ברוכים הבאים ל-PRK, פורטל הרכב של ישראל.
היום אנחנו צוללים עמוק לתוך אחד הדגמים המסקרנים והבולטים בשוק הרכב המקומי, במיוחד בגזרת הפלאג-אין הייבריד.
אנחנו מדברים על ה-MG EHS PHEV.
זהו רכב SUV קומפקטי, או ליתר דיוק, קרוסאובר, שמגיע אלינו מבית מותג MG הבריטי במקור, שעבר גלגולים וכיום נמצא בבעלות קונצרן הענק הסיני SAIC Motor.
ה-EHS PHEV הוא לא רק עוד רכב ברשימה של MG; הוא מהווה אבן דרך משמעותית עבור היצרן, שהיה בין הראשונים להביא טכנולוגיה היברידית נטענת לשוק הישראלי במחיר יחסית נגיש.
הוא ממוצב בקטגוריית הפלאג-אין SUV המשפחתיים, קטגוריה שהפכה לפופולרית במיוחד בזכות הטבות המס והיכולת לנוע על חשמל בלבד לנסיעות קצרות יחסית.
הוא מתמודד ראש בראש עם מתחרים חזקים בשוק הישראלי.
שחקנים כמו יונדאי טוסון PHEV, קיה ספורטאז’ PHEV, ופיג’ו 3008 PHEV נמצאים על אותה משבצת פחות או יותר.
ה-EHS PHEV מנסה להבדיל את עצמו בעיקר דרך תמחור אגרסיבי וחבילת אבזור נדיבה.
קהל היעד העיקרי שלו הוא משפחות צעירות או זוגות שמעוניינים לעבור לעולם המחושמל, אך עדיין חוששים מחרדת טווח מלאה של רכב חשמלי בלבד.
הם מחפשים רכב שימושי, חסכוני (במיוחד בנסיעות קצרות יומיומיות), מאובזר ובטוח, עם הגב של מנוע בנזין לנסיעות ארוכות.
בסקירה הזו, נצלול לכל פרט ופרט של ה-MG EHS PHEV.
נעבור על העיצוב החיצוני והפנימי, ננתח את איכות החומרים והמרווח בתא הנוסעים, נבחן את הטכנולוגיה והאבזור שהוא מציע, נצלול עמוק לביצועים וצריכת האנרגיה/דלק המורכבת של פלאג-אין, נדבר על חווית הטעינה החשמלית, נסקור את התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה, נבחן את נושא הבטיחות על כל היבטיו.
וכמובן, נענה על השאלות הבוערות: כמה עולה, מהן רמות הגימור, מה מקבלים בכל אחת, ונציג את היתרונות והחסרונות המנומקים.
בסיום, נסכם האם כדאי לקנות את ה-MG EHS PHEV, למי הוא מתאים, ואיך הוא עומד בהשוואה למתחרים שלו בישראל.
הצטרפו אלינו למסע מקיף אל תוך אחד מרכבי הפלאג-אין הפופולריים בארץ.
עיצוב חיצוני: מודרני ונעים לעין
פילוסופיה עיצובית ורושם ראשוני
ה-MG EHS PHEV מציג עיצוב חיצוני שמדבר בשפה מודרנית ומעודנת יחסית.
הוא לא מתיימר להיות פורץ דרך או ספורטיבי באופן קיצוני.
במקום זאת, הוא הולך על קו נעים לעין, פרופורציונלי ובעיקר כזה שקל להתחבר אליו.
הרושם הכללי הוא של רכב יציב, מעט שרירי אך ללא הגזמות, ובעל נוכחות נאותה על הכביש.
הפילוסופיה העיצובית מכוונת ככל הנראה לקהל הרחב, כזה שמחפש מראה עכשווי ומכובד, מבלי למשוך תשומת לב יתרה.
הקווים נקיים ברובם, ויש שילוב נכון של קימורים עדינים וקווים חדים יותר במקומות הנכונים כדי ליצור עניין ויזואלי.
אלמנטים עיצוביים ספציפיים
בחזית, ה-EHS PHEV מקבל גריל גדול ובולט, המכונה לעיתים “גריל כוכבים” בשל עיטורי הכרום המנקדים אותו ונראים קצת כמו שמיים זרועי כוכבים.
הגריל הזה מעניק לרכב מראה יוקרתי ורחב.
פנסי ה-LED הראשיים צרים יחסית ומעוצבים בצורה נעימה, ומשתלבים היטב עם קו המכסה מנוע והגריל.
בפרופיל, קווי המתאר של ה-EHS PHEV שגרתיים לקטגוריית ה-SUV הקומפקטי.
יש לו צללית מוכרת, קו מותניים שמטפס מעט כלפי החלק האחורי, וקו גג שמשתפל בעדינות לקראת הספוילר האחורי.
בתי הגלגלים מודגשים קלות, ומוסיפים נגיעה של שריריות.
יש גם אלמנט כרום בחלק התחתון של הדלתות שמוסיף עניין.
החלק האחורי ממשיך את הקו המעודן.
פנסי ה-LED האחוריים גדולים יחסית ומעוצבים בצורת L כפולה, והם מתחברים עם פס כרום רוחבי בדלת תא המטען.
הפגוש האחורי נקי למדי, וביחד עם צמד פתחי מפלט מדומים (שכיום הפכו לסטנדרט בתעשייה, גם אם מעט מאכזבים), משלים את המראה.
