סקירה מקצועית על ניסאן קשקאי 2019 – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים לפורטל הרכב PRK, המקום שלכם לסקירות רכב מעמיקות, מקצועיות ומהימנות. היום אנו צוללים אל תוך עולם רכבי הפנאי-שטח הקומפקטיים, ובוחנים מקרוב אחד הדגמים המוכרים והפופולריים ביותר בכבישי ישראל ובעולם כולו – הניסאן קשקאי משנת הייצור 2019.

הניסאן קשקאי, או בשמו הלועזי Nissan Qashqai (המכונה לעיתים בטעות “קשקאי” עם ק’, “קשקאי”, או אפילו “ניסן קשקאי”), אינו עוד קרוסאובר תמים בשוק. הוא נחשב לחלוץ ולמגדיר הקטגוריה באירופה, והיה אחד הראשונים להציע את השילוב המנצח של מראה של רכב שטח עם נוחות ויכולות של רכב פרטי.

הדגם הספציפי שאנחנו בוחנים היום, זה משנת 2019, מייצג את שיאה של הגרסה השנייה לאחר שעברה מתיחת פנים מקיפה בשנת 2017. הוא מציע שילוב אטרקטיבי של עיצוב עדכני, אבזור טכנולוגי מתקדם לתקופתו, יחידות הנעה יעילות ובעיקר – חווית נהיגה נוחה ובטוחה. בשוק הרכב הישראלי, הקשקאי 2019 התמודד מול תחרות עזה מצד דגמים כמו קיה ספורטאז’ (Kia Sportage), יונדאי טוסון (Hyundai Tucson) ומאזדה CX-5 (Mazda CX-5), ומיצב את עצמו כבחירה שקולה ומשפחתית.

קהל היעד העיקרי של הקשקאי 2019 היה ונשאר משפחות צעירות ומבוגרות, זוגות המחפשים רכב פרקטי ונוח לנסיעות יומיומיות וארוכות, ולא פחות חשוב – רכב שמציע תחושת ביטחון וראות טובה מהכביש. בשנת 2025, בה אנו כותבים סקירה זו, הקשקאי 2019 הפך לבחירה פופולרית בשוק המשומשות, ומציע תמורה מצוינת למחיר.

בסקירה המקיפה הזו, נצלול לעומק כל היבט של הניסאן קשקאי 2019. נבחן את העיצוב החיצוני והפנימי, נדון באיכות החומרים והמרווח בתא הנוסעים, נעמיק בטכנולוגיה ובמערכות המולטימדיה. לאחר מכן, נעבור ללב העניין – הביצועים, יחידות ההנעה ונתוני צריכת דלק אמיתיים. כמובן, נקדיש פרק נרחב לחווית הנהיגה, לבטיחות ולמערכות העזר לנהג, ונסכם עם היבטי המחיר, רמות הגימור השונות והאחריות. נפרט את היתרונות והחסרונות, נבצע השוואה קצרה למתחרים העיקריים, ולבסוף, נסכם בפסק דין ברור שיענה על השאלה החשובה: האם כדאי לקנות ניסאן קשקאי 2019 בשנת 2025?

עיצוב חיצוני: שילוב בין אלגנטיות לחוזקה

הניסאן קשקאי 2019, בגרסתו שלאחר מתיחת הפנים של 2017, ממשיך את הקו העיצובי המזוהה עם ניסאן, אך משדר מראה אלגנטי ובשל יותר. הוא לא צעקני או עתידני באופן קיצוני, אלא מעדיף קווים נקיים וזורמים שמקנים לו נוכחות כביש נעימה ומכובדת. מדובר ברכב שנראה טוב בכל חניה, בין אם זו חניית קניון בתל אביב או בחנייה לצד שביל עפר בגליל.

בחזית הרכב בולט גריל ה-V-Motion הגדול והבולט של ניסאן, כשהוא מוקף בגימורי כרום יוקרתיים יותר מבעבר. הפנסים הקדמיים עוצבו מחדש וכוללים תאורת LED מלאה (ברמות גימור גבוהות) עם חתימת אור יום ייחודית בצורת בומרנג, שמקנה לקשקאי מראה מודרני וחד. הפגוש הקדמי קיבל עיצוב אגרסיבי במקצת, עם כונסי אוויר מוגדלים שמדגישים את מראה ה-SUV.

מהצד, הקשקאי שומר על צללית מוכרת, אך עם קווי מותניים מודגשים יותר וקשתות גלגלים נפוחות קלות. קו הגג משתפל בעדינות לאחור, מה שמעניק לרכב מראה דינמי יותר, בלי לוותר על מרווח ראש סביר מאחור. חישוקי הגלגלים שהוצעו עם הרכב נעו בין 17 ל-19 אינץ’, כאשר העיצובים היו מגוונים ונעו מ-“סטנדרטי” ופרקטי ועד ספורטיבי ומעוצב יותר, במיוחד ברמות הגימור הבכירות. החישוקים הגדולים יותר אמנם משפרים את המראה, אך חשוב לזכור שהם עשויים להשפיע מעט על נוחות הנסיעה, במיוחד בכבישים משובשים.

