פיג’ו 3008 או רנו אוסטרל

רכב חדש! איזה כיף! אבל רגע, איזו דילמה. השוק מפוצץ באפשרויות. במיוחד בקטגוריה הכי חמה היום. קטגוריית הג’יפונים המשפחתיים. שני מתמודדים בולטים בולטים שם. צרפתיים, שיקיים, ומאוד שונים זה מזה. על מי מדברים? על פיג’ו 3008 והרנו אוסטרל החדש. זו לא עוד סתם בחירה. זו השוואה בין שני עולמות. בין שתי פילוסופיות עיצוב ונהיגה. בואו נצלול פנימה. וננסה להבין. במה כדאי לבחור? מה עדיף בשבילכם? על מה ללכת בסוף היום?

ברוכים הבאים לזירת הקרוסאוברים הצרפתית

אז כן, שני רכבים צרפתיים. עם DNA אירופאי ברור. הפיג’ו 3008 איתנו כבר כמה שנים טובות. עבר מתיחת פנים. ביסס את מעמדו כרכב נחשק. עם עיצוב אמיץ ותא נוסעים שמגיע “מהעתיד”. הרנו אוסטרל הוא הכניסה החדשה יחסית. בא להחליף את הקאג’אר המוכר. ומביא איתו שפה עיצובית חדשה. טכנולוגיה מתקדמת. ומטרה ברורה: לנצח בקרב הזה. שניהם מציעים מרחב סביר למשפחה. מנועים מודרניים. ומראה שמושך תשומת לב. אבל ההבדלים, הם עמוקים יותר. והם ישפיעו על חוויית הנהיגה והשימוש היומיומי. בואו נתחיל בהשוואה.

עיצוב – האם אתם טיפוסים נועזים או קלאסיים?

כאן מתחילות ההתלבטויות האמיתיות. וזה גם עניין של טעם אישי חזק. אין כאן “מה עדיף” מוחלט. יש כאן “על מה אתם הולכים” לפי הסטייל שלכם.

עיצוב חיצוני: הצהרה מול אלגנטיות

הפיג’ו 3008 הוא הצהרה על גלגלים. עם הפנסים דמויי מלתעות האריה. הגריל הגדול. הקווים החדים והשילוב של צבעים (לפעמים עם גג שחור). הוא צועק “אני כאן!”. הוא לא מפחד להיות שונה. הוא נראה קצת כמו רכב קונספט שיצא היישר לכביש. אם אתם אוהבים שמראים שהרכב שלכם מיוחד, שהשכנים ירימו גבה (לטובה!), ה-3008 בהחלט עושה את העבודה.

הרנו אוסטרל, לעומתו, הולך על קו יותר אלגנטי, זורם ומודרני. הפרופורציות נכונות. הפנסים המעניינים. יש לו נוכחות. אבל היא פחות דרמטית. יותר מעודנת. הוא נראה יוקרתי בדרכו שלו. פחות “צועק”, יותר “לואו-קי” שיק. אם אתם מעדיפים מראה נקי, מודרני, כזה שלא יוצא מהאופנה מהר מדי – האוסטרל יכול לקלוע בול.

עיצוב פנים: הייטק עתידני מול מסך קולנוע

כאן הפיג’ו 3008 ממשיך את הקו החיצוני שלו. תא הנהג (i-Cockpit) הוא חוויה בפני עצמה. ההגה הקטן. לוח המחוונים הדיגיטלי שיושב מעל ההגה. מסך המולטימדיה המרכזי. הכל מתוכנן ליצור תחושה של “קוקפיט” של טייס. זה מרשים בהתחלה. זה שונה. לחלק זה מרגיש מאוד נוח ואינטואיטיבי. לחלק אחר ההגה הקטן מסתיר את המחוונים. ודורש הסתגלות. איכות החומרים בדרך כלל טובה. העיצוב נועז.

הרנו אוסטרל הלך על גישה שונה. יותר קונבנציונלית במובנים מסוימים. אבל סופר טכנולוגית. יש לו מסך מחוונים דיגיטלי גדול. ומסך מולטימדיה ענק שעומד במרכז הקונסולה. כמו טאבלט מודרני. מערכת המולטימדיה עצמה בדרך כלל מהירה ונוחה לתפעול (הרבה פעמים מבוססת על גוגל). תא הנוסעים מרגיש אוורירי יותר מה-3008. יש יותר קווים ישרים. פחות “דרמה”. איכות החומרים מצוינת. והנדסת האנוש בדרך כלל טובה מאוד. אם אתם אוהבים מסכים גדולים. תחושה מודרנית ונקייה. זה הכיוון.