חישוקים ונוכחות כביש
בישראל, ה-MG EHS PHEV משווק בדרך כלל עם חישוקי סגסוגת קלה בגודל 18 אינץ’.
העיצוב שלהם דו-גווני ונראה מודרני ומתאים למראה הכללי של הרכב.
הגודל של 18 אינץ’ נחשב סביר ופופולרי בקטגוריה, והוא תורם למראה יציב מבלי לפגוע יתר על המידה בנוחות הנסיעה.
מבחינת מידות פיזיות, ה-EHS PHEV ממוקם במרכז קטגוריית ה-SUV הקומפקטי.
עם אורך של כ-4.57 מטרים, רוחב של כ-1.88 מטרים וגובה של כ-1.68 מטרים, הוא מציע נוכחות כביש טובה ונראה מעט גדול יותר ממתחרים מסוימים בקטגוריה, מה שבהחלט תורם לתחושת ה-SUV.
עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: מפתיע לטובה
אווירה כללית וקונספט עיצובי
כשנכנסים לתא הנוסעים של ה-MG EHS PHEV, חווים הפתעה נעימה.
האווירה הכללית היא של רכב שנראה יקר יותר מכפי שהוא באמת.
הקונספט העיצובי מודרני ונעים לעין, עם שילוב של קווים נקיים ונגיעות ספורטיביות קלות, כמו פתחי המיזוג העגולים בהשראת רכבי יוקרה מסוימים.
יש תחושה של סדר וארגון, למרות שיש לא מעט כפתורים פיזיים במרכז הקונסולה, מה שחלק מהנהגים דווקא יעריכו.
הקונסולה המרכזית גבוהה יחסית, ויוצרת תחושה של קוקפיט עוטף.
העיצוב אינו מינימליסטי כמו בחלק מהמתחרים החשמליים, אלא שילוב בין מסכים דיגיטליים לכפתורים פיזיים שימושיים.
איכות חומרים והרכבה
אחד היתרונות הבולטים של ה-EHS PHEV הוא איכות החומרים המורגשת.
בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות, תמצאו חומרים רכים ונעימים למגע.
יש שימוש נרחב בציפוי דמוי עור עם תפרים נראים לעין, מה שמוסיף לתחושה היוקרתית.
גם בפאנלים התחתונים נעשה שימוש בחומרים קשיחים יותר, אך הם נראים ומרגישים סבירים לחלוטין עבור המחיר.
איכות ההרכבה נראית טובה ברובה, עם מרווחים אחידים בין החלקים ותחושה מוצקה כללית.
אומנם לא מדובר ברמת גימור של מותגי פרימיום, אבל ביחס למתחרים ישירים בקטגוריה, ובמיוחד בהתחשב בנקודת המחיר, ה-EHS PHEV בהחלט מצטיין בתחום זה.
הנדסת אנוש, נוחות מושבים וראות
הנדסת האנוש ברובה טובה.
רוב הפקדים הפיזיים ממוקמים בצורה אינטואיטיבית וקלה לתפעול תוך כדי נהיגה, כמו כפתורי בקרת האקלים או קיצורי הדרך למערכות השונות.
מסך המגע המרכזי קל יחסית להשגה והתפעול שלו נלמד במהירות, אם כי יש מקום לשיפור במהירות התגובה (על כך נרחיב בהמשך).
לוח המחוונים הדיגיטלי ברור וקריא.
הראות החוצה סבירה לרוב, עם עמודי A שלא מפריעים באופן קיצוני ושדה ראייה נאה קדימה.
מאחור, שדה הראייה מצומצם יותר, כמו ברוב רכבי ה-SUV המודרניים, אך חיישני חניה ומצלמת רוורס (בהתאם לרמת גימור) עוזרים לתמרון.
מושבי הנהג והנוסע הקדמי נוחים ותומכים במידה סבירה, גם בנסיעות ארוכות יותר.
הם מציעים כיוונונים חשמליים ברמות הגימור הגבוהות, וחימום ואוורור בחלקן.
צורתם הארגונומית טובה בדרך כלל, והתמיכה הצידית נאותה עבור רכב משפחתי.
מרווח פנים ושימושיות
אחד היתרונות הגדולים של ה-MG EHS PHEV הוא המרווח הפנימי, במיוחד במושב האחורי.
עם בסיס גלגלים של כ-2.72 מטרים, הוא מציע מרווח רגליים מצוין לנוסעים מאחור, אפילו למבוגרים.
שלושה מבוגרים ישבו בנוחות יחסית לרוחב, אם כי הנוסע האמצעי תמיד יהיה קצת פחות מרוצה.
מרווח הראש טוב גם הוא, אפילו בדגמים עם גג פנורמי.
תא המטען מציע נפח של 448 ליטרים, נתון שנחשב סביר לקטגוריה אך לא מהגדולים בה.
הוא בעל צורה נוחה להטענה ובעל סף הטענה סביר.
יש אפשרויות קיפול מושבים אחוריים להגדלת הנפח, אך זה לא יוצר רצפה שטוחה לחלוטין.
יש פתרונות אחסון בתא הנוסעים, כמו תאי אחסון בדלתות ותא כפפות בגודל סביר, אך לא בשפע יוצא דופן.
לסיכום, תא הנוסעים מציע תחושה יוקרתית יותר מהצפוי ומרווח פנימי טוב, במיוחד מאחור, למרות שתא המטען מעט פחות מרשים.
טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: עשיר כפי ש-MG יודעת
מערכת המולטימדיה המרכזית
הממשק הראשי לרכב ולמערכותיו הוא מסך מגע מרכזי בגודל 10.1 אינץ’.
הוא ממוקם גבוה על הדשבורד, מה שמקל על הסתכלות בו בזמן נהיגה.
איכות התצוגה שלו טובה, עם צבעים חדים ובהירות מספקת גם באור יום.
עם זאת, המהירות התגובה שלו לעיתים לוקה בחסר, ויש השהייה קלה בעת מעבר בין תפריטים או הפעלת פונקציות.
מבנה התפריטים יחסית פשוט וקל להבנה לאחר הסתגלות קצרה, אך הוא לא הכי אינטואיטיבי שיש.
מערכת ההפעלה היא פיתוח עצמי של MG/SAIC ואין לה שם מותג מוכר.
יש בה עוזר קולי מובנה, אך הוא בסיסי למדי ולרוב פחות יעיל מעוזרים קוליים מוכרים יותר בשוק.
ה-EHS PHEV מגיע עם קישוריות Apple CarPlay ו-Android Auto כסטנדרט, וזה יתרון משמעותי.
החיבור הוא בדרך כלל חוטי באמצעות כבל USB, אם כי ברמות גימור מסוימות או דגמים מעודכנים ייתכן שתוצע גם קישוריות אלחוטית.
היכולת להשתמש במערכות ההפעלה המוכרות מהסמארטפון מפצה במידה רבה על החולשות היחסיות של המערכת המקורית של הרכב.
לוח המחוונים הדיגיטלי ומערכת השמע
לצד מסך המולטימדיה, ה-EHS PHEV מצויד בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’.
הוא מציע תצוגה ברורה של נתוני הנהיגה, מצב הטעינה, צריכת האנרגיה והדלק, ומערכות בטיחות.
ישנן מספר אפשרויות תצוגה שניתן להתאים אישית במידה מסוימת, מה שמאפשר לנהג לבחור את המידע שחשוב לו שיוצג בצורה בולטת.
הגרפיקה נאה וקריאה בקלות.
מערכת השמע הסטנדרטית ברכב מציעה איכות צליל סבירה עבור רכב משפחתי בקטגוריה.
היא מספקת סאונד נקי למדי בעוצמות שמע רגילות.
בחלק מרמות הגימור עשויה להיות מוצעת מערכת שמע משודרגת, שבדרך כלל מציעה איכות צליל עשירה ועמוקה יותר, אך גם המערכת הבסיסית מספקת את הסחורה עבור רוב המשתמשים.
אבזור נוחות וטכנולוגיות ייחודיות
אחד הקלפים החזקים של ה-MG EHS PHEV בשוק הישראלי הוא רמת האבזור הנדיבה שהוא מציע, במיוחד ביחס למחיר.
ברמות הגימור הגבוהות, ניתן למצוא רשימת אבזור ארוכה שכוללת, בין היתר, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים גם למושב האחורי, חימום ואוורור למושבים קדמיים (ולעיתים גם חימום למושבים אחוריים), גג פנורמי גדול שנפתח ומכניס אור רב לתא הנוסעים, מצלמת 360 מעלות לתמרון קל, כניסה והנעה ללא מפתח, ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען.
האבזור הזה משפר משמעותית את חווית השימוש היומיומית ומעניק תחושה של רכב יוקרתי יותר.
אין ב-EHS PHEV טכנולוגיות פורצות דרך או ייחודיות רק לו ברמה גלובלית, אך הוא כן מרכז חבילת אבזור עשירה שבדרך כלל מוצעת ברכבים יקרים יותר או ברמות גימור גבוהות ויקרות יותר אצל המתחרים.
ההתמקדות באבזור נוחות ובטיחות (עליה נרחיב בהמשך) היא אסטרטגיה ברורה של MG למשוך לקוחות.
ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: שילוב מורכב
יחידת ההנעה: היברידית נטענת ומיוחדת
הלב הפועם של ה-MG EHS PHEV הוא יחידת ההנעה ההיברידית הנטענת (Plug-in Hybrid Electric Vehicle).
היא משלבת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, מוגדש טורבו, המפיק 162 כוחות סוס ומומנט של 25.5 קג”מ.
לצדו פועל מנוע חשמלי חזק יחסית, שמפיק 122 כוחות סוס ומומנט של 23.5 קג”מ.
השילוב של שני המנועים הללו מניב הספק כולל מרשים של 258 כוחות סוס ומומנט משולב של 37.7 קג”מ.
הכוח הזה מועבר לגלגלים הקדמיים בלבד.
החלק המעניין והייחודי ביחידת ההנעה הזו הוא תיבת ההילוכים.
זהו גיר אוטומטי מורכב ש-MG מכנה “10 Speed Hybrid Transmission”.
הוא למעשה משלב תיבת ארבעה הילוכים למנוע הבנזין ותיבת שישה הילוכים למנוע החשמלי.
זהו פתרון טכנולוגי מעניין שמטרתו לייעל את העברת הכוח והמעבר בין הנעה חשמלית לבנזין.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש מרשים יחסית לרכב בקטגוריה זו, ועומד על כ-6.9 שניות.
זה נתון שמכניס אותו לטריטוריה כמעט-ספורטיבית, לפחות בזינוק מהמקום ובתנאים אופטימליים.
