סקירה מקצועית על BYD אטו 3 – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

השוק הישראלי לרכב חשמלי מתפתח בקצב מסחרר בשנים האחרונות.

יותר ויותר נהגים מגלים את היתרונות שבנהיגה חשמלית.

בין אם זו החיסכון בעלויות הנסיעה, התאוצה המיידית השקטה, או התרומה (הצנועה, יש שיאמרו) לאיכות הסביבה.

בתוך המהפכה הזו, ישנם דגמים שמצליחים לבלוט במיוחד.

אחד מהם, וללא ספק כוכב עולה בשמי ישראל, הוא ה-BYD Atto 3.

ה-BYD Atto 3 (שמו בסין הוא למעשה BYD Yuan Plus) הגיע לישראל בסוף שנת 2022 והפך תוך זמן קצר לרכב החשמלי הנמכר ביותר בארץ.

ההצלחה המטאורית הזו אינה מקרית.

הוא ממוצב כקרוסאובר חשמלי קומפקטי, בקטגוריה הלוהטת ביותר בשוק.

הוא מציע חבילה שנראית על הנייר משתלמת במיוחד.

מחיר יחסית תחרותי, טווח נסיעה טוב, אבזור עשיר ועיצוב צעיר ומודרני.

ה-Atto 3 מגיע מבית BYD, יצרנית סינית ענקית שהחלה את דרכה כיצרנית סוללות והפכה לשם דבר בעולם הרכב החשמלי.

הכניסה שלה לישראל, כמו למדינות רבות אחרות, הייתה דרמטית.

פתאום, רכב סיני לא נתפס רק כאופציה זולה וספקנית.

ה-Atto 3 מציג סטנדרטים חדשים מבחינת טכנולוגיה ואיכות בקטגוריית המחיר שלו.

הוא מתחרה ישירות מול שמות מוכרים שכבר התבססו כאן, כמו יונדאי קונה אלקטריק, קיה נירו EV, ו-MG ZS EV.

אבל הוא גם מתמודד מול גלים חדשים של מתחרים סינים, כמו ג’ילי ג’יאומטרי C.

המיצוב שלו הוא כרכב משפחתי חשמלי, פרקטי ונגיש, שמיועד לקהל רחב.

למשפחות צעירות שמחפשות רכב ראשון או שני חשמלי.

לנהגים עירוניים ובינעירוניים כאחד, שחשוב להם טווח נסיעה סביר ועלויות אחזקה נמוכות.

לכאלה שמאמצים טכנולוגיות חדשות בשמחה ולא חוששים מיצרן חדש יחסית.

בסקירה המקיפה הזו, עבור פורטל הרכב הישראלי PRK, נצלול לעומק ה-BYD Atto 3.

נבחן את העיצוב שלו מבחוץ ומבפנים, נדבר על איכות החומרים והמרווח.

נפרט על הטכנולוגיה, האבזור ומערכת המולטימדיה שמעוררת לא מעט עניין.

נסקור את יחידת ההנעה, הביצועים וצריכת האנרגיה בפועל.

נדבר על חווית הטעינה בישראל ועל נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.

נעבור על נושא הבטיחות החשוב ועל מערכות העזר לנהג.

ונסיים כמובן עם דיון מעמיק על המחיר, רמות הגימור, האחריות, יתרונות, חסרונות והאם באמת כדאי לקנות את ה-BYD Atto 3 בשנת 2025.

נתייחס גם לחוות דעת גולשים שכבר הספיקו לצבור ניסיון עם הרכב.

בואו נתחיל.

עיצוב חיצוני: הדרקון שלא נושף אש, רק נראה טוב

ה-BYD Atto 3 מעוצב תחת פילוסופיית “Dragon Face 3.0” של BYD.

הפילוסופיה הזו שואפת לשלב אלמנטים עיצוביים בהשראת הדרקון, סמל סיני מסורתי של כוח ושגשוג.

אבל אל תצפו למראה מאיים או אגרסיבי מדי.

ה-Atto 3 הוא קרוסאובר נאה, הרמוני ופרופורציונלי.

יש לו מראה נעים לעין, מודרני אבל לא צעקני.

הרושם הכללי הוא של רכב חשמלי עדכני, בלי ניסיונות עיצוב קיצוניים.

בחזית, אין גריל קדמי קונבנציונלי.

במקום זאת, ישנו פס כרום עבה המחבר בין הפנסים הראשיים.

הפנסים עצמם צרים ומאונכים, עם תאורת LED נאה שמעניקה לרכב מראה מודרני גם בלילה.

הפגוש הקדמי כולל פתחי אוורור קטנים יותר ופנסי ערפל (בחלק מרמות הגימור).

קווי המתאר מהצד נקיים למדי.

ישנה צללית של קרוסאובר טיפוסי, עם קו מותניים שעולה קלות לכיוון החלק האחורי.

קו הגג משתפל בעדינות כלפי מטה, מה שמעניק מראה דינמי קל.

אחד האלמנטים הבולטים בצד הוא הקישוט הייחודי על עמוד C האחורי.

יש לו דפוס א-סימטרי, כמו קשקשי דרקון או תכשיט, שתופס את העין ומבדיל אותו ממתחריו.

זהו טאץ’ עיצובי מקורי.

בתי הגלגלים מעט מודגשים, והרכב יושב על חישוקי גלגלים קלים.

בישראל, ה-Atto 3 משווק בדרך כלל עם חישוקי 18 אינץ’ בשני עיצובים שונים בהתאם לרמת הגימור.

העיצובים נאים ומשלימים את המראה הכללי.

