחירים שנע בין כ-65,000 ש”ח לכ-85,000 ש”ח.
המחיר יכול להשתנות כמובן בהתאם לביקוש והיצע המקומי, אך זהו טווח כללי שנותן אינדיקציה טובה.
מומלץ לבדוק את *מחירון* הרכב העדכני (למשל, מחירון לוי יצחק) ולקחת בחשבון את כל הפרמטרים.
רכב עם קילומטראז’ נמוך במצב שמור במיוחד, ובעל *רמת גימור* גבוהה, יתומחר בחלקו העליון של הטווח.
רמות גימור עיקריות ואבזור
בשוק הישראלי, ניסאן קשקאי 2017 שווק במספר רמות גימור עיקריות, שהבולטות שבהן היו:
- Acenta (אסנטה): רמת הגימור הבסיסית יחסית, אך גם היא הציעה אבזור נאה שכלל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה אחוריים וחישוקי 17 אינץ’.
- N-Connecta (אן-קונקטה): רמת גימור פופולרית שכללה בנוסף לזו הבסיסית גם מערכת מצלמות היקפיות (360 מעלות), ניווט מובנה, חישוקי 18 אינץ’, גג פנורמי (לעיתים כאופציה) וחבילת בטיחות מתקדמת יותר.
- Tekna (טקנה): רמת הגימור הגבוהה והמאובזרת ביותר, שכללה את כל הטוב של ה-N-Connecta ובנוסף מושבים בריפוד משולב עור, כוונון חשמלי למושב הנהג, חישוקי 19 אינץ’ ועוד פינוקים.
ההבדלים בין רמות הגימור ניכרים בעיקר באבזור הנוחות והטכנולוגיה, ופחות ביחידות ההנעה.
חשוב לבדוק את פירוט האבזור הספציפי ברכב שאתם בוחנים, שכן לעיתים היו חבילות אבזור נוספות או שינויים נקודתיים.
אחריות, עלויות תחזוקה ותקלות נפוצות
כיום, בשנת 2025, אחריות היצרן המקורית (3 שנים או 100,000 ק”מ) פגה עבור ניסאן קשקאי 2017.
לכן, חשוב מאוד לבדוק היסטוריית טיפולים מסודרת ולבצע בדיקה מקיפה לפני רכישה.
עלויות התחזוקה נחשבות לסבירות, שכן מדובר ברכב יפני פופולרי עם חלקי חילוף זמינים יחסית.
טיפולים תקופתיים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק”מ, והמחירים דומים למתחרים היפנים והקוריאנים.
באשר ל*תקלות* ו*בעיות* נפוצות, כמו בכל רכב משומש, חשוב להיות מודעים לכמה נקודות.
מערכת ה-*גיר* הרציף (CVT) של ניסאן, למרות שהיא שופרה בדור הזה, עדיין דורשת תחזוקה נכונה (החלפת נוזל גיר במועד) ובדיקה מקצועית.
*תקלות* ב-CVT עלולות להיות יקרות.
בנוסף, ייתכנו בלאי טבעי של מערכת המתלים, הבלמים ורכיבי חשמל שונים הנובעים מגיל הרכב והקילומטראז’.
שווי השימוש של הקשקאי נחשב לסביר, והוא שומר על ערך טוב יחסית בשוק המשומשות בזכות המוניטין של ניסאן והביקוש לרכבי פנאי.
X. יתרונות: מה עושה את הקשקאי לבחירה טובה
- נוחות נסיעה גבוהה: המתלים מכוילים היטב לספיגת שיבושי כביש, והבידוד מרעשים מצוין, מה שהופך כל נסיעה, גם הארוכה ביותר, לחלקה ונעימה.
- עיצוב חיצוני עדכני ואלגנטי: גם כיום, בשנת 2025, הקשקאי 2017 נראה מודרני, נקי ואינו מיושן, עם נוכחות כביש טובה.
- בטיחות מקיפה: ציון 5 כוכבים במבחני Euro NCAP וחבילת מערכות בטיחות אקטיביות (ADAS) מתקדמת יחסית לשנתון, המעניקה שקט נפשי.
