קיה נירו PHEV או MG EHS (כחלופה זולה יותר)

עולם הרכב החשמלי וההיברידי כאן כדי להישאר.

יותר ויותר אנשים מחפשים פתרונות חסכוניים וידידותיים יותר לסביבה.

אבל לא לכולם מתאים רכב חשמלי מלא (BEV) בגלל חרדת טווח או תשתית טעינה.

כאן נכנסים לתמונה רכבי ה-PHEV, או פלאג-אין הייבריד.

הם מציעים את הטוב משני העולמות: נסיעה חשמלית לטווח קצר/בינוני יומיומי, ומנוע בנזין לשקט נפשי בנסיעות ארוכות.

שני דגמים בולטים בקטגוריה הזו, שמושכים קהלים שונים, הם קיה נירו PHEV ו-MG EHS.

האחד ותיק ומבוסס, השני מגיע עם תג מחיר אטרקטיבי יותר.

אז בואו נעשה <השוואה> מעמיקה כדי להבין <במה כדאי לבחור> ו<על מה ללכת>.

המתמודדים: קיה נירו PHEV מול MG EHS

לפני שצוללים לפרטים, בואו נכיר את השחקנים:

קיה נירו PHEV: השחקן המנוסה

הנירו כבר איתנו כמה שנים, עבר שדרוגים והוא שם מוכר ואמין בשוק הרכב הישראלי. הוא נחשב קרוסאובר קומפקטי, יעיל ופרקטי, ומציע טכנולוגיה עדכנית.

MG EHS: החלופה האטרקטיבית

ה-MG EHS פרץ לשוק עם הבטחה לתמורה מצוינת למחיר. הוא ממוקם מעט יותר לכיוון ה-SUV במידותיו, ומציע מרחב פנים גדול יותר ותא מטען נדיב, כל זה בתג מחיר אגרסיבי.

השוואת ממדים ופרקטיות: מי גדול יותר, מי שימושי יותר?

כשבוחנים רכב, במיוחד רכב פנאי, הגודל והמרווח הפנימי הם קריטיים. הרי אנחנו רוצים להכניס ילדים, קניות, מזוודות… בקיצור, לחיות איתו.

מרווח פנים ונוחות: האם הילדים יריבו מאחור?

  • <MG EHS>: כאן ה-EHS קצת משחק במגרש של הגדולים יותר. הוא רחב יותר וגבוה יותר מהנירו, והדבר מורגש במיוחד במרווח הכתפיים והראש. אם יש לכם שלושה ילדים מאחור או שאתם נוהגים להסיע מבוגרים גבוהים, ה-EHS ירגיש מרווח יותר. הכניסה והיציאה גם נוחות יותר בזכות מפתח דלתות גדול יותר.
  • <קיה נירו PHEV>: הנירו הוא קרוסאובר קומפקטי יותר. הוא עדיין מרווח ונוח לארבעה נוסעים, אבל נוסע חמישי ירגיש קצת צפוף יותר מאשר ב-EHS. אם אתם בעיקר זוג או משפחה צעירה עם ילד או שניים במושבי בטיחות, הנירו יספק את הסחורה בהחלט.

לסיכום, מבחינת מרווח פנים נטו, ה-MG EHS לוקח את הבכורה. הוא פשוט רכב גדול יותר פיזית.

תא מטען: איפה נכנסים כל השקיות של הסופר?

  • <MG EHS>: תא המטען גדול יחסית (כ-451 ליטר), וזה יתרון משמעותי למשפחות שנוהגות לנסוע עם הרבה ציוד או לעשות קניות גדולות. הפתח רחב ונוח להעמסה.
  • <קיה נירו PHEV>: תא המטען בנירו PHEV קטן יותר (כ-348 ליטר) בגלל סוללת ההייבריד הגדולה שממוקמת מתחת לרצפה. זה עדיין מספיק למשפחה ממוצעת, אבל אם אתם רגילים לנסוע לטיולים ארוכים עם הרבה מזוודות או צריכים להכניס עגלת תינוק מגושמת, תא המטען של ה-EHS יהיה פרקטי יותר.