החלק האחורי של ה-Atto 3 מאופיין בפס תאורת LED רוחבי המחבר בין הפנסים האחוריים.

זהו טרנד עיצובי פופולרי בדגמים חדשים, והוא נראה טוב גם כאן.

דלת תא המטען גדולה ונפתחת גבוה.

הפגוש האחורי כולל דיפיוזר קטן למראה ספורטיבי קל.

הנוכחות הכביש של ה-Atto 3 נעימה.

הוא נראה כקרוסאובר בגודל משפחתי, לא קטן מדי ולא גדול מדי.

מידותיו (אורך כ-4.45 מ’, רוחב כ-1.87 מ’, גובה כ-1.61 מ’, בסיס גלגלים כ-2.72 מ’) ממקמות אותו בלב קטגוריית C-SUV הקומפקטית.

בהשוואה לחלק ממתחריו, הוא מציע בסיס גלגלים נדיב למדי, מה שאמור להשפיע לטובה על המרווח הפנימי.

בסך הכל, העיצוב החיצוני של ה-BYD Atto 3 אינו פורץ דרך או מהפכני, אבל הוא מודרני, נאה ומסובב ראשים בצורה עדינה.

הוא לא נראה “סיני” במובן השלילי של פעם, אלא נראה כמו תוצר עולמי לגיטימי בהחלט.

עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: חדר כושר על גלגלים?

אם העיצוב החיצוני של ה-Atto 3 שמרני למדי, הרי שתא הנוסעים הוא סיפור אחר לחלוטין.

BYD הלכה כאן על קונספט ייחודי ושונה.

ההשראה העיצובית, לדברי BYD, מגיעה מעולם הכושר והספורט.

זה אולי נשמע מוזר, אבל כשתסתכלו על הפרטים, תבינו למה הם מתכוונים.

פתחי המיזוג העגולים נראים כמו משקולות יד.

ידיות פתיחת הדלתות הפנימיות הן למעשה רכיב מעוצב שמזכיר ידית של קטלבל (משקולת פעמון).

ישנם חוטים אדומים בדפנות הדלתות, שנראים כמו מיתרי גיטרה או גומיות אימון, וניתן אפילו לפרוט עליהם מעט.

הדשבורד בנוי שכבות ומעוצב כמו גל.

האווירה הכללית בתא הנוסעים צעירה, צבעונית (תלוי בשילוב הצבעים הנבחר) ושונה מאוד מהמקובל.

זהו עיצוב שנוי במחלוקת – יש כאלה שיאהבו את המקוריות והטאץ’ ההומוריסטי, ויש כאלה שימצאו אותו עמוס או ילדותי מדי.

בכל מקרה, הוא בהחלט לא משעמם.

בכל הנוגע לאיכות החומרים, ה-BYD Atto 3 מפתיע לטובה בהתחשב במיצוב המחיר שלו.

חלקים רבים בדשבורד ובדפנות הדלתות מחופים בחומרים רכים ונעימים למגע.

יש שילוב של בדים, עור סינטטי ופלסטיקה קשיחה יותר, אבל השילוב מוצלח ברובו.

הפלסטיקה בחלקים התחתונים של תא הנוסעים קשיחה יותר, כמקובל, אבל הגימור הכללי וההרכבה נראים טובים מאוד.

אין קרקושים מיותרים בנסיעה, ותחושת המוצקות מפתיעה לטובה.

זה לא מרגיש כמו “פלסטיק זול” שפעם אפיין רכבים סינים.

הנדסת האנוש היא עניין אחר.

ישנם כפתורים פיזיים מרכזיים מתחת למסך המרכזי לשליטה על מיזוג אוויר, עוצמת שמע ופונקציות נהיגה בסיסיות – וזה מבורך.

אבל רוב השליטה על מערכות הרכב מתבצעת דרך מסך המגע הענק.

מסך המגע הוא גולת הכותרת של העיצוב הפנימי, ועל כך נרחיב בסעיף הטכנולוגיה.

ראות החוצה סבירה, אך עמודי A (קדמיים) עבים יחסית ויכולים להפריע קלות בשדה הראייה בפניות חדות.

המרווח הפנימי הוא אחד היתרונות הבולטים של ה-BYD Atto 3.

בסיס הגלגלים הנדיב (2.72 מ’) מתורגם למרווח רגליים מצוין הן מלפנים והן מאחור.

גם נוסעים גבוהים ימצאו שפע של מקום לרגליים במושב האחורי, מה שלא תמיד מובן מאליו בקטגוריה.

מרווח הראש טוב גם כן, למרות קו הגג המשתפל קלות, בזכות תנוחת ישיבה נמוכה יחסית.

רוחב המושב האחורי מאפשר ישיבה נוחה יחסית לשני מבוגרים, ושלישי במרכז יסבול פחות מהרגיל בזכות רצפה שטוחה כמעט לחלוטין (מאפיין נפוץ ברכבים חשמליים ייעודיים).

המושבים עצמם, מלפנים ומאחור, נוחים ותומכים למדי.

במיוחד בנסיעות קצרות ובינוניות.

למרחקים ארוכים מאוד, ייתכן שהתמיכה הצדית פחות אידיאלית, אבל בסך הכל הם עונים על הציפיות מרכב משפחתי.

נפח תא המטען עומד על 440 ליטרים.

זהו נפח סביר בהחלט לקטגוריה.

צפוי, למרות שאינו שיא הקטגוריה.

צורת תא המטען רבועה ונוחה להטענה.

סף ההטענה אינו גבוה מדי.