צריכת דלק וצריכת אנרגיה: תלוי איך נוהגים
כמו בכל רכב פלאג-אין, נושא צריכת דלק וצריכת אנרגיה הוא מורכב ותלוי מאוד בדפוסי השימוש והטעינה.
על הנייר, על פי תקן ה-WLTP המחמיר, ה-MG EHS PHEV מציג נתון צריכת דלק פנטסטי, שיכול להגיע ל-1.8 ליטר ל-100 ק”מ (או כ-55.5 ק”מ לליטר).
הנתון הזה מתבסס על הנחה שרוב הנהיגה מתבצעת במצב היברידי עם סוללה מלאה, המאפשרת נסיעה חשמלית משמעותית.
ברכב חשמלי, הנתון הרלוונטי הוא צריכת אנרגיה, הנמדדת בקוט”ש ל-100 ק”מ. ב-EHS PHEV, כאשר הסוללה טעונה, צריכת האנרגיה החשמלית היא סבירה, ומאפשרת טווח נסיעה חשמלי רשמי של כ-52 ק”מ על פי WLTP.
בנהיגה ריאלית בישראל, בייחוד עם שימוש במזגן ותנועה עירונית/בינעירונית, הטווח החשמלי הריאלי נע לרוב בין 35 ל-45 ק”מ.
חשוב להבין את המשמעות של צריכת דלק ברכב פלאג-אין: אם מטעינים את הרכב באופן קבוע ורוב הנסיעות קצרות (מתחת לטווח החשמלי), צריכת הדלק בפועל תהיה אפסית או קרובה לכך, ועלויות התנועה יתבססו בעיקר על עלות החשמל (שעדיין נמוכה משמעותית מעלות הדלק בישראל, גם עם העלאות התעריפים האחרונות).
אבל אם לא מטעינים כלל, או נוסעים נסיעות ארוכות רבות ללא טעינה בדרך, ה-EHS PHEV יתפקד בעיקר כרכב היברידי רגיל עם משקל עודף (בגלל הסוללה הגדולה יותר).
במצב כזה, צריכת הדלק תהיה גבוהה משמעותית, ותנוע לרוב בטווח של 12-15 ק”מ לליטר, תלוי בתנאי הנהיגה.
מכיוון שהחיפוש אחר “צריכת דלק” הוא נפוץ גם לרכב חשמלי, חשוב להדגיש שברכב פלאג-אין יש גם צריכת חשמל וגם צריכת בנזין, והחיסכון המשמעותי מושג רק באמצעות טעינה תדירה.
תחושת כוח וביצועים בפועל
תחושת הכוח ב-MG EHS PHEV טובה בהחלט, במיוחד בתאוצות מהמקום או בתאוצות ביניים נחוצות לעקיפה.
השילוב של המנוע החשמלי והמומנט המיידי שלו מעניק דחיפה ראשונית חזקה.
כאשר מנוע הבנזין מצטרף, הביצועים נעשים תוססים אף יותר.
המערכת ההיברידית הנשלטת על ידי הגיר המורכב יודעת בדרך כלל לעבור בצורה חלקה יחסית בין הנעה חשמלית, בנזין, והיברידית משולבת.
אומנם לעיתים רחוקות ניתן להרגיש מעברים או היסוס קל, אבל ברוב המצבים המערכת פועלת ביעילות.
הביצועים האלה בהחלט מספיקים ומעבר לכך לשימוש יומיומי ובין-עירוני, והם מהווים יתרון לעומת רכבים היברידיים רגילים או רכבי בנזין מקבילים עם מנועים פחות חזקים.
טעינה (לרכב פלאג-אין): חווית שימוש יומיומית
קצבי וזמני טעינה
להיות בעלים של רכב פלאג-אין כמו ה-MG EHS PHEV דורש התרגלות לשגרת טעינה.
הסוללה ב-EHS PHEV היא בקיבולת של 16.6 קוט”ש.
קצב טעינת AC מקסימלי (מעמדת טעינה ביתית או ציבורית רגילה) הוא 3.7 קילוואט בלבד.
זהו קצב טעינה איטי יחסית למתחרים רבים בקטגוריה, המציעים לרוב קצב של 7.4 קילוואט.
משמעות הדבר היא שזמן טעינה טיפוסי מ-0 ל-100% מעמדת AC יימשך כ-4.5 שעות.
זה אומנם נוח לטעינת לילה בבית, אבל מגביל מאוד את היכולת ל”לתדלק” חשמל במהירות במהלך היום.
לצערנו, ה-MG EHS PHEV אינו תומך בטעינת DC מהירה כלל.
הוא אינו מצויד בשקע טעינה מהיר (לרוב CCS או CHAdeMO), וניתן לטעון אותו רק באמצעות חיבור AC.
היעדר יכולת טעינה מהירה הוא חסרון משמעותי עבור מי שמתכנן נסיעות ארוכות ורוצה להוסיף טווח חשמלי בדרך, או מי שמסתמך על עמדות טעינה ציבוריות מהירות.
מחבר ונוחות שימוש
ה-MG EHS PHEV משתמש במחבר Type 2 הסטנדרטי לטעינת AC, שהוא המחבר הנפוץ ביותר בישראל ובאירופה עבור טעינת AC.
הוא ממוקם בנוחות יחסית בצד האחורי של הרכב.
הטעינה עצמה פשוטה: מחברים את הכבל לרכב ולעמדה, והתהליך מתחיל אוטומטית או לאחר זיהוי באפליקציה/כרטיס.