החלק האחורי של הקשקאי גם הוא עבר רענון. פנסי ה-LED האחוריים עוצבו מחדש עם חתימת אור בולטת, והם משתלבים היטב בדלת תא המטען הגדולה. הפגוש האחורי נקי ומעוצב, ולרוב כולל דיפיוזר קטן המשלים את המראה. בסך הכל, הקשקאי 2019 מצליח לשדר תחושה של רכב חסון ומוצק, אך עם נגיעות של תחכום ואלגנטיות, מה שמסביר חלקית את הפופולריות שלו בשוק המקומי. מידותיו הפיזיות מציבות אותו בלב קטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים, והוא לא גדול מדי לתמרון בעיר ועדיין מרווח דיו לנסיעות ארוכות.

עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: פרקטיות ונוחות ישראלית

עם הכניסה לתא הנוסעים של הניסאן קשקאי 2019, מקבל את פנינו עיצוב שמרני יחסית, אך פרקטי ומוקפד. האווירה הכללית היא של פונקציונליות ונוחות, עם דגש על הנדסת אנוש טובה. ניסאן לא ניסתה להמציא את הגלגל מחדש, אלא להתמקד במה שחשוב באמת לנהג ולנוסעים.

איכות החומרים בתא הנוסעים טובה למדי לקטגוריה. בחלקים העליונים של הדשבורד ודיפוני הדלתות תמצאו חומרים רכים ונעימים למגע, מה שמקנה תחושה יוקרתית יותר. בחלקים התחתונים ישנם פלסטיקים קשיחים יותר, אך הם עמידים ונראים איכותיים. איכות ההרכבה מצוינת, אין צקצוקים או רעשים מיותרים, גם לאחר כמה שנים וקילומטרים רבים על כבישי ישראל, והכל מרגיש מהודק ומוצק.

הנדסת האנוש בקשקאי היא נקודת אור של ממש. כל הפקדים ממוקמים בצורה הגיונית ונגישה, החל מלחצני בקרת האקלים הפיזיים והברורים ועד שליטה נוחה מההגה על מערכת המולטימדיה. מסך המגע המרכזי ממוקם גבוה יחסית, מה שמקל על צפייה ותפעול ללא הסחת דעת רבה מדי מהכביש. הראות החוצה מצוינת מכל הכיוונים, הודות לעמדת הנהיגה הגבוהה ולשטחי חלון גדולים יחסית, וזה יתרון משמעותי בסביבה עירונית צפופה.

נוחות המושבים היא אחד היתרונות הבולטים של הקשקאי. המושבים הקדמיים מציעים תמיכה טובה לגוף, גם בנסיעות ארוכות, והם נוחים ומרופדים היטב. ברמות גימור גבוהות יותר, ניתן למצוא ריפודי עור סינטטי נעימים למראה ולמגע. גם המושבים האחוריים נוחים למדי, עם מרווח רגליים וראש סביר בהחלט לשני מבוגרים. נוסע שלישי במרכז המושב האחורי ימצא את עצמו במצב פחות נוח, בעיקר בגלל מנהרת ההינע הבולטת ומבנה המושב, אך לנסיעות קצרות זה בהחלט אפשרי. מרווח הכתפיים מספק בהחלט למשפחה ישראלית ממוצעת.

תא המטען של הניסאן קשקאי מציע נפח של כ-430 ליטר, נתון שהוא טוב מאוד לקטגוריה. הוא שימושי מאוד בפועל, בזכות פתח הטענה רחב וסף הטענה נמוך יחסית, מה שמקל על העמסה ופריקה של ציוד. תמצאו בו גם רצפה כפולה הניתנת לפירוק או למקם אותה בשני גבהים שונים, מה שיוצר תאי אחסון נסתרים או משטח הטענה ישר לחלוטין כאשר המושבים האחוריים מקופלים. זו תכונה שימושית במיוחד למשפחות עם עגלות ילדים, קניות שבועיות או ציוד לטיולים.

טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: פונקציונליות במיטבה

בתחום הטכנולוגיה והמולטימדיה, הניסאן קשקאי 2019 מציע חבילה שבהחלט הייתה תחרותית לשנתה, אם כי כיום, בשנת 2025, היא עשויה להרגיש מעט פחות עדכנית בהשוואה לדגמים חדשים לגמרי. עם זאת, היא עדיין משרתת נאמנה את רוב הצרכים של הנהג המודרני.