במבחן תא המטען, ה-MG EHS שוב מוביל בפער משמעותי.

מערכת ההנעה: מי חסכוני יותר, מי נוסע רחוק יותר על חשמל?

זו ליבת העניין ברכבי PHEV. השילוב בין מנוע בנזין לחשמלי, טווח הנסיעה החשמלי ויכולת הטעינה.

טווח נסיעה חשמלי וסוללה

  • <קיה נירו PHEV>: מצויד בסוללה בקיבולת של כ-11 קוט”ש. הטווח החשמלי המוצהר לפי התקן נע סביב ה-60 ק”מ (תלוי בדגם הספציפי ובשנתון). בחיים האמיתיים, בנסיעה רגועה ועירונית/בינעירונית קלה, אפשר לצפות לטווח של כ-40-50 ק”מ על חשמל בלבד. זה מצוין עבור נסיעות יומיומיות לעבודה וחזרה או סידורים בעיר.
  • <MG EHS>: מגיע עם סוללה גדולה יותר בקיבולת של כ-16.6 קוט”ש. הטווח החשמלי המוצהר שלו גבוה יותר, כ-52 ק”מ לפי תקן מחמיר יותר (WLTP). בפועל, גם כאן תלוי בסגנון הנהיגה, אבל בגלל הסוללה הגדולה יותר, יש לו פוטנציאל לטווח חשמלי מעט ארוך יותר בתנאים מסוימים או פשוט יותר מרווח טעינה למי שלא מטעין כל יום.

על הנייר, ל-EHS סוללה גדולה יותר, אך הטווח המוצהר דומה או אפילו מעט נמוך יותר לפי התקן המחמיר שלו. בפועל, שניהם מציעים טווח חשמלי מספק לרוב הנסיעות היומיומיות, ומאפשרים לחסוך הרבה בדלק אם מקפידים לטעון.

ביצועים ויעילות משולבת

  • <קיה נירו PHEV>: משלב מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי. ההספק הכולל מספק בהחלט (סביב 141 כ”ס). התאוצה חלקה ויעילה ברוב המצבים. צריכת הדלק במצב היברידי מעולה, ויכולה להגיע לנתונים מרשימים ביותר אם משלבים נסיעה חשמלית וטעינות תכופות.
  • <MG EHS>: מצויד במנוע בנזין טורבו בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי חזק יותר. ההספק הכולל גבוה משמעותית (סביב 258 כ”ס). ה-EHS מרגיש חזק ונמרץ יותר בתאוצות, בזכות ההספק המשולב הגבוה. מערכת ההנעה שלו, הכוללת תיבה אוטומטית עם 10 (!) הילוכים, עשויה להרגיש לפעמים קצת פחות חלקה במעברים בין חשמל לבנזין לעומת התיבה כפולת המצמדים של הנירו (שהיא לרוב מאוד חלקה). צריכת הדלק במצב היברידי טובה, אך עשויה להיות פחות מרשימה מהנירו אם לא מנצלים את הטעינה, בגלל שהוא רכב כבד וחזק יותר.

מבחינת ביצועים נטו, ה-EHS מציע יותר כוח וזמינות. מבחינת יעילות וצריכת דלק משולבת <מה עדיף>? זה תלוי מאוד כמה אתם נוהגים לטעון. אם אתם מטעינים כל הזמן לנסיעות קצרות, שניהם יהיו חסכוניים להפליא. בנסיעות ארוכות ללא טעינה, הנירו עשוי להיות קצת יותר יעיל.

טעינה

שני הדגמים נטענים באמצעות שקע טעינה ביתי רגיל (שקע ישראלי רגיל או עמדת טעינה ביתית). זמן הטעינה משקע ביתי רגיל ארוך יחסית (שעות ארוכות), בעוד עמדת טעינה ביתית ייעודית תקצר משמעותית את הזמן. לשניהם אין יכולת טעינה מהירה (DC), וזה סטנדרטי ברכבי PHEV מהסוג הזה.

איכות נסיעה ובטיחות: איך מרגיש על הכביש?

נוחות נסיעה ורמת בטיחות הן פקטורים קריטיים בבחירת רכב משפחתי.