- פרקטיות ושימושיות: תא מטען בנפח נדיב ושימושי, יחד עם מרווח פנים טוב לארבעה נוסעים, הופכים אותו לרכב משפחתי מצוין.
- צריכת דלק חסכונית (במנוע 1.2 טורבו): במיוחד מנוע ה-1.2 טורבו, שמציע נתוני *צריכת דלק* ריאליים תחרותיים לקטגוריה, מה שתורם לחיסכון בהוצאות התדלוק.
- מוניטין אמינות יפני: למרות כמה חששות לגבי ה-CVT, ניסאן נהנית ממוניטין של אמינות כללית, ובדיקת רכב לפני קנייה יכולה להבטיח ראש שקט.
- הנדסת אנוש מצוינת: תא נוסעים מסודר וקל לתפעול, עם מיקום פקדים אינטואיטיבי ותנוחת נהיגה גבוהה ונוחה.
XI. חסרונות: איפה הקשקאי יכול היה להשתפר
- ביצועים בינוניים וחווית נהיגה לא מרגשת: הקשקאי אינו רכב שמצטיין בביצועים ספורטיביים או מעוררי ריגוש, וה-CVT, למרות יעילותו, פוגע מעט בתחושת החיבור למנוע.
- מערכת מולטימדיה מיושנת יחסית: נכון ל-2025, מערכת ה-NissanConnect המקורית מרגישה מיושנת במונחים של גרפיקה, מהירות תגובה והיעדר תמיכה מובנית ב-Apple CarPlay/Android Auto.
- חששות לגבי אמינות ה-CVT: למרות שיפורים, תיבת ה*הילוכים* הרציפה של ניסאן ספגה ביקורות בעבר ודורשת טיפול תקופתי קפדני. *תקלות* בה עלולות להיות יקרות.
- מרווח צפוף יחסית ליושבים מאחור: בעוד המרווח מלפנים טוב, המושב האחורי עלול להיות צפוף עבור שלושה מבוגרים, וגם מרווח הרגליים אינו נדיב במיוחד בהשוואה למתחרים מסוימים.
- עיצוב פנים שמרני: בעוד הוא פונקציונלי, עיצוב הפנים של הקשקאי 2017 אינו מציע את ה”וואו פקטור” של חלק מהמתחרים האירופיים או הקוריאניים מאותה תקופה.
XII. ניסאן קשקאי בהשוואה למתחרים: קרב חתול-עכבר בקטגוריה
ניסאן קשקאי 2017, למרות היותו שחקן ותיק בקטגוריה, התמודד מול תחרות עזה, וגם כיום בשוק המשומשות, הוא נבחן *בהשוואה* ישירה למתחרים בני גילו.
המתחרים העיקריים מאותה תקופה בשוק הישראלי היו קיה ספורטאז’ (Kia Sportage), יונדאי טוסון (Hyundai Tucson) ומאזדה CX-5.
הספורטאז’ והטוסון הציעו במקרים רבים עיצוב חיצוני נועז וצעיר יותר, לצד אבזור עשיר יותר ברמות גימור דומות, מה שמשך אליהם קהל גדול.
מנגד, הקשקאי הגיב עם נוחות נסיעה עדיפה ובידוד רעשים טוב יותר, במיוחד לאחר מתיחת הפנים.
המאזדה CX-5, מצידה, התבלטה בחווית נהיגה ספורטיבית ומעורבת יותר, עם היגוי חד ומנועים אטמוספריים חזקים (2.0 ו-2.5 ליטר) שחובבי נהיגה העדיפו על פני ה-CVT של ניסאן.
אבל הקשקאי הציע בדרך כלל *מחיר* נגיש יותר כרכב משומש וגם *צריכת דלק* טובה יותר במנוע ה-1.2 טורבו הקטן.