מערכת המולטימדיה המרכזית, המכונה NissanConnect, מגיעה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ’. איכות התצוגה טובה וברורה, אם כי הרזולוציה אינה הגבוהה ביותר בשוק. מהירות התגובה למגע סבירה בהחלט, ולא תגרום לתסכול רב מדי, גם אם אינה מהירה כברק כמו במסכי הפרמיום של ימינו. מבנה התפריטים אינטואיטיבי וקל להבנה, וקל יחסית להתמצא במערכת. באשר למערכת ההפעלה, מדובר במערכת פנימית של ניסאן, והיא מציעה פונקציות בסיסיות כמו ניווט, רדיו, קישוריות Bluetooth ועוד. חשוב לציין שברכבים משנת 2019, קישוריות Apple CarPlay ו-Android Auto לא תמיד הייתה סטנדרטית בכל רמות הגימור או שהיא הגיעה בחיבור חוטי בלבד, מה שדורש שימוש בכבל לחיבור הסמארטפון.

לוח המחוונים הדיגיטלי אינו דיגיטלי מלא, אלא שילוב חכם של שעונים אנלוגיים (מד מהירות וסל”ד) עם מסך דיגיטלי צבעוני בגודל 5 אינץ’ הממוקם במרכז. מסך זה מאפשר הצגת מגוון רחב של מידע חשוב, כולל נתוני צריכת דלק, נתוני דרך, התראות ממערכות הבטיחות ועוד. אפשרויות התצוגה ניתנות להתאמה אישית במידה מסוימת, ומאפשרות לנהג לבחור את המידע הרלוונטי ביותר עבורו.

מערכת השמע הסטנדרטית בקשקאי מספקת איכות צליל טובה וברורה בהחלט עבור רוב המאזינים. היא כוללת בדרך כלל 6 רמקולים ומספקת חווית האזנה נעימה. אבזור הנוחות בקשקאי משתנה משמעותית בין רמות הגימור השונות. ברמות הגימור הבסיסיות תמצאו בקרת אקלים מפוצלת אוטומטית, חיישני גשם ותאורה, ובקרת שיוט. ככל שעולים ברמות הגימור (כמו Tekna או Tekna Connect), האבזור משתדרג וכולל פריטים כמו מושבים עם כוונון חשמלי, חימום מושבים קדמיים, גג פנורמי מלא (אחד האלמנטים הפופולריים והאהובים על הקהל הישראלי, שמכניס המון אור ותחושת מרחב לתא הנוסעים), כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד. למרות שאין מערכות טכנולוגיות ייחודיות ופורצות דרך כפי שקיימות בדגמי פרימיום חדשים, חבילת האבזור של הקשקאי 2019 הייתה מאוזנת ונדיבה לתקופתה, והיא עדיין רלוונטית ונוחה לשימוש יומיומי.

ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק: שקט ויעילות

הניסאן קשקאי 2019 שווק בישראל עם שתי יחידות הנעה עיקריות, שתיהן מנועי בנזין יעילים. הבחירה ביניהן קבעה במידה רבה את אופי הנהיגה והביצועים.

מנוע בנזין 1.3 ליטר טורבו (DIG-T)

זוהי ללא ספק הגרסה המודרנית והרלוונטית ביותר של הקשקאי 2019, והיא הפכה לפופולרית מאוד. מנוע ה-1.3 ליטר טורבו פותח בשיתוף פעולה עם מרצדס-בנץ ומספק נתונים מרשימים. קיימות שתי גרסאות הספק: 140 כוחות סוס (כ-103 קילוואט) עם 24.5 קג”מ מומנט, ו-160 כוחות סוס (כ-118 קילוואט) עם 27 קג”מ מומנט. גרסת ה-140 כ”ס הוצעה עם תיבת הילוכים ידנית בלבד (6 הילוכים), בעוד שגרסת ה-160 כ”ס הגיעה עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (DCT) עם 7 הילוכים. גרסת ה-DCT היא הנפוצה והמומלצת יותר בשוק הישראלי.

נתוני התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומדים על כ-10.5 שניות לגרסת ה-140 כ”ס הידנית, ו-9.9 שניות לגרסת ה-160 כ”ס עם ה-DCT. אלה נתונים מספקים בהחלט לשימוש יומיומי ולעקיפות בטוחות בכביש בינעירוני. תחושת הכוח בנהיגה יומיומית טובה מאוד, והמנוע מרגיש גמיש וחזק מספיק בכל טווח סל”ד. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים פועלת בצורה חלקה ויעילה, ומעבירה את הכוח לגלגלים בצורה ליניארית, ללא השהיות מיותרות.

בכל הנוגע לצריכת דלק, זוהי אחת מנקודות החוזק של מנוע ה-1.3 טורבו. נתוני היצרן (WLTP) עמדו על כ-17-18 ק”מ לליטר. במבחני דרך ובנהיגה ריאלית בתנאי ישראל, כולל פקקים ונהיגה בינעירונית, ניתן לצפות לצריכת דלק ממוצעת של כ-13-15 ק”מ לליטר. נתון זה נחשב מצוין לרכב פנאי בגודל הזה, ומעיד על יעילות גבוהה שמסייעת להפחית את עלויות התדלוק השוטפות, שהן שיקול משמעותי עבור כל קונה פוטנציאלי. גם מי שעדיין מחפש “צריכת דלק” עבור רכבים חשמליים, יודע שהעלות לק”מ נמוכה משמעותית, ובהשוואה לעלויות הדלק כאן, הקשקאי מציע פתרון חסכוני יחסית לקטגוריה.