MG מציעה אפליקציה ייעודית לניהול הרכב, שמאפשרת לעיתים גם לראות את מצב הטעינה או לתזמן אותה.
אפליקציות כאלה נוחות לשימוש ומאפשרות לנהל את הטעינה בצורה חכמה, למשל לנצל תעריפי חשמל זולים יותר בשעות מסוימות אם יש כאלה.
חווית הטעינה הציבורית בישראל עברה שיפור בשנים האחרונות עם פרישת עמדות רבות יותר, אך עדיין נופלת בהשוואה למדינות מתקדמות יותר באירופה.
העובדה שה-EHS PHEV יכול לטעון רק ב-AC מגבילה את אפשרויות הטעינה בנסיעות ארוכות לעמדות איטיות יותר, דבר שדורש תכנון מראש וסבלנות.
חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות ורגועה
נוחות נסיעה ובידוד רעשים
אחד ההיבטים החיוביים ביותר בחווית הנהיגה של ה-MG EHS PHEV הוא נוחות הנסיעה.
הרכב מכויל לכיוון נוחות מירבית, והוא סופג היטב את רוב שיבושי הדרך, הן בעיר והן מחוץ לעיר.
על אספלט איכותי, הנסיעה חלקה ושלווה.
גם על דרכים משובשות יותר או פסי האטה, המתלים מבצעים עבודה טובה בריכוך הזעזועים, אם כי לעיתים קרובות עשויה להישמע חבטה קלה מהמתלה האחורי.
רמת בידוד הרעשים טובה בדרך כלל.
בנסיעה חשמלית מלאה (עד כ-130 קמ”ש בתנאים אופטימליים), תא הנוסעים שקט במיוחד, עם רק רעשי רוח וכביש מינימליים.
כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה, בעיקר תחת עומס או בתאוצה חזקה, הרעש שלו נוכח יותר, אך לא מפריע באופן קיצוני.
רעשי רוח מתחילים להיות מורגשים במהירויות גבוהות יחסית, ורעשי כביש תלויים בסוג האספלט ובחישוקים, אך בסך הכל הבידוד טוב ביחס למחיר.
התנהגות דינמית והיגוי
בתחום הדינמי, ה-MG EHS PHEV מכוון יותר לנוחות ופחות לספורטיביות.
ההיגוי קל וחסר משוב ברובו, מה שמקל על התמרון בעיר ובחניה.
במהירויות גבוהות יותר, הוא צובר מעט משקל, אך עדיין לא מעניק תחושה מדויקת או מחברת לנעשה על הכביש.
אחיזת הכביש טובה ובטוחה ברוב תנאי הנהיגה הרגילים, והרכב שומר על קו נסיעה יציב בפניות מתונות.
עם זאת, בעת כניסה לפניות חדות יותר או בנהיגה דינמית, זוויות הגלגול מורגשות, והמרכב רוכן במידה ניכרת.
זה לא רכב שמעודד נהיגה מהירה בכבישים מפותלים, והוא מבהיר זאת די מהר.
התנהגותו צפויה, בטוחה וללא הפתעות, אך חסרת ריגוש לחלוטין.
תחושת הבלמים טובה בדרך כלל, עם בלימה ליניארית וקלה למינון.
ברכב מחושמל כמו זה, יש גם בלימה רגנרטיבית שמטעינה את הסוללה בעת האטה. ב-EHS PHEV, רמת הרגנרציה אינה ניתנת לכיוונון והיא יחסית עדינה, מה ששומר על תחושת בלימה קרובה לרכב בנזין רגיל.
קלות התמרון בעיר טובה הודות להיגוי הקל ורדיוס הסיבוב הסביר.
היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות על כבישים ישרים טובה, והרכב שומר על נתיב בביטחון.
היעדר גיר והעברת הילוכים מורגשת במצב החשמלי או ההיברידי המשולב באופן חלק, תורם לשקט ולזורם של הנסיעה, למעט לעיתים נדירות כשהגיר המורכב מחליט לעבור בין מצבים בצורה פחות חלקה.
בטיחות ומערכות עזר לנהג: חבילה מרשימה
מבחני בטיחות וציוד מבני
בטיחות היא נושא קריטי ברכישת רכב משפחתי, וה-MG EHS PHEV מצטיין בתחום זה, לפחות על הנייר ובמבדקי בטיחות רשמיים.
הרכב זכה לציון מרבי של 5 כוכבים במבחני בטיחות של ארגון Euro NCAP האירופי.
בבדיקות השונות, הציון בהגנה על מבוגרים עמד על 92%, בהגנה על ילדים 87%, בהגנה על הולכי רגל 64%, ובמערכות עזר לבטיחות 76%.
אלו נתונים טובים מאוד המעידים על רמת הגנה גבוהה במקרה של תאונה.
מבחינה מבנית, הרכב בנוי על פלטפורמה מודרנית ומשלב שימוש בפלדה בעלת חוזק גבוה באזורים קריטיים על מנת להגן על תא הנוסעים.
הוא מצויד במספר נאות של כריות אוויר, כולל כריות קדמיות, צדדיות, ווילון, ולעיתים גם כרית אוויר לברכי הנהג, בהתאם לרמת הגימור והמפרט המקומי.
כל אלו תורמים לרמת בטיחות פסיבית גבוהה.
מערכות עזר לנהג (ADAS) ותפקודן
לצד הבטיחות המבנית, ה-MG EHS PHEV מגיע עם חבילת מערכות עזר לנהג (ADAS) עשירה כסטנדרט כמעט בכל רמות הגימור המשווקות בישראל.