ישנו מדף כפול המאפשר ליצור רצפה שטוחה בעת קיפול המושבים האחוריים (שמתקפלים בחלוקה של 60/40).

קיימות גם נקודות עיגון ורשתות אחסון קטנות שימושיות.

בסך הכל, תא הנוסעים של ה-BYD Atto 3 הוא שילוב מעניין של עיצוב נועז, איכות חומרים והרכבה מפתיעה לטובה, ומרווח פנימי מצוין.

זהו מקום נעים ושימושי לבלות בו זמן, גם אם הנדסת האנוש דורשת הסתגלות מסוימת.

טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: המסך המסתובב והחברים

ה-BYD Atto 3 עמוס בטכנולוגיה, במיוחד בהתחשב במחיר שלו.

האבזור הסטנדרטי עשיר מאוד כבר ברמת הגימור הבסיסית יחסית המשווקת בישראל (Comfort).

אבל גולת הכותרת הבלתי מעורערת, ושוב, אלמנט שמבדיל אותו מכל מתחריו, הוא מסך המולטימדיה המרכזי.

זהו מסך מגע בגודל 12.8 אינץ’ (ברמת הגימור Comfort) או 15.6 אינץ’ הענק (ברמת הגימור Design), והקסם האמיתי?

הוא מסתובב בלחיצת כפתור (או פקודה קולית).

ניתן להשתמש בו בתצוגה אופקית או אנכית, לפי העדפת הנהג או הנוסעים.

איכות התצוגה של המסך מעולה.

הוא בהיר, חד ובעל צבעים עשירים.

מהירות התגובה שלו טובה לרוב, אם כי לעיתים רחוקות יכולה להיות השהיה קלה.

מבנה התפריטים הגיוני יחסית, מבוסס על מערכת הפעלה ייעודית של BYD בשם DiLink.

המערכת כוללת ניווט מובנה, אפליקציות שונות (חלקן שימושיות יותר וחלקן פחות בישראל) ואפשרויות התאמה אישית.

העוזר הקולי המובנה מתקשה קצת עם עברית (נכון לאפריל 2025), אך באנגלית הוא מגיב בצורה סבירה ומאפשר לשלוט על חלק מפונקציות הרכב.

קישוריות הסמארטפונים כלולה.

ה-Atto 3 תומך ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, אם כי לעיתים יש צורך בחיבור חוטי (תלוי בגרסה ובעדכוני תוכנה).

הלוח מחוונים הדיגיטלי קטן יחסית, בגודל 5 אינץ’ בלבד.

הוא ממוקם על עמוד ההגה ומציג מידע חיוני כמו מהירות, מצב סוללה, טווח נסיעה והוראות ניווט בסיסיות.

התצוגה ברורה אך פחות מתקדמת או ניתנת להתאמה אישית בהשוואה למתחרים מסוימים.

מערכת השמע הסטנדרטית מספקת איכות סאונד טובה לקטגוריה, עם שמונה רמקולים.

היא מספיקה לרוב המשתמשים, אם כי אודיופילים מושבעים אולי ירצו יותר.

מבחינת אבזור נוחות, ה-Atto 3 נדיב מאוד.

רמת הגימור Comfort כוללת כבר בקרת אקלים מפוצלת (שליטה נוחה דרך המסך), כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה היקפיים, מצלמות היקפיות 360 מעלות (עם תצוגה איכותית), גג פנורמי קבוע (לא נפתח), מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי וחימום (ברמת Design גם אוורור).

רמת הגימור Design מוסיפה, מעבר למסך הגדול יותר ואוורור המושבים, גם דלת תא מטען חשמלית ותאורת אווירה עם מגוון צבעים.

טכנולוגיה ייחודית נוספת היא יכולת ה-V2L (Vehicle-to-Load), המאפשרת להשתמש בסוללת הרכב כמקור כוח להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים (עד הספק מסוים) באמצעות מתאם מיוחד.

זה שימושי מאוד לטיולים או קמפינג.

בסך הכל, ה-BYD Atto 3 מציע חבילת טכנולוגיה ואבזור מרשימה מאוד.

המסך המסתובב הוא גימיק נחמד שתופס את הכותרות, אבל גם מעבר לכך, הרכב עמוס במערכות שמשפרות את חווית הנסיעה והשימוש היומיומי.

ביצועים, יחידת הנעה וצריכת אנרגיה: שקט מהיר ויעיל

ה-BYD Atto 3 המשווק בישראל מצויד ביחידת הנעה חשמלית אחת.

היא מורכבת ממנוע חשמלי יחיד המניע את הגלגלים הקדמיים (FWD).

המנוע הזה מייצר הספק של 204 כוחות סוס (150 קילוואט) ומומנט מרבי של 31.6 קג”מ.

נתוני ההספק והמומנט מצוינים לקטגוריה ומבטיחים ביצועים נמרצים.

התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש מוצהרת על ידי היצרן עומדת על 7.3 שניות.

במציאות, תחושת התאוצה מרשימה יותר.

המומנט החשמלי המיידי מספק דחיפה חזקה ולינארית מרגע הלחיצה על דוושת התאוצה.

זהו מאפיין מהנה מאוד של רכבים חשמליים, במיוחד בנסיעה עירונית ובתאוצות ביניים לצורך עקיפה או השתלבות בתנועה.

אין כאן “בעיטה בגב” דרמטית, אלא זרימה מהירה וחלקה.

יחידת ההנעה משודכת למעשה לגיר בעל יחס העברה בודד.