מנוע בנזין 1.2 ליטר טורבו (DIG-T) – פחות נפוץ ב-2019 אך רלוונטי לסקירה

גרסה זו, שהייתה פופולרית בדור הקודם ובשנותיו הראשונות של הדור השני, עדיין נמכרה גם ב-2019 במלאי מסוים, בעיקר בתחילת השנה, לפני שה-1.3T השתלט לחלוטין. מנוע ה-1.2 ליטר טורבו הפיק 115 כוחות סוס ו-19.4 קג”מ מומנט, ושודך לרוב לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT). התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש בגרסה זו עמדה על כ-10.7 שניות. הביצועים היו מספקים לנסיעה עירונית ופרברית, אך תחת עומס או בעקיפות מהירות, המנוע הרגיש מעט פחות נמרץ מה-1.3T החדש. תיבת ה-CVT, למרות שהיא חלקה ושקטה, נוטה לעיתים לתופעת ה”גרר” האופיינית לתיבות אלו, בה המנוע נשאר על סל”ד גבוה ברגע שמאיצים חזק, מה שיוצר רעש.

צריכת דלק בגרסת ה-1.2 ליטר טורבו עם ה-CVT הייתה סבירה, סביב 12-13 ק”מ לליטר בנהיגה ריאלית. יש לציין שהבדל בהילוכים בין תיבת ה-DCT לתיבת ה-CVT משפיע באופן ישיר על תחושת הנהיגה, כאשר ה-DCT מציעה תחושה יותר “רגילה” של החלפת גיר והילוכים, בעוד שה-CVT רציפה ונטולת הילוכים מוגדרים.

טעינה: לא רלוונטי לדגם 2019, אך מבט לעתיד

כשאנחנו בוחנים את הניסאן קשקאי 2019, חשוב להדגיש כי מדובר ברכב המצויד במנועי בנזין בלבד. משמעות הדבר היא שסעיף ה”טעינה” כפי שהוא מוגדר לרכבים חשמליים או היברידיים נטענים (פלאג-אין) אינו רלוונטי עבור דגם זה. אין לו סוללה גדולה הדורשת חיבור לשקע AC ביתי או לעמדת טעינה מהירה DC.

עם זאת, אנו חיים בעידן שבו עולם הרכב עובר במהירות לכיוון חשמלי, ולקוחות רבים מחפשים מידע על “צריכת אנרגיה” גם ברכבים לא חשמליים לחלוטין, מתוך סקרנות והשוואה. חשוב לדעת שמאז 2019, הניסאן קשקאי אכן עבר תהליכי חשמול משמעותיים בדורו החדש. הדגם הנוכחי, למשל, מוצע גם בגרסת e-POWER היברידית ייחודית, בה המנוע החשמלי הוא זה שמניע את הגלגלים באופן בלעדי, בעוד מנוע הבנזין משמש כגנרטור להטענת הסוללה. גרסאות אלו כמובן דורשות התייחסות למנועי טעינה ו”צריכת אנרגיה” בקוט”ש ל-100 ק”מ.

אבל לגבי הניסאן קשקאי 2019, חווית “הטעינה” היחידה היא פשוטה ומוכרת: ניגשים לתחנת דלק וממלאים בנזין 95. הנושאים של קצב טעינה מקסימלי, זמן טעינה ביתי או ציבורי, וסוגי מחברים הם נחלתם של דגמים עדכניים יותר. לכן, מי שבוחר בקשקאי 2019, נהנה מהפשטות והנוחות של תדלוק מהיר וזמין בכל תחנת דלק ברחבי ישראל.

חווית נהיגה והתנהגות כביש: רכות וביטחון

אחת מנקודות החוזק הבולטות והמוערכות ביותר של הניסאן קשקאי 2019 היא חווית הנהיגה הרכה והנוחה שהוא מציע. הקשקאי אינו רכב שנועד להלהיב נהגים עם יכולות ספורטיביות או דינמיות יוצאת דופן, אלא להתמקד במתן נסיעה נעימה, רגועה ובטוחה עבור כל הנוסעים. הוא מצטיין ביכולת שלו “לגהץ” את כבישי ישראל, גם את המשובשים שבהם, באופן מרשים.

נוחות הנסיעה בקשקאי היא פשוט מצוינת. המתלים מכוילים בצורה רכה אך מרוסנת, והם סופגים ביעילות מהמורות עירוניות, בורות בכביש ואת השיבושים הקטנים בכבישים בינעירוניים. גם נסיעות ארוכות עוברות בנוחות, כאשר הרכב שומר על יציבות מרשימה. בידוד הרעשים בתא הנוסעים גם הוא מהטובים בקטגוריה. רעשי מנוע נשמעים רק תחת מאמץ רב, רעשי רוח מינימליים גם במהירויות גבוהות, ורעשי כביש מגיעים פנימה בצורה מעומעמת. התוצאה היא סביבה שקטה ורגועה, המאפשרת שיחה נעימה או האזנה למוזיקה ללא הפרעות, מה שהופך כל נסיעה לחוויה נעימה יותר.