מערכות אלו נועדו למנוע תאונות או לצמצם את חומרתן, ולסייע לנהג בשגרת הנהיגה.
הוא כולל בדרך כלל:
* בקרת שיוט אדפטיבית (Adaptive Cruise Control – ACC) שמירת מרחק מהרכב שמלפנים.
* מערכת סיוע לשמירה על נתיב (Lane Keep Assist – LKA) שמחזירה את הרכב בעדינות למרכז הנתיב.
* מערכת התרעת סטייה מנתיב (Lane Departure Warning – LDW).
* מערכת בלימת חירום אוטונומית (Autonomous Emergency Braking – AEB) שמזהה רכבים והולכי רגל.
* מערכת זיהוי רכבים בשטח מת (Blind Spot Monitoring – BSM).
* התרעת תנועה חוצה מאחור (Rear Cross Traffic Alert – RCTA).
* מעבר אוטומטי בין אורות דרך נמוכים לגבוהים.
החבילה הזו מרשימה מאוד ביחס למחיר הרכב, ומעניקה תחושת ביטחון ושלווה בנהיגה.
תפקוד המערכות בעולם האמיתי טוב ברובו.
בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה יחסית, וההאצות/האטות אינן אגרסיביות מדי.
מערכת שמירת הנתיב יעילה ברוב המקרים, אך לעיתים עשויה להיות מעט אגרסיבית בהתערבותה.
מערכת בלימת החירום פועלת היטב בזיהוי סכנות פוטנציאליות.
חשוב לזכור שמערכות אלו הן סיוע בלבד ואינן מחליפות את אחריות הנהג.
קלות התפעול של חלק ממערכות ה-ADAS, כמו כיבוי או הדלקת סיוע שמירת הנתיב, מעט פחות אינטואיטיבית וחייבת לעבור דרך תפריטי מסך המגע, דבר שמצריך הסחת דעת קלה מהכביש.
אך בסך הכל, חבילת הבטיחות וה-ADAS ב-MG EHS PHEV היא נקודת זכות משמעותית.
חשוב לבדוק את המבדקי בטיחות המלאים של משרד התחבורה הישראלי במידת הצורך.
מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): תחרותי בהחלט
כמה עולה? ופירוט מחירון
אחת הסיבות העיקריות לפופולריות של ה-MG EHS PHEV בישראל היא המחיר התחרותי שלו.
בעת כתיבת סקירה זו (אפריל 2025), טווח המחירים של ה-MG EHS PHEV בשוק הישראלי נע בדרך כלל החל מ-155,000 ש”ח ועד 170,000 ש”ח, תלוי ברמת הגימור והמבצעים העדכניים.
המחירון הרשמי עשוי להיות גבוה יותר לעיתים, אך המחיר בפועל באולמות התצוגה קרוב לטווח הזה.
בהשוואה למתחרי הפלאג-אין הישירים שלו, ה-EHS PHEV ממוקם בדרך כלל בתחתית טווח המחירים, ולעיתים קרובות זול משמעותית, מה שהופך אותו לאופציה אטרקטיבית מבחינה כלכלית.
רמות גימור עיקריות ואבזור
בישראל משווקות בדרך כלל שתי רמות גימור עיקריות ל-MG EHS PHEV: Comfort ו-Luxury.
רמת הגימור Comfort היא רמת הכניסה, אך היא כבר מציעה חבילת אבזור עשירה למדי שכוללת את רוב מערכות הבטיחות האקטיביות שצוינו לעיל, מסך מולטימדיה, לוח מחוונים דיגיטלי, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים עם ריפוד משולב (בד ועור סינטטי), מצלמת רוורס, וחיישני חניה.
רמת הגימור Luxury מוסיפה שדרוגים משמעותיים בתחום הנוחות והאבזור.
היא כוללת ריפודי עור מלאים (או דמויי עור איכותיים), מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, גג פנורמי נפתח, מצלמת 360 מעלות, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, ולעיתים גם חימום למושבים האחוריים.
ההבדלים בין רמות הגימור הללו משפיעים לא רק על הנוחות אלא גם על המחיר הסופי.
רוב הלקוחות הפרטיים נוטים לבחור ברמת הגימור Luxury בשל התוספות המשמעותיות שהיא מציעה במחיר סביר יחסית לתוספת העלות.
אחריות, תחזוקה ותקלות פוטנציאליות
MG מציעה תנאי אחריות אטרקטיביים בישראל, במיוחד על יחידות הנעה חשמליות.
האחריות המלאה על הרכב היא בדרך כלל ל-5 שנים או 150,000 ק”מ, המוקדם מביניהם.
אחריות הסוללה של המערכת ההיברידית ארוכה יותר, ועומדת על 8 שנים או 150,000 ק”מ, מה שמעניק שקט נפשי לגבי הרכיב היקר והקריטי ביותר ברכב.
עלויות התחזוקה של רכב פלאג-אין יכולות להיות מורכבות. מצד אחד, במידה ונוסעים הרבה על חשמל, הבלאי של מנוע הבנזין ורכיבים נלווים פוחת. מצד שני, יש רכיבים נוספים כמו הסוללה ומערכת הטעינה שדורשים לעיתים תחזוקה או טיפול.
טיפולים תקופתיים לרכב היברידי נטענת לרוב יקרים יותר מאשר לרכב בנזין מקביל, אך עשויים להיות זולים יותר מאשר לרכב חשמלי מלא.
