קיה נירו EV או יונדאי קונה EV

אז אתם בעניין של חשמל? מעולה! עולם הרכב החשמלי צומח בקצב מסחרר, והאפשרויות רק הולכות ומתרבות. זה כיף, זה ירוק יותר, וזה בהחלט מרגיש עתידני. אבל רגע, רגע, רגע. בתוך כל השפע הזה, איך בכלל מחליטים? בטח אם מסתכלים על דגמים שנמצאים פחות או יותר באותה נישה, באותה קטגוריה. היום אנחנו צוללים לקרב ענקים קטן ומעניין במיוחד. מצד אחד, הקיה נירו EV. מצד שני, היונדאי קונה EV. שניהם קרוסאוברים חשמליים פופולריים. שניהם מבית היוצר של אותו תאגיד ענק (יונדאי-קיה). שניהם מתחרים ראש בראש על הכיס והלב שלכם. בואו נעשה <השוואה> מקיפה ונראה <במה כדאי לבחור> לכם.

קיה נירו EV מול יונדאי קונה EV: למה בכלל להשוות?

כמו שאמרנו, הנירו EV והקונה EV הם אחים לחצי תאגיד. הם חולקים לא מעט חלקים מתחת לעור, כולל הפלטפורמה החשמלית, מערכת ההנעה והסוללות (לפחות בחלק מהגרסאות). זה כמו להשוות בין שני אחים שונים באופי, אבל עם גנים משותפים. הם נמצאים באותה קטגוריה – קרוסאוברים עירוניים חשמליים – מה שהופך את ההשוואה ביניהם לכמעט בלתי נמנעת. זו <השוואה> סופר רלוונטית לכל מי שמחפש רכב חשמלי פרקטי בגודל משפחתי קטן-בינוני. בואו נראה <מה עדיף> בכל תחום.

נתונים יבשים: לא מספיק, אבל חשוב

בגדול, שניהם מגיעים עם אופציות סוללה דומות (לרוב נראה את גרסאות ה-64 קוט”ש או קרוב לזה בישראל). המנועים החשמליים גם הם דומים בהספק (בסביבות ה-204 כ”ס בגרסאות החזקות). זה אומר שגם הביצועים די מקבילים – שניהם זריזים מאוד בעיר ובכביש פתוח, כמו שרכב חשמלי יודע להיות. לחיצה על הגז (או הדוושה הימנית) והרכב פשוט קופץ קדימה בשקט מופתי. זה נחמד בפקקים וגם בעקיפות. אבל מעבר למספרים, איך זה מרגיש ביום יום?

טווח נסיעה: כמה רחוק אפשר לנסוע בלי לחפש שקע?

הטווח המוצהר הוא דבר אחד, הטווח האמיתי בחיים זה משהו אחר לגמרי. נהיגה אגרסיבית, שימוש במזגן (במיוחד בחום הישראלי), נסיעה בכבישים הרריים – כל אלה יכולים לכרסם בטווח די משמעותית. לרוב, הטווח המוצהר (WLTP, סביב 450-480 ק”מ בגרסאות הגדולות) הוא אופטימי. בנהיגה אמיתית, תצפו לטווח נמוך יותר, בסביבות 350-400 ק”מ ואפילו פחות בחורף או בנהיגה מהירה. <השוואה> בין השניים מראה שלרוב אין הבדל דרמטי בטווח בפועל, מכיוון שהם חולקים את אותה טכנולוגיה. שניהם בהחלט מאפשרים נסיעה יומיומית רגילה וגם גיחות מחוץ לעיר ללא “חרדת טווח” מוגזמת. האם זה מספיק לנסוע מתל אביב לבאר שבע ולחזור? תלוי איך אתם נוהגים וכמה התחלתם. לרוב, כן, בזהירות.

טעינה: מהר יותר, חזק יותר, יקר יותר?

שני הרכבים תומכים בטעינה מהירה (DC) וטעינה רגילה (AC) מהבית או עמדות ציבוריות איטיות יותר. מהירות הטעינה המהירה משתנה בין הדגמים והשנתונים, אבל בגדול, שניהם תומכים בהספקים סבירים (לרוב סביב 70-100 קילוואט). זה אומר שבזמן שאתם עוצרים לקפה ומאפה בדרך, תוכלו להוסיף כמה עשרות או אפילו מאה ומשהו קילומטרים של טווח בחצי שעה-שעה. טעינה ביתית (AC) לוקחת הרבה יותר זמן, לרוב כמה שעות טובות לטעינה מלאה, תלוי בעמדה הביתית שלכם. פרקטית, רוב האנשים יטענו בבית בלילה ויקומו בבוקר עם סוללה מלאה. בהקשר הזה, אין יתרון מוחץ לאף אחד מהם. שניהם נוחים לטעינה יומיומית בבית ולטעינה מהירה בעת הצורך.

חווית נהיגה: איך מרגישים על הכביש?

הנירו EV והקונה EV מציעים חווית נהיגה שונה במקצת. הנירו נוטה להיות מעט יותר מרוכך ונוח. הוא מרגיש יציב ונינוח יותר בנסיעה, פחות קופצני על שיבושים. הקונה, לעומת זאת, מרגיש מעט יותר אגרסיבי ועם מתלים נוקשים יותר, מה שיכול לתרום לתחושה ספורטיבית יותר בפניות, אבל להיות פחות נעים בכבישים משובשים או במהירות נמוכה בעיר. אם אתם מחפשים נוחות מקסימלית לנסיעות ארוכות ויומיומיות על כבישים ישראליים לא תמיד מושלמים, הנירו עשוי להיות <מה עדיף>. אם אתם מעדיפים תחושה מעט יותר הדוקה וספורטיבית, הקונה יכול לקרוץ לכם יותר. שניהם שקטים מאוד כמובן, כמו כל רכב חשמלי.