התנהגות הכביש של הקשקאי צפויה ובטוחה. ההיגוי קל למדי בתמרונים עירוניים, מה שהופך את החיים לקלים יותר בחניונים צפופים וברחובות צרים. במהירויות גבוהות הוא מתקשח מעט ומספק תחושת ביטחון טובה ויציבות כיוונית מרשימה. אמנם הוא לא מציע משוב עשיר מהכביש כמו חלק מהמתחרים בעלי אוריינטציה ספורטיבית יותר, אך הוא מדויק מספיק לנהיגה רגילה. אחיזת הכביש טובה, וזוויות הגלגול בפניות מתונות, למרות הכיול הרך. הבלמים יעילים ועוצמתיים, ומספקים תחושת ביטחון גם בבלימות חירום. חשוב לזכור כי מכיוון שאין כאן גרסה חשמלית, אין התייחסות לרגנרציה בבלימה.

קלות התמרון בעיר היא יתרון נוסף של הקשקאי. מידותיו הקומפקטיות יחסית (אך עדיין מרווחות) בשילוב עם היגוי קל ומצלמות היקפיות (ברמות גימור מסוימות), הופכות את החניה והתנועה בסביבה עירונית למשימה פשוטה. למרות שגרסת ה-1.3 טורבו מגיעה עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים (DCT) שהיא בעלת גיר מסורתי יותר, היא עדיין מעבירה כוח בצורה חלקה, ונהיגה בכרכים מרגישה נעימה וזורמת, ללא קפיצות או חוסר החלטיות. בניגוד לתיבות CVT שונות, ה-DCT של ניסאן מספקת תחושה ישירה ומוכרת יותר של העברת הילוכים, מה שרבים מעדיפים.

בטיחות ומערכות עזר לנהג: שקט נפשי

הבטיחות היא אחד הקריטריונים החשובים ביותר לכל רוכש רכב, ובמיוחד כאשר מדובר ברכב משפחתי כמו הניסאן קשקאי 2019. הקשקאי זכה לציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP, והוא נחשב לרכב בטיחותי ביותר. הציון הוענק עוד ב-2014, אך הוא נשמר גם לאחר מתיחת הפנים של 2017, בזכות שדרוגים מבניים ותוספת של מערכות בטיחות אקטיביות. מבדקי בטיחות אלו מעידים על מבנה חזק ויעיל בספיגת אנרגיית פגיעה.

בקטגוריות השונות של מבחני בטיחות, הקשקאי הפגין ביצועים טובים בהגנה על נוסעים מבוגרים, ילדים, וכן בהגנה על הולכי רגל. מעבר למבחני הריסוק הפסיביים, ניסאן הקדישה תשומת לב רבה גם למערכות עזר אקטיביות לנהג (ADAS), שנועדו למנוע תאונות מלכתחילה. בשנת 2019, הקשקאי הציע חבילה מרשימה של מערכות אלו, שהפכה אותו לאחד הרכבים המאובזרים יותר בקטגוריה בהקשר זה.

בין מערכות ה-ADAS שהוצעו בקשקאי 2019, כסטנדרט או כאופציה (תלוי ברמת גימור), ניתן למצוא:

  • בלימת חירום אוטונומית (AEB): מערכת שיכולה לזהות מכשולים ולהפעיל בלימה אוטונומית במידת הצורך, במטרה למנוע או להפחית את עוצמת ההתנגשות.
  • התראת סטייה מנתיב (LDW): מתריעה בפני הנהג אם הרכב סוטה מהנתיב ללא איתות.
  • מערכת לזיהוי תמרורים (TSR): מציגה את מהירות הנסיעה המותרת בלוח המחוונים.
  • עמעום אורות אוטומטי: עובר אוטומטית בין אורות גבוהים לנמוכים בהתאם לתנאי הדרך והתנועה המגיעה ממול.
  • זיהוי הולכי רגל: חלק ממערכת הבלימה האוטונומית, מזהה הולכי רגל בכביש.

ברמות גימור גבוהות יותר, ניתן למצוא גם:

  • בקרת שיוט אדפטיבית: שומרת על מרחק קבוע מהרכב שמלפנים.
  • התרעת רכב בשטח מת (BSW): מתריעה על רכב הנמצא בשטחים המתים של המראה.
  • התרעה על תנועה חוצה מאחור (RCTA): שימושית במיוחד ביציאה מחניה ברוורס, מתריעה על רכבים או הולכי רגל המתקרבים.
  • מערכת מצלמות היקפיות (Around View Monitor): מציגה תמונה של 360 מעלות סביב הרכב, ומקלה מאוד על תמרון וחניה.

תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי טוב בדרך כלל. מערכת הבלימה האוטונומית אמינה ופעלה היטב במבחנים שונים, אם כי לעיתים היא עשויה להרגיש מעט אגרסיבית מדי בבלימות מסוימות. מערכות שמירת הנתיב והתרעת השטח המת עובדות ביעילות ומוסיפות רמת ביטחון גבוהה. במקביל, הן קלות לתפעול וכיבוי ידני במקרה הצורך, דבר שחשוב לנהגים מסוימים. בסך הכל, חבילת הבטיחות של הקשקאי 2019 מעניקה שקט נפשי רב לנהג ולנוסעים, ומציבה אותו בחוד החנית של הקטגוריה בתחומו.

מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): ההיבט הכלכלי

כשמדברים על הניסאן קשקאי 2019, במיוחד כשחושבים על רכישתו בשנת 2025, נושא המחיר הופך למשמעותי ביותר. הנתון “כמה עולה” רכב כזה היום שונה כמובן ממחירון הרכב כשהיה חדש. בשנת 2019, מחירו של הקשקאי נע בין כ-135,000 ש”ח לגרסאות הבסיס עם מנוע ה-1.2 ליטר, ועד כ-160,000-170,000 ש”ח לגרסאות ה-1.3 ליטר טורבו הבכירות, תלוי ברמת גימור.

כיום, בשנת 2025, מחירו של ניסאן קשקאי 2019 בשוק המשומשות בישראל נע בטווח שבין 80,000 ש”ח ל-110,000 ש”ח, בקירוב. המחיר הסופי כמובן תלוי ברמת גימור, במצב המכני והחיצוני של הרכב, בקילומטראז’ שלו, ובהיסטוריית הטיפולים. מומלץ לבדוק את מחירון לוי יצחק או יד2 כדי לקבל הערכה מדויקת יותר לרכב ספציפי.

רמות גימור עיקריות בשוק הישראלי:

הקשקאי 2019 שווק בישראל במספר רמות גימור עיקריות, כאשר ההבדלים ביניהן מתבטאים בעיקר באבזור הנוחות ובחבילות הבטיחות:

  • Accenta (אסנטה): רמת הגימור הבסיסית. כללה בדרך כלל מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי 17 אינץ’ ועוד. חבילת בטיחות בסיסית יחסית.
  • Acenta Tech (אסנטה טק): רמת גימור פופולרית מאוד. הוסיפה לאבזור הבסיסי מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות (כמו בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב), וכן חישוקי 18 אינץ’ ועוד.
  • Tekna (טקנה): רמת גימור יוקרתית יותר. כללה בנוסף ל-Acenta Tech גם גג פנורמי, מושבים משודרגים (לרוב דמויי עור), מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, ולעיתים גם מערכת מצלמות היקפית 360 מעלות.
  • Tekna Connect (טקנה קונקט): רמת הגימור הבכירה ביותר. כללה את כל האבזור של הטקנה, בתוספת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור ועוד. זוהי הרמת גימור המאובזרת והבטיחותית ביותר.

אחריות ועלויות תחזוקה:

כשהרכב היה חדש, הוא הגיע עם אחריות יצרן מלאה של 3 שנים או 100,000 ק”מ (המוקדם מביניהם). המשמעות היא שניסאן קשקאי 2019 שנרכש בשנתו, כבר נמצא כיום (2025) מחוץ לאחריות היצרן המלאה. עם זאת, רכישת רכב מיד שנייה מאדם פרטי או מסוחר רכב יכולה לכלול לעיתים אחריות מוגבלת מסוימת, ומומלץ לבדוק זאת. חשוב גם לבדוק את היסטוריית הטיפולים של הרכב, ולוודא שבוצעו טיפולים תקופתיים במוסכים מורשים.

באשר לעלויות התחזוקה, ניסאן קשקאי נחשב לרכב אמין ויחסית זול לאחזקה. טיפולים תקופתיים אינם יקרים באופן חריג, וזמינות חלפים טובה. אין תקלות ידועות או בעיות כרוניות מהותיות בדגם זה, אם כי תמיד מומלץ לבצע בדיקה מקיפה לפני רכישה. יחידת ה-1.3 ליטר טורבו נחשבת לאמינה. שווי השימוש ברכב מהווה עלות שוטפת נוספת שיש לקחת בחשבון, והוא נגזר ממחירו המקורי של הרכב ומרמת האבזור. ככלל, הקשקאי מציע חבילה כלכלית שפויה, גם כרכב משומש.

יתרונות: למה לבחור בקשקאי?