נושא תקלות פוטנציאליות: כמו כל דגם חדש יחסית או עם טכנולוגיה מורכבת כמו גיר היברידי מיוחד, תקלות קטנות עלולות לצוץ.
חוות דעת גולשים בפורומים שונים מצביעות לעיתים על בעיות תוכנה במערכת המולטימדיה או הגיר המורכב, אם כי לא מדובר בתקלות נפוצות או קריטיות שמשביתות את הרכב.
חשוב להזכיר ששווי השימוש של רכב פלאג-אין נוטה לרדת מהר יותר מאשר רכבי בנזין מקבילים, בעיקר בשל שינויי מדיניות מיסוי פוטנציאליים וההתפתחות המהירה של שוק הרכב החשמלי, אך עדיין נהנה מהטבות מיסוי משמעותיות (אפריל 2025) המפחיתות את מחיר הרכישה הראשוני.
האחריות המקיפה היא יתרון משמעותי שמפחית את החשש מתקלות יקרות, במיוחד ביחידת ההנעה המורכבת.
בהשוואה לדגמים אחרים, אין עדות לבעיות סדרתיות חמורות בדגם הזה בישראל.
יתרונות: מה הופך את ה-EHS PHEV לאופציה מעניינת?
- מחיר אטרקטיבי: בהשוואה למתחרים ישירים בקטגוריית הפלאג-אין SUV, ה-MG EHS PHEV מציע חבילה כוללת (רכב, טכנולוגיה, אבזור, בטיחות) במחיר כניסה נמוך יחסית, מה שהופך אותו לאחד האופציות המשתלמות ביותר בקטגוריה.
- אבזור עשיר: גם ברמת הגימור הבסיסית וקל וחומר ברמת Luxury, רמת האבזור של ה-EHS PHEV מרשימה וכוללת פריטים שמוצעים לרוב רק ברמות גימור גבוהות ויקרות יותר אצל מתחרים, כולל חבילת בטיחות אקטיבית כמעט מלאה.
- מרווח פנים נדיב: במיוחד במושב האחורי, ה-EHS PHEV מציע מרווח רגליים מצוין, מה שהופך אותו למתאים מאוד למשפחות עם ילדים גדולים או נסיעה עם מבוגרים מאחור.
- נוחות נסיעה טובה: כיול המתלים מכוון לנוחות, והרכב סופג היטב את שיבושי הדרך, מה שתורם לחווית נסיעה נעימה ורגועה ברוב התנאים.
- ביצועים טובים: השילוב של מנוע בנזין ומנוע חשמלי מספק כוח זמין וביצועים נמרצים בתאוצה, שבהחלט מספיקים לשימוש יומיומי ואף מעבר לכך.
- עלויות תפעול נמוכות (בשימוש נכון): אם מקפידים להטעין באופן קבוע ורוב הנסיעות הן קצרות, ניתן לנוע על חשמל בלבד ולהשיג צריכת דלק אפסית כמעט, מה שמוביל לחסכון משמעותי בעלויות התנועה בהשוואה לרכבי בנזין או היברידיים רגילים.
- ציון בטיחות מרבי: 5 כוכבים במבחני Euro NCAP וחבילת מערכות בטיחות אקטיביות מקיפה מעניקים שקט נפשי בתחום הבטיחות.
חסרונות: נקודות שדורשות תשומת לב
- קצב טעינת AC איטי והיעדר טעינת DC: קצב הטעינה המקסימלי ב-3.7 קילוואט איטי יחסית, והיעדר אפשרות לטעינת DC מהירה הוא חסרון משמעותי שמגביל את הגמישות בנסיעות ארוכות או הסתמכות על טעינה ציבורית מהירה.
- מערכת מולטימדיה עם השהייה קלה: למרות מסך גדול וקריא, מערכת המולטימדיה סובלת לעיתים מהשהייה בתגובה, ומבנה התפריטים דורש הסתגלות.
- תא מטען בינוני: נפח תא המטען סביר לקטגוריה אך אינו מהגדולים בה, ואינו מציע פתרונות אחסון או שימושיות יוצאת דופן.
- התנהגות כביש פחות מרשימה: הרכב מכוון בעיקר לנוחות, והתנהגותו הדינמית פחות מרשימה. ההיגוי קל וחסר משוב, וזוויות הגלגול מורגשות בפניות חדות. זה לא רכב שמיועד לנהיגה דינמית.
- צריכת דלק גבוהה ללא טעינה: אם לא מטעינים את הרכב באופן קבוע, צריכת הדלק הופכת לגבוהה יחסית לרכב היברידי רגיל, בשל משקל הסוללה. החסכון מושג רק עם התחייבות לטעינה.
- הגיר ההיברידי המורכב: למרות שהוא יעיל ברובו, הגיר המורכב לעיתים יכול להציג מעברים מורגשים או היסוס קל, מה שפוגע מעט בחלקות הנסיעה בהשוואה למערכות היברידיות אחרות.
השוואה למתחרים: איך הוא מתמקם בשוק?
ה-MG EHS PHEV מתמודד בשוק הישראלי מול שורה של מתחרים בקטגוריית הפלאג-אין SUV הקומפקטי.
עיקר התחרות מגיעה מדגמים כמו יונדאי טוסון PHEV וקיה ספורטאז’ PHEV, שמציעים גם הם שילוב של מנוע בנזין ומנוע חשמלי עם אפשרות טעינה מהשקע.