נוחות נסיעה ובידוד רעשים

  • <קיה נירו PHEV>: הנירו מציע נוחות נסיעה טובה מאוד. המתלים מכוילים היטב לספיגת שיבושים עירוניים, והוא שקט יחסית במהירויות בינוניות. בידוד הרעשים מהכביש והרוח יעיל למדי.
  • <MG EHS>: גם ה-EHS נוח לנסיעה, במיוחד בכבישים פתוחים. הוא מרגיש יציב וסופג היטב מהמורות גדולות. עם זאת, בידוד הרעשים שלו פחות טוב משל הנירו, במיוחד רעשי רוח במהירויות גבוהות ורעשי מנוע (כשהוא נכנס לפעולה).

במבחן נוחות הנסיעה הכללית ובעיקר בידוד הרעשים, הנירו נותן תחושה קצת יותר פרימיומית ושקטה.

בטיחות

שני הדגמים מצוידים במערכות בטיחות אקטיביות מודרניות, כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית (בדגמים מסוימים או רמות גימור גבוהות) ועוד. רמות הגימור השונות מציעות חבילות בטיחות מגוונות. חשוב לבדוק את דירוג הבטיחות של כל דגם (למשל, במבחני הריסוק של Euro NCAP).

באופן כללי, שני הרכבים מציעים רמת בטיחות גבוהה ומתקדמת, כמצופה מרכבים מודרניים.

עיצוב ותא נוסעים: איך הם נראים ומרגישים מבפנים?

הרכב הוא הבית השני שלנו, אז חשוב שיהיה נעים לשהות בו.

עיצוב חיצוני

  • <קיה נירו PHEV>: העיצוב של הנירו דור חדש מודרני, בולט ועם קווים ייחודיים (הכנף האחורית הבולטת). הוא לא עובר ליד אף אחד.
  • <MG EHS>: ה-EHS מעוצב באופן קונבנציונלי יותר, עם קווים נקיים ומראה שמזכיר רכבי SUV אירופאיים. הוא נאה, אבל פחות “וואו” או ייחודי מהנירו.

עיצוב פנימי וחומרי גלם

  • <קיה נירו PHEV>: תא הנוסעים מרגיש איכותי ומודרני. הפלסטיקה נעימה למגע ברוב המקומות, יש שילוב של מסכים דיגיטליים איכותיים (מסך מולטימדיה ומסך לוח מחוונים). הנדסת האנוש טובה והכל נמצא במקום.
  • <MG EHS>: תא הנוסעים מרשים ויזואלית, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות שכוללות ריפודי עור ופסי דיפונים נוצצים. עם זאת, בבחינה מקרוב, חלק מחומרי הגלם פחות איכותיים מאשר בנירו. העיצוב מודרני, אבל הנדסת האנוש יכולה להיות פחות אינטואיטיבית (למשל, תפעול מערכת המיזוג דרך מסך המגע).

במבחן איכות החומרים והנדסת האנוש, הנירו מרגיש קצת יותר מהודק ואיכותי. במבחן העיצוב הויזואלי והפאר (ברמות גימור גבוהות), ה-EHS בהחלט נותן תחושה של רכב יקר יותר מכפי שהוא באמת.

מערכת מולטימדיה וקישוריות

שני הדגמים מצוידים במערכות מולטימדיה מתקדמות עם מסכי מגע, תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (חוטי בדרך כלל), קישוריות בלוטות’ ועוד. התפעול בנירו לרוב אינטואיטיבי יותר וזורם. ב-EHS, המערכת עשויה להיות קצת פחות מהירה או נוחה לשימוש בתפריטים מסוימים.

הפיל שבחדר: מחיר

כאן מגיע היתרון הגדול של ה-MG EHS. הוא מתומחר באופן משמעותי נמוך יותר מהקיה נירו PHEV, ולרוב מציע חבילת אבזור עשירה יותר באותו מחיר (או אפילו במחיר נמוך יותר).

הפרש המחירים יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, וזה סכום כסף משמעותי שיכול להשפיע מאוד על ההחלטה <על מה ללכת>.