אין כאן הילוכים להחלפה, מה שמבטיח נסיעה שקטה ונטולת טלטלות לחלוטין.

היעדר גיר קונבנציונלי הוא אחד היתרונות הבולטים של רכבים חשמליים בכלל, וגם כאן ב-Atto 3.

צריכת האנרגיה היא נושא קריטי ברכב חשמלי.

ה-BYD Atto 3 מצויד בסוללת Blade ייחודית של BYD, בקיבולת של 60.4 קוט”ש.

נתון הטווח המוצהר לפי תקן WLTP עומד על 420 ק”מ.

כמו תמיד, נתוני WLTP הם אופטימיים יחסית ומייצגים תנאי מעבדה.

במציאות הישראלית, עם נהיגה רגילה הכוללת שימוש במיזוג אוויר, תנועה עירונית ובינעירונית, וטמפרטורות משתנות (בעיקר חמות), צריכת האנרגיה הריאלית תהיה גבוהה יותר והטווח נמוך יותר.

הערכה ריאלית לטווח נסיעה בפועל נעה לרוב בין 330 ל-370 ק”מ בנהיגה משולבת, ותלויה כמובן בסגנון הנהיגה, תוואי הדרך ומזג האוויר.

בנהיגה חסכונית במיוחד, בטמפרטורות נוחות ובעיקר בנסיעה בינעירונית מתונה, ניתן להתקרב יותר לנתוני היצרן.

חשוב לציין שחיפוש אחר “צריכת דלק” הוא נפוץ גם עבור רכבים חשמליים.

אנשים רבים עדיין משתמשים במונח זה באופן כללי, גם אם ההנעה אינה מבוססת על דלק מאובנים.

אבל יש לזכור את ההבדל המהותי: רכב חשמלי צורך חשמל (קוט”ש), ועלות הקילומטר בנהיגה חשמלית נמוכה משמעותית מעלות הקילומטר ברכב בנזין או דיזל.

גם אם צריכת האנרגיה בפועל מעט גבוהה מנתוני היצרן, עדיין מדובר באחד הרכבים היעילים בקטגוריה מבחינת צריכת אנרגיה.

שילוב הסוללה היעילה עם המנוע החשמלי מספק ביצועים טובים וטווח נסיעה מספק לרוב צרכי היום-יום של משפחה ממוצעת בישראל.

טעינה: ממלאים מצברים בבית וגם בחוץ

חוויית הטעינה היא חלק בלתי נפרד מהשימוש ברכב חשמלי, וחשוב להבין אותה לפני הרכישה.

ה-BYD Atto 3 מציע אפשרויות טעינה מגוונות.

קצב טעינת AC המקסימלי (טעינה ביתית או בעמדות ציבוריות איטיות/רגילות) עומד על 11 קילוואט.

זהו קצב טוב המאפשר טעינה מלאה של הסוללה מ-0 ל-100% בתוך כ-6.5 שעות בבית, באמצעות עמדת טעינה תלת-פאזית מתאימה (או כמובן לאורך הלילה מטעינה נמוכה יותר).

הטעינה הביתית היא הדרך הנוחה והנפוצה ביותר לרוב המשתמשים, וה-Atto 3 תומך בה בצורה יעילה.

עבור טעינה מהירה (DC), ה-Atto 3 תומך בקצב טעינה מקסימלי של עד 88 קילוואט.

זהו נתון שנחשב לממוצע יחסית לקטגוריה (חלק מהמתחרים מציעים קצבי טעינה מהירים יותר, מעל 100 או 150 קילוואט).

בפועל, קצב הטעינה בפועל בעמדות מהירות ציבוריות משתנה ותלוי בגורמים רבים: הספק העמדה, מצב הטעינה של הסוללה (SoC – State of Charge, בדרך כלל מהירות הטעינה יורדת ככל שהסוללה מתמלאת), טמפרטורת הסוללה, ומזג האוויר הכללי.

טעינה טיפוסית בעמדת DC מהירה, מ-10% ל-80%, אורכת לרוב בין 40 ל-50 דקות.

חשוב לתכנן את עצירות הטעינה בהתאם, במיוחד בנסיעות ארוכות.

סוג המחבר ב-BYD Atto 3 בישראל הוא CCS2, התקן האירופאי הנפוץ והמוביל בישראל ובעולם.

זה מבטיח תאימות רחבה למרבית עמדות הטעינה הציבוריות החדשות והקיימות.

BYD מציעה גם אפליקציה ייעודית לניהול הרכב, הכוללת פונקציות ניהול טעינה.

ניתן לתזמן טעינה לשעות ספציפיות (כדי לנצל תעריפי חשמל נמוכים יותר, אם קיימים), לעקוב אחר מצב הטעינה ולקבל התראות.

נוחות השימוש באפליקציה סבירה, אם כי לעיתים יש דיווחים על קישוריות איטית או בעיות קטנות.

חווית הטעינה הציבורית בישראל עדיין משתפרת כל הזמן.

פריסת העמדות גדלה, אך עדיין יש אתגרים מבחינת אמינות העמדות, זמינות (עמדות תפוסות), ותעריפי הטעינה המשתנים בין החברות השונות.

בהשוואה למדינות מסוימות באירופה עם תשתית טעינה צפופה ומפותחת יותר, לישראל יש עוד דרך לעבור, אך המצב משתפר.

ה-Atto 3, עם קצב הטעינה שלו, מתאים היטב למי שעיקר הטעינה שלו היא בבית או בעבודה.