גם סיאט אטקה (Seat Ateca) ופיג’ו 3008, שהחלו להופיע בסביבת שנת 2017, היו תחרות רצינית, כשהאטקה מציעה התנהגות כביש מהנה ומנועים חזקים, וה-3008 מציג עיצוב פנים מהפכני ואיכותי.
אבל הקשקאי שמר על מעמדו בזכות תדמית האמינות היפנית, תא נוסעים פרקטי ופשוט, ונוחות הנסיעה שהייתה קלף מנצח עבור משפחות רבות.
בסופו של דבר, הקשקאי לא היה המבריק או הספורטיבי ביותר, אך הוא היה המאוזן והשלם מכל הבחינות, מה שהפך אותו לבחירה בטוחה והגיונית.
XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): האם כדאי לקנות ניסאן קשקאי 2017?
התרשמות כוללת והשוואה למתחרים
ניסאן קשקאי 2017 הוא רכב שמצליח לשמור על רלוונטיות גם כיום, שמונה שנים לאחר שיצא מהמפעל.
הוא מציע חבילה מאוזנת של עיצוב, נוחות, בטיחות ופרקטיות.
התרשמות הכללית מהרכב היא של בן לוויה אמין, שלא ידרוש מכם יותר מדי ויבצע את עבודתו נאמנה.
*בהשוואה* למתחרים כמו קיה ספורטאז’ או יונדאי טוסון מאותה שנה, הקשקאי עשוי להיראות מעט פחות נוצץ מבחינת עיצוב פנים או אבזור, אך הוא מנצח לרוב בנוחות נסיעה ובידוד רעשים.
הוא גם נוטה להיות חסכוני יותר בדלק בגרסת ה-1.2 טורבו, יתרון משמעותי בשוק הישראלי.
מול המאזדה CX-5, הוא פחות מהנה לנהיגה, אך פרקטי יותר וקל לתמרון, ולרוב גם יציע *מחיר* אטרקטיבי יותר כרכב משומש.
למי הקשקאי מתאים במיוחד ולמי פחות?
אז *האם כדאי לקנות* ניסאן קשקאי 2017? התשובה היא כן, בהחלט, אבל זה תלוי בכם.
הוא מתאים במיוחד למשפחות צעירות או בינוניות המחפשות רכב פנאי אמין, נוח ובטוח, שישרת אותן בנאמנות ביומיום.
הוא אידיאלי למי שמחפש פתרון תחבורה יעיל וחסכוני (בגרסת ה-1.2 טורבו), ומוכן להתפשר על חווית נהיגה ספורטיבית.
גם לנהגים עירוניים שרוצים עמדת תצפית גבוהה ותמרון קל, הקשקאי מהווה בחירה מצוינת.
מי שפחות ייהנה מהקשקאי הוא נהגים חובבי הגה שמחפשים ביצועים מרגשים, נהיגה דינמית ותחושה ספורטיבית.
גם אם אתם מחפשים את הרכב המאובזר ביותר והכי “טכנולוגי” למונחי 2025, ייתכן שתתאכזבו ממערכת המולטימדיה המקורית.
חשוב גם לוודא שהרכב עבר את כל הטיפולים הנדרשים, במיוחד בכל הקשור ל*גיר* ה-CVT, כדי למנוע *בעיות* עתידיות.
המלצה סופית
לסיכום, ניסאן קשקאי 2017 הוא רכב פנאי משומש ששווה בהחלט לשקול.
הוא מציע תמורה טובה לכסף, במיוחד כיום כשמחירו הפך אטרקטיבי מאוד בשוק המשומשות.
הוא משלב אמינות יפנית, נוחות נסיעה גבוהה, תא נוסעים פרקטי וחבילת בטיחות מודרנית יחסית.
אם אתם מחפשים רכב משפחתי אמין, חסכוני ונוח לנסיעות יומיומיות ולגיחות בסופי שבוע, הניסאן קשקאי 2017 הוא בחירה הגיונית ומומלצת.
רק הקפידו לבדוק את היסטוריית הטיפולים ולוודא שהרכב במצב מכאני טוב, ותוכלו ליהנות ממנו עוד שנים ארוכות.