הניסאן קשקאי 2019 מביא עמו שורה של יתרונות שהופכים אותו לבחירה מושכת במיוחד, גם מספר שנים לאחר יציאתו לשוק:

  1. נוחות נסיעה יוצאת דופן: הקשקאי מצטיין בספיגת מהמורות ושיבושי כביש, ומציע נסיעה חלקה ורגועה גם בכבישים פחות סלחניים. זו תכונה חשובה ביותר לנהגים ונוסעים בישראל, והיא הופכת נסיעות ארוכות לנעימות יותר.
  2. חסכוני בצריכת דלק (במיוחד מנוע 1.3T): יחידת ה-1.3 ליטר טורבו עם תיבת ה-DCT מציעה שילוב מצוין של ביצועים טובים וצריכת דלק חסכונית מאוד יחסית לקטגוריה, מה שמפחית את עלויות התדלוק השוטפות באופן משמעותי.
  3. חבילת בטיחות מקיפה (ברמות גימור גבוהות): עם 5 כוכבים במבחני בטיחות של Euro NCAP ומגוון רחב של מערכות עזר לנהג (ADAS) כמו בלימת חירום אוטונומית, התרעה על רכב בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית (ברמות גימור מתקדמות), הקשקאי מעניק רמת ביטחון גבוהה מאוד.
  4. פרקטיות ומרווח פנים: תא המטען שימושי ובעל נפח מכובד, תאי האחסון נוחים, והמרווח בתא הנוסעים מספק בהחלט למשפחה. הנדסת האנוש בתא הנוסעים מצוינת, והכל נגיש וקל לתפעול.
  5. אמינות מוכחת ועלויות אחזקה סבירות: ניסאן קשקאי נהנה ממוניטין של אמינות גבוהה. יחידות ההנעה והמכלולים המכאניים מוצקים, ועלויות הטיפולים והחלפים סבירות ונגישות, מה שתורם לשקט נפשי לאורך זמן.
  6. עיצוב חיצוני עדכני ומוצלח: גם בשנת 2025, העיצוב של הקשקאי 2019 נראה מודרני ואלגנטי, ולא מיושן. הוא משלב בין מראה קשוח של רכב פנאי לנגיעות יוקרתיות, וזוכה להערכה רבה.

חסרונות: איפה הקשקאי פחות מצטיין?

לצד היתרונות הרבים, לניסאן קשקאי 2019 יש גם כמה נקודות תורפה או פשרות שחשוב לקחת בחשבון לפני הרכישה:

  1. חווית נהיגה לא ספורטיבית: עבור מי שמחפש רכב מהנה לנהיגה, עם היגוי חד ותגובות שלדה ספורטיביות, הקשקאי עשוי לאכזב. הוא מכויל לנוחות ובטיחות, ולא לאדרנלין.
  2. מערכת מולטימדיה עשויה להרגיש מיושנת: בשנת 2025, מסך ה-7 אינץ’ והממשק של מערכת ה-NissanConnect, עם היעדר קישוריות אלחוטית ל-Apple CarPlay/Android Auto (או דרישה לחיבור חוטי), עשויים להרגיש פחות מתקדמים בהשוואה לדגמים חדשים יותר.
  3. מרווח לנוסע חמישי: למרות שהרכב מוגדר כחמישה מקומות, המושב האחורי יתאים בנוחות לשני מבוגרים בלבד. נוסע שלישי במרכז ימצא את עצמו במצב פחות נוח, במיוחד בנסיעות ארוכות, בשל מנהרת הינע בולטת.
  4. ביצועים לא מרגשים במיוחד (גרסת 1.2T וגם 1.3T): למרות שמנוע ה-1.3 ליטר טורבו מספק ביצועים טובים, אף אחת מיחידות ההנעה אינה מיועדת להצטיין בתאוצות מסמרות שיער. הן מספקות את העבודה נאמנה, אך בלי דרמה מיוחדת.
  5. תשלום על אבזור בטיחות מתקדם: בעוד שרמות הגימור הגבוהות מציעות חבילת בטיחות עשירה מאוד, רמות הגימור הבסיסיות עשויות להיות חסרות במערכות ADAS מתקדמות מסוימות, מה שמחייב בחירה בגרסאות יקרות יותר כדי לקבל את המכלול המלא.

השוואה למתחרים: הקשקאי מול השוק הישראלי

הניסאן קשקאי 2019 פועל בקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים, קטגוריה רוויה ופופולרית במיוחד בישראל. הוא התמודד ועדיין מתמודד בשוק המשומשות מול שורה ארוכה של מתחרים חזקים, ובראשם הקיה ספורטאז’ (Kia Sportage) והיונדאי טוסון (Hyundai Tucson), אך גם מול דגמים כמו המאזדה CX-5 (Mazda CX-5), סיאט אטקה (SEAT Ateca) וסקודה קארוק (Skoda Karoq).