בהשוואה לטוסון ולספורטאז’, ה-EHS PHEV מציע יתרון מובהק בנקודת המחיר ההתחלתית שלו.
הוא לרוב זול יותר, וזהו פקטור משמעותי עבור רבים מהרוכשים.
גם מבחינת אבזור סטנדרטי, ה-MG נוטה להיות נדיב יותר, במיוחד ברמות הגימור המקבילות.
מצד שני, הטוסון והספורטאז’ נהנים ממוניטין אמינות מוכח של יצרנים קוריאניים, רשת שירות רחבה יותר בישראל, ולעיתים קצב טעינת AC מהיר יותר.
ההתנהגות הדינמית ונוחות הנסיעה בהם לעיתים מלוטשות יותר.
מתחרים נוספים, כמו פיג’ו 3008 PHEV, מציעים חווית נהיגה מעט יותר דינמית ועיצוב פנים יוקרתי יותר, אך גם הם יקרים משמעותית מה-MG.
בהשוואה לדגמים מבית VAG (פולקסווגן, סקודה, סיאט) שמציעים מערכות PHEV, ה-MG בדרך כלל זול יותר ומאובזר יותר, אם כי דגמי VAG עשויים להציע תחושת איכות הרכבה גבוהה יותר והתנהגות כביש יציבה יותר במהירויות גבוהות.
ה-MG EHS PHEV מתמקם אפוא כאופציה שמציעה תמורה מצוינת למחיר.
הוא אומנם לא המוביל בכל קטגוריה (קצב טעינה, תא מטען, דינמיות), אבל הוא מציע חבילה כוללת חזקה מאוד שכוללת בטיחות מרשימה, אבזור נדיב, ומרווח פנימי טוב, כל זאת במחיר שקשה להתחרות בו בקטגוריית הפלאג-אין.
הוא פונה למי שהמחיר ורמת האבזור הם בראש סדר העדיפויות, ומוכן להתפשר מעט על אספקטים דינמיים או מהירות הטעינה.
סיכום ומסקנות: פסק דין סופי
לסיכום, ה-MG EHS PHEV הוא רכב פלאג-אין היברידי שמציע חבילה אטרקטיבית במיוחד עבור הקהל הישראלי.
הוא נחת בשוק המקומי כשהוא מציע טכנולוגיה מתקדמת יחסית במחיר נגיש, ומהווה אופציה מעניינת למי שמחפש לעבור לעולם המחושמל מבלי לוותר על הגמישות שמנוע בנזין מספק.
הוא בולט בעיצוב פנים נעים ותחושת איכות חומרים מפתיעה לטובה, במרווח פנימי נדיב במיוחד מאחור, ובחבילת אבזור נוחות ובטיחות עשירה שנותנת תמורה מצוינת למחיר.
הביצועים שלו טובים בזכות יחידת הנעה חזקה, ונוחות הנסיעה היא אחת מנקודות החוזק המרכזיות שלו.
עם זאת, חשוב לזכור את החסרונות.
קצב הטעינה האיטי והיעדר טעינת DC הם מגבלה משמעותית למי שמתכנן נסיעות ארוכות או מסתמך על עמדות ציבוריות מהירות.
מערכת המולטימדיה לא הכי מהירה בשוק, ותא המטען אינו מהגדולים בקטגוריה.
התנהגות הכביש מכוונת לנוחות על חשבון דינמיות, והיא פחות חדה או מרגשת ממתחרים מסוימים.
נושא צריכת הדלק הוא דואלי – פנטסטי בשימוש נכון (טעינה תדירה) ומאכזב בשימוש לא נכון (ללא טעינה).
בהשוואה ישירה למתחרים כמו יונדאי טוסון PHEV וקיה ספורטאז’ PHEV, ה-MG מציע מחיר כניסה נמוך יותר ואבזור עשיר יותר, בעוד המתחרים עשויים להציע ליטוש גבוה יותר בחלק מההיבטים הדינמיים ורשת שירות גדולה יותר.
האם כדאי לקנות את ה-MG EHS PHEV?
בהחלט, אבל לא לכל אחד.
הוא מתאים במיוחד למשפחות שרוצות רכב פלאג-אין במחיר נגיש, בעלות אפשרות טעינה נוחה בבית או בעבודה, ורוב הנסיעות היומיומיות שלהן קצרות ונמצאות בטווח החשמלי.
הוא אידיאלי למי שמעריך אבזור נוחות ובטיחות ומרווח פנימי, ופחות שם דגש על התנהגות כביש ספורטיבית או מהירות טעינה ציבורית.
אם אתם מתלבטים, שקלו את דפוסי הנהיגה והטעינה שלכם בזהירות.
אם אתם יכולים לנצל את יכולות הטעינה שלו באופן קבוע, תוכלו ליהנות מחיסכון משמעותי בעלויות התנועה ולהפוך את ה-MG EHS PHEV לאופציה משתלמת ומפנקת כאחד.
אם אתם נוהגים בעיקר נסיעות ארוכות או אין לכם אפשרות טעינה נוחה, ייתכן שעדיף לשקול אופציות אחרות.
בסופו של דבר, ה-MG EHS PHEV מציע תמורה מצוינת למחיר עבור חבילת פלאג-אין היברידית מאובזרת ובטוחה, והוא בהחלט ראוי להיכנס לרשימת הרכבים שאתם שוקלים ברכישה הבאה שלכם.