עלויות אחזקה ושווי שוק

בנוסף למחיר הרכישה, חשוב להתייחס גם לעלויות השוטפות.

צריכת דלק וטעינה

כאמור, שניהם יכולים להיות חסכוניים להפליא אם מטעינים באופן תדיר ונוסעים בעיקר על חשמל בנסיעות קצרות. בנסיעות ארוכות ללא טעינה, הנירו עשוי להיות מעט יעיל יותר. עלויות הטעינה החשמלית נמוכות משמעותית מעלויות הדלק.

טיפולים

עלויות הטיפולים התקופתיים לרכבים היברידיים לרוב דומות לרכבים רגילים, ולפעמים אף נמוכות יותר (למשל, פחות שחיקת בלמים בזכות הבלימה הרגנרטיבית). חשוב לברר את עלויות הטיפולים הספציפיות לכל דגם אצל היבואן או מוסכים מורשים.

שווי שוק וירידת ערך

קיה נהנית ממוניטין חזק בישראל ושמירה טובה על שווי שוק. ה-MG EHS חדש יחסית בשוק הישראלי, ושמירת הערך שלו לאורך זמן פחות ברורה, אם כי נראה שגם הוא נמכר היטב כיד שנייה בזכות תג המחיר הראשוני הנמוך והביקוש לרכבי PHEV.


אז במה כדאי לבחור? מה עדיף?

אחרי כל ה<השוואה>, הגענו לשאלה המרכזית: <על מה ללכת>? התשובה, כמו תמיד, מורכבת ותלויה בצרכים ובתקציב שלכם.

תבחרו בקיה נירו PHEV אם:

  • אתם מעריכים איכות חומרים גבוהה יותר ותחושה כללית מהודקת בתא הנוסעים.
  • אתם מחפשים רכב עם מוניטין מוכח בשוק הישראלי ושמירת ערך טובה יותר (בדרך כלל).
  • נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים הם בראש סדר העדיפויות שלכם.
  • אתם מעדיפים הנדסת אנוש פשוטה ואינטואיטיבית יותר.
  • אתם לא זקוקים למרווח פנים עצום או תא מטען ענק.

תבחרו ב-MG EHS אם:

  • התקציב הוא המגבלה העיקרית שלכם, ואתם מחפשים את התמורה המקסימלית למחיר.
  • אתם זקוקים למרווח פנים גדול יותר, במיוחד במושב האחורי, ולתא מטען נדיב.
  • אתם מחפשים רכב עם נוכחות ויזואלית ועיצוב פנימי “עשיר” יותר (ויזואלית).
  • אתם מעריכים ביצועים חזקים ונמרצים יותר.
  • אתם מוכנים להתפשר מעט על איכות החומרים בחלקים פחות קריטיים או על הנדסת אנוש מסוימת בתמורה למחיר ואבזור.

סיכום

הקיה נירו PHEV וה-MG EHS מציעים שניהם פתרון PHEV פרקטי וחסכוני, כל אחד בדרכו. הנירו הוא הבחירה השמרנית יותר, שמציעה איכות, עידון ושמירת ערך טובה. ה-EHS הוא הבחירה האטרקטיבית יותר מבחינת מחיר, גודל וביצועים (על הנייר), ומציע <אלטרנטיבה זולה יותר> ורחבה יותר.

<מה עדיף>? זה תלוי כמה עמוק הכיס שלכם ומה סדרי העדיפויות היומיומיים שלכם. אם אתם משפחה שצריכה מקום, התקציב לוחץ ואתם רוצים רכב פלאג-אין גדול יחסית במחיר מצוין, ה-MG EHS הוא בהחלט אופציה ששווה לשקול ברצינות.

אם אתם מעדיפים איכות גימור גבוהה יותר, נוחות נסיעה מעודנת ומוניטין אמין יותר, והתקציב מאפשר זאת, הנירו PHEV הוא בחירה מצוינת. בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר להחליט <על מה ללכת> היא להגיע לאולמות התצוגה, לשבת ברכבים, להתרשם מהם ולהזמין נסיעת מבחן. רק כך תרגישו באמת <במה כדאי לבחור> לכם.

דילוג לתוכן