למי שמתכנן נסיעות ארוכות תכופות וצריך להסתמך על טעינה מהירה בדרכים, כדאי לקחת בחשבון שזה לא הרכב המהיר ביותר לטעינה.

חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות עם נגיעה ספורטיבית קלה

ה-BYD Atto 3 מכוון בעיקר לנוחות נסיעה, וזה מורגש היטב בנהיגה יומיומית.

כיול המתלים (מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור) מרוכך יחסית.

הרכב סופג היטב את מרבית השיבושים על כבישי ישראל, החל מבולעים ועד פסי האטה.

בתוך העיר, הנסיעה נוחה מאוד ומרגישה מבודדת יחסית מפגעי האספלט.

בכביש בינעירוני, הרכב יציב ורגוע.

על דרכים משובשות מאוד, ייתכן שהמתלים האחוריים יגיבו קצת פחות מעודן, אבל בסך הכל, נוחות הנסיעה היא אחת מנקודות החוזקה של ה-Atto 3.

רמת בידוד הרעשים טובה בהחלט.

רעש המנוע החשמלי כמובן כמעט ואינו קיים.

בידוד רעשי הרוח טוב גם במהירויות בינעירוניות.

רעשי הכביש והצמיגים נשמעים מעט יותר על אספלט גס, אך עדיין בגבול הסביר בהחלט לקטגוריה.

זוהי סביבה שקטה ונינוחה לנסיעות ארוכות.

בכל הנוגע להתנהגות דינמית, ה-BYD Atto 3 אינו קרוסאובר ספורטיבי, וגם לא מנסה להיות כזה.

תחושת ההיגוי קלה למדי, במיוחד במצב נהיגה רגיל.

יש מחסור מסוים במשוב מהכביש, וזה לא הגה שיגרום לכם לרצות “להרגיש” את האספלט.

במצב ספורט, ההגה הופך כבד יותר, אך הדיוק אינו משתנה מהותית.

בפניות, הרכב מפגין אחיזת כביש טובה וביטחון, אך זוויות הגלגול מורגשות.

זהו קרוסאובר משפחתי עם מרכז כובד גבוה יחסית (למרות שהסוללה הנמוכה מורידה אותו לעומת רכבי בנזין מקבילים), והוא לא מעודד נהיגה דינמית אגרסיבית.

התנהגותו צפויה ובטוחה, וזה מה שחשוב לקהל היעד שלו.

תחושת הבלמים טובה.

מעבר בין בלימה רגנרטיבית (ההמרה של אנרגיית התנועה לחשמל המאוחסן בסוללה) לבין בלימת החיכוך של הדיסקים חלק בדרך כלל.

ניתן לבחור שתי רמות של בלימה רגנרטיבית, אבל גם ברמה החזקה ביותר, הרכב לא מגיע ל”נהיגה בדוושה אחת” מלאה כמו בחלק מהמתחרים.

יציבות כיוונית במהירויות גבוהות טובה.

הרכב נוסע בקו ישר בביטחון, גם ברוחות צד קלות.

בתוך העיר, קלות התמרון טובה מאוד בזכות הגה קל (במצב רגיל), מצלמות 360 מעלות שנותנות תמונה היקפית מצוינת, וחיישני חניה.

גודלו הקומפקטי יחסית (לקרוסאובר) מקל על מציאת חניה בתל אביב או בכל עיר אחרת.

שוב נזכיר את היעדר ה”גיר” והעברת ההילוכים.

ההאצה מיידית ורציפה, מה שתורם לתחושה נינוחה וקלילה בנהיגה, במיוחד בפקקים.

בטיחות ומערכות עזר לנהג: חמש כוכבים ובליווי צמוד

נושא הבטיחות הוא בעל חשיבות עליונה עבור כל רוכש רכב, ובפרט עבור רכבים משפחתיים כמו ה-BYD Atto 3.

החדשות הטובות הן שה-Atto 3 זכה לציון מרבי של 5 כוכבים במבחני בטיחות הריסוק המחמירים של ארגון Euro NCAP האירופאי.

זהו ציון מצוין המעיד על רמת בטיחות פסיבית (הגנה במקרה של תאונה) גבוהה.

ה-Atto 3 קיבל ציונים גבוהים בכל הקטגוריות: הגנה על מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל, וציון גבוה במיוחד בקטגוריית מערכות עזר לנהג (Safety Assist).

מבדקי בטיחות אלה כוללים מגוון רחב של תרחישי ריסוק ובדיקות טכניות, והתוצאות החזקות של ה-Atto 3 מעניקות שקט נפשי רב.

מבחינה מבנית, ה-Atto 3 מבוסס על פלטפורמת e-Platform 3.0 הייעודית לרכבים חשמליים של BYD.

הסוללה הממוקמת ברצפת הרכב מסייעת בהורדת מרכז הכובד ומגבירה את יציבות הרכב.

המבנה המחוזק והשימוש בפלדה עתירת חוזק מספקים הגנה טובה במקרה של פגיעה.

ה-Atto 3 מצויד בשבע כריות אוויר כסטנדרט, כולל כרית אוויר מרכזית בין המושבים הקדמיים, שנועדה למנוע פגיעה הדדית בין הנהג והנוסע במקרה של תאונת צד.

בכל הנוגע למערכות עזר לנהג אקטיביות (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems), ה-BYD Atto 3 מגיע עם חבילה מקיפה כסטנדרט בכל רמות הגימור בישראל.