פנים הרכב: מרחב, נוחות וגאדג’טים

כאן מתחילים לראות הבדלים משמעותיים יותר. הנירו EV, גם בדור החדש, מרגיש מרווח יותר בפנים, במיוחד במושב האחורי. הוא מעט ארוך יותר מהקונה, וזה מורגש בתא הנוסעים. אם אתם משפחה עם ילדים (או סתם אוהבים מקום), הנירו כנראה מציע יותר מרחב לרגליים וגם לתא מטען מעט יותר גדול. להכניס סלקל או מושב בטיחות? בשניהם אפשרי, אבל בנירו זה קצת יותר נוח. גם תא המטען בנירו לרוב מספק יותר נפח, מה שיכול להיות קריטי לטיולים משפחתיים או קניות גדולות. ב<השוואה> ישירה של פרקטיות משפחתית, הנירו לוקח נקודות.

עיצוב הפנים והמולטימדיה שונים גם הם. הנירו החדש קיבל שדרוג משמעותי בפנים, עם מסך מולטימדיה גדול ולוח מחוונים דיגיטלי, עיצוב נקי ומודרני. הקונה גם הוא מציע סביבת נהג נעימה ומודרנית עם מסכים, אבל הנירו מרגיש לרוב קצת יותר מרווח ומתוכנן לאחסון (תא הכפפות, הקונסולה המרכזית). <על מה ללכת> מבחינת עיצוב פנים זה עניין אישי, אבל מבחינת מרחב, הנירו לרוב מנצח.

עיצוב חיצוני: יופי זה בעיני המתבונן

בגזרת העיצוב החיצוני, כאן שניהם שונים לחלוטין ומציעים סגנון אישי משלהם. הנירו EV, במיוחד בדור החדש, קיבל מראה יותר בוגר, עם אלמנטים עיצוביים ייחודיים בצד (ה”אירו-בלייד”). הוא פחות “צעקני” מהקונה. הקונה, לעומת זאת, תמיד היה בעל עיצוב יותר נועז, עם פנסי לד צרים למעלה ויחידות תאורה ראשיות גדולות יותר למטה, והדור החדש ממשיך בקו הזה עם פס תאורה קדמי ואחורי לרוחב הרכב. אם אתם רוצים להתבלט קצת יותר על הכביש, הקונה יכול להיות הבחירה. אם אתם מעדיפים מראה יותר אלגנטי וסולידי, הנירו כנראה יתאים לכם יותר. בעניין הזה, אין <מה עדיף> אובייקטיבי.

בטיחות: חשוב, נקודה.

שני הרכבים מגיעים לרוב עם חבילות בטיחות אקטיביות מקיפות, כולל בלימת חירום אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. חשוב לוודא אילו מערכות כלולות ברמת הגימור הספציפית שאתם בוחנים. שניהם קיבלו ציוני ריסוק טובים במבחני בטיחות בינלאומיים (כמו Euro NCAP). בהקשר הזה, אתם יכולים להיות רגועים למדי עם כל אחת מהבחירות.

השורה התחתונה: אז על מה ללכת?

אחרי כל ה<השוואה>, מגיע הרגע של ההחלטה. <במה כדאי לבחור>? האמת היא ששניהם רכבים חשמליים מעולים וסופר פרקטיים. הבחירה ביניהם תלויה בסופו של דבר בצרכים ובהעדפות האישיות שלכם.

  • אם אתם מחפשים רכב עם תחושה מרווחת יותר, בעיקר במושב האחורי ובתא המטען, לנסיעות משפחתיות ונוחות מרבית, ה<קיה נירו EV> הוא כנראה ה<מה עדיף> עבורכם. הוא מציע מראה בוגר יותר ונוחות נסיעה מעט עדיפה.
  • אם אתם מעדיפים עיצוב חיצוני נועז יותר, תחושת נהיגה מעט יותר הדוקה (אפילו אם זה קצת על חשבון הנוחות בכבישים גרועים), והמרחב הפנימי הוא פחות קריטי עבורכם (למשל, אתם זוג או משפחה קטנה), ה<יונדאי קונה EV> יכול להיות ה<על מה ללכת> בשבילכם.

המלצה אחרונה וחשובה: חוויית נהיגה אישית

זכרו, כל הנתונים וה<השוואה> האלה הם רק חלק מהסיפור. הדרך הטובה ביותר להחליט <במה כדאי לבחור> היא פשוט… לנהוג. לכו לאולמות התצוגה של קיה ויונדאי. שבו בשני הרכבים, בדקו את המרחב הפנימי, את תא המטען, את לוח המחוונים. הכי חשוב – צאו ל<השוואה> בנהיגת מבחן. הרגישו איך הרכב מאיץ, איך הוא בולם, איך הוא מתמודד עם הכבישים שאתם נוהגים עליהם בדרך כלל. רק ככה תדעו באמת <מה עדיף> ו<על מה ללכת> בשבילכם. בהצלחה!

דילוג לתוכן