בהשוואה לקיה ספורטאז’ וליונדאי טוסון בני דורו, הקשקאי בדרך כלל הציע נוחות נסיעה עדיפה. הספורטאז’ והטוסון לרוב התאפיינו בעיצוב חיצוני בולט ואגרסיבי יותר, ובאבזור עשיר יותר (במיוחד הטוסון שהיה נדיב מאוד באבזור כבר ברמות גימור נמוכות). הקשקאי, מצידו, התמקד יותר בשילוב של נוחות, אמינות וצריכת דלק טובה יותר (במיוחד עם מנוע ה-1.3T החסכוני). הספורטאז’ והטוסון הציעו לעיתים מנועים חזקים יותר (2.0 או 2.4 ליטר אטמוספריים), אך אלו הגיעו עם צריכת דלק גבוהה יותר משמעותית. בכל הנוגע למבחני בטיחות, שלושתם זכו לציונים גבוהים, אך הקשקאי היה לרוב מהחלוצים בהטמעת מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט או באופציה משתלמת.

מול המאזדה CX-5, הקשקאי הציע נוחות נסיעה רכה יותר. ה-CX-5 התמקד יותר בחווית נהיגה דינמית ומהנה, עם היגוי מדויק ושלדה מלוטשת. המאזדה גם הציעה תא נוסעים עם איכות חומרים גבוהה יותר במעט ותחושה יוקרתית. עם זאת, הצריכת דלק שלה הייתה פחות טובה, ומחירה בדרך כלל היה גבוה יותר.

הקשקאי 2019 ממוקם בבירור כבחירה השקולה, הפרקטית והנוחה בקטגוריה. הוא פחות מנסה “לצעוק” כמו הספורטאז’ או הטוסון, ופחות “ספורטיבי” מה-CX-5. הוא מציע פתרון מאוזן מאוד למי שמחפש רכב אמין, חסכוני, בטוח ובעיקר – נוח לנסיעה יומיומית ולטיולים משפחתיים, מבלי להתפשר על נוכחות כביש מרשימה. הפופולריות שלו בישראל היא הוכחה לכך שהוא פוגע בדיוק בנקודות החשובות לקהל הישראלי.

סיכום ומסקנות (פסק דין): האם כדאי לקנות ניסאן קשקאי 2019?

לאחר שבחנו את הניסאן קשקאי 2019 על כל היבטיו, ניתן לסכם כי מדובר ברכב פנאי-שטח קומפקטי ומצוין, שהצליח לשמור על מעמדו כאחד הרכבים הנמכרים והאהובים בישראל. הוא מציע שילוב מנצח של נוחות נסיעה גבוהה, צריכת דלק חסכונית במיוחד בגרסת ה-1.3 ליטר טורבו, רמת בטיחות אקטיבית ופסיבית מהטובות בקטגוריה, ופרקטיות יומיומית שפונה ללב המשפחה הישראלית. הוא לא הרכב המהיר ביותר, הספורטיבי ביותר או בעל המולטימדיה העתידנית ביותר, אך הוא עושה את העבודה נאמנה ובשקט, ובאמינות מוכחת.

בהשוואה למתחרים העיקריים שלו, כמו קיה ספורטאז’ ויונדאי טוסון בני דורו, הקשקאי מבדל את עצמו בעיקר בזכות נוחות נסיעה עדיפה וצריכת דלק נמוכה יותר. בעוד שהמתחרים עשויים להציע אבזור מעט עשיר יותר או עיצוב אגרסיבי, הקשקאי שם דגש על שקט נפשי, אמינות ועלות תפעול נמוכה יחסית. עבור רבים, אלה שיקולים חשובים יותר מספורטיביות מזויפת או מנועי ענק. חוות דעת גולשים רבות ברשת מחזקות את התמונה הזו, ומצביעות על שביעות רצון גבוהה מהאמינות ומהנוחות.

אז, האם כדאי לקנות ניסאן קשקאי 2019 בשנת 2025? התשובה היא חד משמעית כן, עבור קהל היעד הנכון. הקשקאי 2019 הוא בחירה מומלצת במיוחד ל:

  • משפחות עם ילדים קטנים או גדולים שמחפשות רכב בטוח, מרווח ונוח לשימוש יומיומי ולנסיעות ארוכות.
  • זוגות צעירים או מבוגרים שמחפשים קרוסאובר אמין וחסכוני, שיעניק להם נוחות וגמישות.
  • כל מי שמחפש תמורה מצוינת למחיר בשוק המשומשות, ללא הפתעות ועם עלויות אחזקה סבירות.

הוא מתאים פחות לנהגים שמחפשים ריגושים, ביצועים ספורטיביים או את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שיש כיום בשוק. אם אלה הקריטריונים המובילים שלכם, כנראה שתצטרכו לחפש בכיוון אחר או לדגמים עדכניים יותר.

לסיכום, הניסאן קשקאי 2019 הוא רכב שמצדיק את הפופולריות שלו. הוא לא מנסה להיות גיבור על, אלא פשוט עושה את עבודתו נאמנה, יום אחרי יום. הוא מציע חבילה מאוזנת ומוצלחת ביותר, והוא ללא ספק אחת ההמלצות החמות ביותר בשוק הקרוסאוברים המשומשים בישראל עבור מי שמעריך נוחות, בטיחות, חיסכון ואמינות. בהחלט כדאי לקנות אותו, וליהנות משנים רבות של נסיעה רגועה ונעימה.

דילוג לתוכן