הוא כולל בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) הפועלת בכל טווח המהירויות (גם בפקקים), מערכת שמירה על נתיב הנסיעה (Lane Keep Assist), מערכת התרעה ותיקון סטייה מנתיב, מערכת בלימת חירום אוטונומית (AEB) עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, התרעה על רכב בשטח מת (Blind Spot Monitoring), התרעה על תנועה חוצה מאחור (Rear Cross Traffic Alert), מערכת התרעה על פתיחת דלת כשהדרך אינה פנויה (Door Open Warning) ועוד.

מערכות אלו תורמות רבות לבטיחות היומיומית ומסייעות במניעת תאונות.

תפקוד מערכות ה-ADAS בעולם האמיתי טוב ברובו, אך לא מושלם.

בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה בדרך כלל, אם כי לעיתים התגובה שלה לרכב שנכנס לנתיב יכולה להיות אגרסיבית מדי.

מערכת שמירה על נתיב פועלת ביעילות, אך לעיתים עלולה להתריע יתר על המידה או לבצע תיקונים קלים גם בכביש ישר לחלוטין.

חשוב לזכור שמערכות אלה הן מערכות עזר בלבד.

הן לא מחליפות את הצורך בקשב מלא של הנהג ובשליטה על הרכב.

עם זאת, נוכחותן כסטנדרט ברמת גימור בסיסית היא יתרון משמעותי של ה-Atto 3 בהשוואה לרכבים אחרים בקטגוריה ובמחיר זה, שבהם חלק מהמערכות הללו מוצעות רק ברמות גימור גבוהות ויקרות יותר.

מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): חבילה תחרותית

כאשר שוקלים רכישת רכב חדש או משומש, שאלת ה”כמה עולה” היא לרוב הראשונה והחשובה ביותר.

המחיר היה ונשאר אחד ממנועי ההצלחה העיקריים של ה-BYD Atto 3 בישראל.

נכון לאפריל 2025, טווח המחיר של BYD Atto 3 חדש נע סביב ה-160,000 – 175,000 ש”ח, בהתאם לרמת הגימור ותוספות אבזור אופציונליות (אם ישנן).

ייתכנו שינויים קלים במחירים לאורך זמן בהתאם למדיניות היבואן ולמצב השוק.

מחירון הרכב מתעדכן מעת לעת, ומומלץ תמיד לבדוק את המחירון הרשמי העדכני אצל היבואן או באתרים רשמיים.

ה-BYD Atto 3 משווק בישראל בשתי רמות גימור עיקריות:

BYD Atto 3 Comfort

זוהי רמת הגימור הבסיסית יותר, אך כפי שציינו, היא עשירה מאוד באבזור כבר כסטנדרט.

כוללת את כל מערכות הבטיחות האקטיביות, מסך מולטימדיה 12.8 אינץ’ מסתובב, לוח מחוונים דיגיטלי 5 אינץ’, גג פנורמי קבוע, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

BYD Atto 3 Design

רמת גימור זו מוסיפה על אבזור ה-Comfort בעיקר את מסך המולטימדיה הגדול יותר בגודל 15.6 אינץ’, אוורור למושבים הקדמיים (בנוסף לחימום), דלת תא מטען חשמלית, ותאורת אווירה פנימית עם מגוון צבעים.

ההבדל במחיר בין רמות הגימור סביר יחסית, ובשתי הרמות מקבלים חבילה נדיבה ביותר.

נושא האחריות חשוב במיוחד ברכב חשמלי וביצרן חדש יחסית לשוק הישראלי.

BYD מציעה ל-Atto 3 בישראל אחריות מלאה לתקופה של 4 שנים או 120,000 ק”מ (המוקדם מביניהם).

חשוב מכך, אחריות הסוללה היא ארוכה משמעותית, כפי שמקובל ברכבים חשמליים: 8 שנים או 160,000 ק”מ (המוקדם מביניהם) על שמירת קיבולת סוללה מעל 70%.

תנאי האחריות הללו מעניקים שקט נפשי משמעותי לגבי הרכיב היקר ביותר ברכב החשמלי.

עלויות התחזוקה הצפויות של ה-BYD Atto 3 נמוכות משמעותית בהשוואה לרכבי בנזין או דיזל מקבילים.

לרכב חשמלי יש פחות חלקים נעים, אין צורך להחליף שמנים ופילטרים בתדירות גבוהה כמו ברכב בנזין.

הבלמים נשחקים לאט יותר בזכות הבלימה הרגנרטיבית.

עלות ה”דלק” (חשמל) נמוכה יותר.

כל אלה מצטברים לחיסכון משמעותי בעלויות האחזקה לאורך זמן.

יש לזכור ששווי השימוש ברכב חדש יורד בשנים הראשונות, וברכב חשמלי ייתכנו תנודות בשווי בהתאם למדיניות המיסוי העתידית (מס קנייה לרכב חשמלי צפוי לעלות בהדרגה).

נכון לאפריל 2025, ה-Atto 3 שומר על ערכו טוב יחסית בשוק המשומשות בזכות הביקוש הגבוה.

לגבי תקלות נפוצות או בעיות ספציפיות בדגם, נכון לכתיבת שורות אלו, אין דיווחים נרחבים על תקלות סדרתיות משמעותיות ב-BYD Atto 3.

כמו בכל רכב חדש יחסית, ייתכנו תקלות נקודתיות במערכות טכנולוגיות או אבזור, אך האחריות הרחבה מכסה אותן.

חוות דעת גולשים בפורומים וקבוצות מתייחסות לרוב בחיוב לאמינות הראשונית.

בהשוואה לדגמים אחרים של יצרנים אחרים, ה-Atto 3 ממוקם היטב מבחינת מחיר.