במה כדאי לבחור בעיצוב? אם אתם אוהבים להיות שונים, שהרכב שלכם יבלוט וירגיש כאילו הוא בא מהעתיד – לכו על ה-3008. אם אתם מעדיפים אלגנטיות מודרנית, מסכים גדולים וטכנולוגיה בולטת בלי דרמות עיצוביות קיצוניות – הרנו אוסטרל הוא שלכם.

חוויית נהיגה – נוחות מול נינוחות?

אף אחד מהם הוא לא רכב ספורט. ברור. מדובר בג’יפונים משפחתיים. אבל גם כאן יש הבדלים משמעותיים בתחושה.

על הכביש: איך הם מרגישים?

הפיג’ו 3008 בדרך כלל מרגיש קליל יותר. ההגה הקטן תורם לתחושת זריזות. הוא נוטה להיות מעט יותר נוקשה בבולמי הזעזועים. מה שנותן לו תחושה מחוברת יותר לכביש בפניות. אבל על שברים או כבישים גרועים בעיר, הוא יכול להיות פחות מרוכך. המנוע (בדרך כלל 1.2 טורבו בנזין) מספק ביצועים סבירים לחלוטין לנהיגה יום-יומית. התיבה האוטומטית (בדרך כלל 8 הילוכים) חלקה ויעילה.

הרנו אוסטרל, במנועי הבנזין הלא היברידיים (בדרך כלל 1.3 ליטר עם סיוע היברידי קל), מרגיש יותר רגוע ונינוח. המתלים מכוילים לרוב על הצד הרך יותר. מה שהופך את הנסיעה בעיר או על כבישים פחות סלולים לחלקה ונוחה יותר. כמו לשבת על שטיח מעופף קטן (לא באמת, אבל קרוב). הוא פחות “שובב” בפניות מה-3008. אבל הוא מפצה על זה בנוחות נסיעה מצוינת. השילוב של המנוע והתיבה (בדרך כלל רציפה) יעיל וחסכוני בדרך כלל.

מה עדיף בנהיגה? אם אתם אוהבים רכב שמרגיש קצת יותר אקטיבי וזריז, גם אם זה בא על חשבון נוחות מוחלטת על שברים – לכו על ה-3008. אם אתם מעדיפים נוחות נסיעה מקסימלית, רכב נינוח ומרגיע לנסיעות ארוכות ויום-יומיות בפקקים – האוסטרל ישרת אתכם טוב יותר.

פרקטיות יום יומית – איפה שמים את הקניות?

רכב משפחתי צריך להיות פרקטי. נקודה. כמה מקום יש מאחור? האם תא המטען בולע את עגלת התינוק? איפה שמים את כל השטויות?

מקום ומרווח: למי יש יותר?

שני הרכבים מציעים מרווח סביר לנוסעים. מקדימה שניהם נוחים מאוד. מאחור, מבוגרים יישבו בסדר לשעת נסיעה או שעתיים. ילדים יהיו מרווחים למדי. בדרך כלל אין כאן יתרון דרמטי למישהו מהם. שניהם באותה ליגה פחות או יותר.

תא המטען הוא סיפור קצת שונה. נפח תא המטען ב-3008 עומד בדרך כלל על כ-520 ליטר (תלוי בגרסה). זה נפח מכובד. מספיק למשפחה ממוצעת. לעגלה אחת גדולה או שתיים קטנות. לקניות של שבוע.

הרנו אוסטרל מציע תא מטען בנפח דומה, סביב 500 ליטר (שוב, תלוי בגרסה ובמערכת ההיברידית). ההבדלים מינוריים בנפח הכללי. חשוב יותר מבנה תא המטען. בדרך כלל לשניהם פתח הטענה נוח. רצפה שטוחה יחסית. ושימושיות טובה.

פתרונות אחסון: איפה נעלם הטלפון?

כאן שניהם בדרך כלל מספקים. יש תאים בדלתות. מחזיקי כוסות. תא אחסון מתחת למשענת היד. ה-3008 עם הקונסולה המרכזית הגבוהה מרגיש אולי יותר סגור ועם פחות תאים גלויים לעין. האוסטרל עם התחושה האוורירית יותר מציע פתרונות אחסון נגישים יותר במרכז. אבל זה לא הבדל שישבור את העסקה.

על מה ללכת מבחינת פרקטיות? אין כאן מנצח ברור. שניהם מציעים חבילה פרקטית טובה מאוד למשפחה ממוצעת. ההבדלים זניחים ברוב המקרים. שווה לבדוק פיזית בתא המטען האם עגלת התינוק שלכם נכנסת כמו שצריך, או האם יש מספיק מקום לגרוטאות של הילדים מאחור. זה עניין אישי.