הוא מציע חבילה תמורה-מחיר מהטובות בקטגוריה, עם אבזור עשיר וביצועים סבירים ביחס לעלות הרכישה.

יתרונות: למה ה-BYD Atto 3 כבש את השוק?

  • תמורה מצוינת למחיר: ה-Atto 3 מציע חבילה עשירה במיוחד ביחס למחיר הרכישה שלו בהשוואה למתחרים רבים.

    האבזור הסטנדרטי נדיב, כולל מערכות בטיחות מתקדמות, וכל זה במחיר שנחשב נגיש יחסית לרכב חשמלי משפחתי.

  • אבזור עשיר וטכנולוגיה בולטת: נוכחות מסך המולטימדיה המסתובב (הגדול במיוחד ברמת Design), מצלמות 360, גג פנורמי, ושלל מערכות נוחות כבר ברמת הגימור הבסיסית.

    זה נותן תחושה של רכב יקר ומאובזר יותר ממה שהמחיר מרמז עליו.

  • מרווח פנימי מצוין: בזכות בסיס גלגלים ארוך, ה-Atto 3 מציע מרווח רגליים נדיב במיוחד לנוסעים מאחור.

    גם מרווח ראש וכתפיים טובים, והרצפה השטוחה מקלה על ישיבת נוסע שלישי מאחור.

  • טווח נסיעה שימושי: טווח ה-WLTP (420 ק”מ) והטווח הריאלי (כ-330-370 ק”מ) מספקים בהחלט לרוב השימושים היומיומיים של משפחה ישראלית.

    זה מאפשר נסיעה בינעירונית סבירה ללא “חרדת טווח” משמעותית.

  • בטיחות גבוהה: ציון 5 כוכבים במבחני Euro NCAP ומערכות ADAS מקיפות כסטנדרט מעניקים שקט נפשי וממקמים את ה-Atto 3 בחוד החנית מבחינת בטיחות פסיבית ואקטיבית בקטגוריה.

  • אחריות סוללה ארוכה: 8 שנות אחריות על הסוללה היא תקן חשוב בתעשייה ומעידה על ביטחון היצרן בטכנולוגיה שלו, ומסירה חשש משמעותי מליקויים ברכיב היקר ביותר ברכב.

  • חווית נהיגה נוחה ושקטה: המתלים המרוככים סופגים את מרבית פגעי הכביש הישראלי ביעילות.

    בידוד הרעשים טוב, וההנעה החשמלית מספקת נסיעה חלקה ושקטה, ללא רעש מנוע וללא העברת הילוכים מורגשת מהגיר.

חסרונות: איפה ה-BYD Atto 3 יכול להשתפר?

  • כיול מערכות ADAS: למרות שהחבילה מקיפה, התפקוד של חלק ממערכות עזר לנהג יכול להיות לעיתים אגרסיבי או פחות מעודן בהשוואה לרכבים של יצרנים ותיקים יותר.

    למשל, בלימת חירום פתאומית מדי או תיקוני היגוי מיותרים.

  • קצב טעינת DC: קצב טעינה מהירה מקסימלי של 88 קילוואט נחשב כיום לממוצע בלבד.

    חלק מהמתחרים מציעים קצבי טעינה מהירים משמעותית, שיכולים לקצר את זמן ההמתנה בעמדות טעינה ציבוריות בנסיעות ארוכות.

  • הנדסת אנוש ומערכת מולטימדיה: למרות שהמסך מרשים, הסתמכות יתר עליו לשליטה בפונקציות רבות (כולל מיזוג) עלולה להיות מסיחה דעת בנהיגה.

    מבנה התפריטים דורש הסתגלות, וחלק מהתרגום או העוזר הקולי עדיין לא אופטימליים לעברית.

  • הגה חסר תקשורת: תחושת ההיגוי קלה מדי וחסרת משוב.

    בעוד שזה מקל על תמרון עירוני, זה פוגע בחוויית הנהיגה בכבישים מפותלים ואינו מספק תחושת חיבור לכביש.

  • עיצוב פנים שנוי במחלוקת: קונספט “חדר הכושר” בעיצוב הפנים מקורי וייחודי, אך לא לטעמם של כולם.

    יש כאלה שימצאו אותו עמוס, צבעוני מדי או ילדותי.

BYD Atto 3 בהשוואה למתחרים: קרב איתנים בקטגוריה החשמלית

קטגוריית הקרוסאוברים החשמליים הקומפקטיים בישראל היא זירה תחרותית ביותר, וה-BYD Atto 3 נכנס לתוכה בסערה והפך לשחקן המרכזי.

בהשוואה למתחרים ותיקים יותר כמו יונדאי קונה אלקטריק וקיה נירו EV (ששניהם מגיעים מקבוצת יונדאי-קיה), ה-Atto 3 לרוב מציע אבזור עשיר יותר ומרווח פנים גדול יותר במחיר דומה או נמוך במעט (בהתאם לרמות הגימור והמועדים).

הקונה והנירו נהנים ממוניטין אמינות ורשת שירות מבוססת יותר, וחווית הנהיגה שלהם אולי מעט יותר מעודנת לחלק מהנהגים.

במיוחד הנירו EV החדש, שמציע חווית נהיגה בשלה ומסך מולטימדיה גדול ואינטואיטיבי (אם כי לא מסתובב).

בהשוואה למתחרה סיני נוסף שזכה להצלחה, ג’ילי ג’יאומטרי C, ה-Atto 3 לרוב נתפס כרכב עם איכות חומרים פנימית מעט טובה יותר ועיצוב פנים מקורי יותר.

הג’יאומטרי C מציע טווח נסיעה ארוך יותר בחלק מהגרסאות שלו ומחיר אטרקטיבי לא פחות.

גם MG ZS EV היא מתחרה רלוונטית, המציעה גם היא מחיר נגיש ואבזור טוב, אך ה-Atto 3 לרוב עולה עליה במרווח פנים ובטכנולוגיה (המסך המסתובב הוא דוגמה טובה).

ההבדלים המרכזיים בהשוואה לדגמים אחרים באים לידי ביטוי בעיקר באבזור הסטנדרטי (הנדיב ב-BYD), במרווח הפנימי המצוין, ובייחוד בעיצוב הפנים והטכנולוגיה המובחנת (המסך המסתובב, קונספט העיצוב).

הוא אינו מצטיין בקצבי טעינה מהירה או בכיול מערכות ADAS, שם חלק מהמתחרים ותיקים יותר מרגישים מעט יותר בשלים, אך בסך הכל, חבילת התמורה למחיר הופכת אותו לבחירה אטרקטיבית מאוד בהשוואה כמעט לכל מתחרה ישיר בקטגוריה זו בישראל.

סיכום ומסקנות: האם כדאי לקנות BYD Atto 3?

אז הנה אנחנו בסוף הסקירה המקיפה שלנו על ה-BYD Atto 3.

אין ספק שמדובר ברכב מעניין, חשוב, ובעיקר כזה שהצליח לטרוף את הקלפים בשוק הרכב הישראלי.

ההצלחה המטאורית שלו לא נובעת ממקריות.

הוא מציע חבילה אטרקטיבית במיוחד של מחיר, אבזור, מרווח פנימי וטווח נסיעה שימושי.

תא הנוסעים שלו מקורי וצבעוני, גם אם לא לטעמם של כולם.

הוא עמוס בטכנולוגיה, עם מסך המולטימדיה המסתובב כגימיק העיקרי, אבל גם עם מערכות ADAS מקיפות ותכונות נוחות רבות כבר מהבסיס.

נוחות הנסיעה טובה, הוא שקט ונעים לנהיגה יומיומית, והביצועים מספקים בהחלט.

בטיחותו ברמה הגבוהה ביותר עם 5 כוכבים ב-Euro NCAP.

מצד שני, ישנן נקודות פחות מבריקות.

קצב הטעינה המהירה אינו מהגבוהים בקטגוריה, כיול מערכות ה-ADAS דורש שיפור, והנדסת האנוש של מערכת המולטימדיה יכולה להיות מורכבת לעיתים.

גם תחושת ההיגוי לא מספקת חוויה דינמית.

בהשוואה למתחרים כמו קיה נירו EV או יונדאי קונה אלקטריק, ה-Atto 3 בדרך כלל מציע יותר אבזור ומרווח פנים באותו טווח מחירים.

הוא אולי פחות “מעודן” או בעל מוניטין מבוסס כמו הקוריאניות, אך הוא מציע חבילה תמורה-מחיר שעשתה מהפכה.

האם כדאי לקנות BYD Atto 3 בשנת 2025?

התשובה היא, במרבית המקרים, כן, בהחלט כדאי לשקול זאת ברצינות.

ה-Atto 3 מתאים במיוחד ל:

  • משפחות צעירות המחפשות קרוסאובר חשמלי ראשון או שני.

  • רוכשים ששמים דגש על תמורה למחיר ואבזור עשיר.

  • כאלה שעיקר נסיעותיהם בטווחים סבירים (עד 300-350 ק”מ לטעינה) ויכולים לטעון בעיקר בבית.

  • חובבי טכנולוגיה שלא חוששים ממסך מולטימדיה גדול ושונה.

  • מי שחשוב לו מרווח פנימי גדול לנוסעים.

למי פחות מתאים ה-Atto 3?

  • נהגים שמחפשים חווית נהיגה ספורטיבית ודינמית.

  • כאלה שזקוקים לקצבי טעינה מהירה במיוחד בנסיעות ארוכות תכופות.

  • מי שמתנגד לעיצוב פנים נועז ושונה או מתקשה עם ממשק מבוסס מסך מגע באופן מוחלט.

  • מי שמעדיף מותגים ותיקים עם רשת שירות ענפה במיוחד (אם כי רשת BYD בישראל מתפתחת במהירות).

בשורה התחתונה, ה-BYD Atto 3 הוא לא סתם עוד רכב חשמלי.

הוא רכב פורץ דרך בקטגוריית המחיר שלו, שמציע חבילה שקשה להתעלם ממנה.

עם מחיר אטרקטיבי, אבזור שמפיל לסתות, מרווח פנים כמו של רכב גדול יותר, ורמת בטיחות גבוהה, הוא בהחלט עונה על הצרכים של קהל יעד רחב בישראל.

אם הדגש שלכם הוא על תמורה למחיר, שימושיות משפחתית וחיסכון בעלויות, ה-BYD Atto 3 הוא כנראה אחת האפשרויות הטובות ביותר עבורכם בשוק הרכב החשמלי הישראלי נכון להיום.

מומלץ ביותר לערוך נסיעת מבחן כדי להתרשם בעצמכם מהעיצוב הפנימי הייחודי ומהממשקים הטכנולוגיים, ולקרוא חוות דעת גולשים נוספות כדי לקבל תמונה רחבה.

אך לרוב המשפחות בישראל, ה-Atto 3 מהווה בחירה הגיונית ומשתלמת ביותר.

דילוג לתוכן