טכנולוגיה ופיצ’רים – מי מחובר יותר?

שני הרכבים עמוסים בטכנולוגיה. מסכים, מערכות בטיחות, קישוריות. אבל הגישה שונה.

מערכות מולטימדיה וקישוריות

כפי שציינו, ה-3008 עם מסך המולטימדיה שלו (גודל משתנה לפי רמות גימור) וה-i-Cockpit. מערכת המולטימדיה עצמה טובה, תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto. אבל דורשת לפעמים קצת התרגלות לתפריטים.

האוסטרל מגיע עם מסך מולטימדיה גדול יותר בדרך כלל. המערכת מבוססת לרוב על אנדרואיד אוטומוטיב (מערכת הפעלה של גוגל), מה שהופך אותה לאינטואיטיבית מאוד למי שמורגל בטלפונים אנדרואיד. היא מהירה. נוחה. תומכת בגוגל מפות מובנה ועוד. זה יתרון משמעותי לאנשים שרוצים חוויית סמארטפון ברכב.

מערכות בטיחות וסיוע לנהג

שני הרכבים מצוידים היטב במערכות בטיחות אקטיביות. בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, בלימת חירום אוטונומית ועוד. רמת האבזור משתנה בין גרסאות הגימור. חשוב לבדוק בדיוק מה מקבלים בגרסה שמעניינת אתכם. שניהם עומדים בסטנדרטים בטיחותיים גבוהים.

במה כדאי לבחור בטכנולוגיה? אם חשובה לכם מערכת מולטימדיה סופר נוחה, אינטואיטיבית ומבוססת גוגל – לכו על האוסטרל. אם אתם אוהבים את הקונספט של ה-i-Cockpit ופחות מוטרדים מהנדסת אנוש שדורשת הסתגלות – ה-3008 יתאים לכם.

עלויות ותחזוקה – כמה זה עולה לנו בסוף?

השוואת עלויות היא תמיד מורכבת. היא תלויה בגרסת הגימור שבחרתם. במבצעים. במחירי הביטוח והתחזוקה. באופן כללי, שני הרכבים נמצאים בפלח מחיר דומה. צפויים להציג צריכת דלק דומה יחסית (במנועי הבנזין הלא היברידיים המלאים). עלויות הטיפולים יהיו כנראה גם הן דומות. זה פחות פקטור משמעותי בהשוואה הישירה ביניהם.

השורה התחתונה: אז על מה ללכת?

הגענו לרגע האמת. אחרי כל ההשוואה הזו. במה כדאי לבחור? מה עדיף? התשובה פשוטה ומורכבת בו זמנית: זה תלוי בכם.

בחרו בפיג’ו 3008 אם:

  • אתם אוהבים עיצוב נועז, שונה ומושך תשומת לב.
  • התאהבתם בתא הנוסעים הייחודי של ה-i-Cockpit ולא מפריע לכם ההגה הקטן או מיקום לוח המחוונים.
  • אתם מעדיפים תחושת נהיגה מעט יותר מחוברת וזריזה, גם אם על חשבון נוחות מוחלטת.
  • אתם מחפשים רכב שמוכיח את עצמו בשוק כבר כמה שנים טובות.

בחרו ברנו אוסטרל אם:

  • אתם מעדיפים עיצוב חיצוני אלגנטי, מודרני ומעודן יותר.
  • אתם רוצים תא נוסעים טכנולוגי, מרווח ועם מסך מולטימדיה סופר אינטואיטיבי ומהיר (מבוסס גוגל).
  • נוחות נסיעה מרבית, שקטה ונינוחה היא בראש סדר העדיפויות שלכם.
  • אתם מחפשים את הדגם החדש יותר בשוק, עם כל החידושים האחרונים של רנו.

אין כאן רכב שהוא “טוב יותר” באופן אובייקטיבי. יש כאן שני רכבים מצוינים בקטגוריה שלהם. שניהם פרקטיים. שניהם בטיחותיים. שניהם מציעים חבילה טובה. ההבדל נמצא בניואנסים. בעיצוב. בתחושת הנהיגה. בהנדסת האנוש של תא הנוסעים. אלו דברים שרק אתם יכולים להרגיש.

ההמלצה הכי טובה? לכו לשבת בשניהם. לכו לנסיעת מבחן בכל אחד. תרגישו את ההגה. את המושבים. תנסו להכניס את העגלה לתא המטען (אם רלוונטי). תתפעלו את המולטימדיה. רק ככה תדעו באמת על מה ללכת. בהצלחה!

דילוג לתוכן