קיה ספורטאז’ או מאזדה CX-5

טוב, בואו נודה באמת. לבחור רכב חדש זה קצת כמו לבחור בן זוג. יש המון אופציות בשוק. כל אחת עם הקסם שלה. אבל בסוף, חייבים להחליט. והבחירה הזו, הו הבחירה הזו, היא לא תמיד פשוטה. במיוחד כשאתם מתלבטים בין שני שחקנים חזקים במגרש. שני רכבים שנמצאים בדיוק, אבל בדיוק באותה קטגוריה. קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים הפופולרית כל כך. אנחנו מדברים כמובן על הקיה ספורטאז’ האהודה והמאזדה CX-5 המעונגת. אז איך עושים את זה? איך מחליטים במה כדאי לבחור מבין השתיים? הנה צלילה עמוקה לתוך ההשוואה הגדולה. בואו נראה מה עדיף בשבילכם. ובסוף ננסה להבין על מה ללכת.

הרושם הראשוני: יופי חיצוני

קיה ספורטאז’: בולד, עתידני, שונה

הספורטאז’ עבר בשנים האחרונות מהפך עיצובי לא קטן. הוא נהיה הרבה יותר נועז. יש לו מראה כמעט חללי בחזית. פנסים בצורת בומרנג או משהו דומה. יחידות תאורה שמשתלבות בצורה ייחודית בסבכה הקדמית. הוא לא מפחד למשוך תשומת לב. אם אתם אוהבים להיראות ולהיות שונים על הכביש, הספורטאז’ עושה את העבודה. הוא בולט בנוף. בהחלט לא עוד רכב שגרתי.

מאזדה CX-5: אלגנטיות יפנית נקיה

ה-CX-5, לעומתו, ממשיך עם קו העיצוב המוקפד של מאזדה. הוא נראה פשוט טוב. יש לו פרופורציות נכונות. קווים זורמים. מראה יוקרתי יותר, מאופק יותר. הוא משדר איכות שקטה. לא צועק “הנה אני!”, אלא אומר “אני פה, ואני נראה טוב”. אם אתם מעדיפים מראה קלאסי יותר, אלגנטי, כזה שלא יימאס עליכם מהר, ה-CX-5 בהחלט בקטגוריה הזו. זו שאלה של טעם אישי לחלוטין בשלב הזה.

נכנסים פנימה: תא הנוסעים ואיכות החיים

ספורטאז’: טק ומרחב (בדרך כלל)

בתא הנוסעים, הספורטאז’ החדש מציע קפיצת מדרגה משמעותית. בעיקר מבחינה טכנולוגית. גרסאות רבות מגיעות עם מסך ענק כפול. ממש כמו ברכבי יוקרה. אחד עבור לוח המחוונים הדיגיטלי. השני עבור מערכת המולטימדיה. הכל נראה חדשני ומודרני. מבחינת מרחב, הספורטאז’ נחשב לאחד המרווחים בקטגוריה. במיוחד במרווח רגליים מאחור. אם אתם משפחה עם ילדים שצריכים להתרווח מאחור, או שאתם מרבים לנסוע עם מבוגרים, הספורטאז’ נותן מענה מצוין. תא המטען גם הוא גדול ושימושי.

CX-5: תחושת פרימיום ומוקפדות

ה-CX-5, לעומת זאת, משדר תחושת איכות אחרת. לא בהכרח טק-היי כמו הספורטאז’, אבל מוקפדת יותר. החומרים בדרך כלל נעימים יותר למגע. הגימור משדר יוקרה קטנה. המערכת המולטימדיה של מאזדה קצת שונה. היא פחות מבוססת מסך מגע בזמן נסיעה (מטעמי בטיחות). ויותר על גלגלת פיזית. חלק אוהבים את זה מאוד. חלק פחות. מבחינת מרחב, ה-CX-5 מציע מקום סביר. נוח למשפחה קטנה או לזוג. אבל הוא פחות מרווח באופן מורגש מהספורטאז’. במיוחד מאחור. תא המטען גם הוא קצת קטן יותר. אם אתם מטיילים הרבה עם הרבה ציוד, אולי תרגישו בהבדל.


יוצאים לדרך: חווית הנהיגה

ספורטאז’: נוחות ורכות

מאחורי ההגה, הספורטאז’ בדרך כלל מכוון יותר לנוחות. המתלים שלו רכים. הוא מגהץ את הכביש בצורה נעימה. זה רכב מצוין לנסיעות יומיומיות. לפקקים. לנסיעות ארוכות ורגועות. הגה קל. תנוחת ישיבה גבוהה. הכל פשוט וקל לתפעול. המנועים השונים המוצעים (בדרך כלל בנזין 1.6 או 2.0 ליטר, ולפעמים היברידי או פלאג-אין הייבריד) מספקים ביצועים סבירים לחלוטין. לא ספורטיביים במיוחד. אבל מספיקים לרוב הנהגים. זה לא רכב שיזמין אתכם לתקוף פניות. אלא יותר לשייט בנינוחות.

CX-5: דינמיות והנאה מנהיגה

ה-CX-5, פה יש לו יתרון בולט עבור מי שאוהב לנהוג. מאזדה ידועה ביכולת שלה לבנות רכבים שמרגישים טוב על הכביש. גם רכבי פנאי. ה-CX-5 מרגיש יציב יותר. הפניה שלו מדויקת יותר. הוא מתקשר יותר עם הנהג. זה רכב שכיף לנהוג בו בכבישים מפותלים. הוא לא מרגיש כמו “אוטובוס” כמו שחלק מרכבי הפנאי עלולים להרגיש. המנועים של מאזדה (לרוב 2.0 או 2.5 ליטר בנזין) מרגישים ליניאריים וחלקים. והתיבה האוטומטית שלהם עובדת מצוין. היא לא מתלבטת. מורידה הילוכים בזמן. נותנת תחושה של שליטה. אם נהיגה היא לא רק אמצעי להגיע מנקודה א’ לנקודה ב’, אלא גם קצת הנאה, ה-CX-5 כנראה ידבר אליכם יותר. כמובן, ההתנהגות היותר ספורטיבית באה לפעמים על חשבון מעט נוחות ביחס לספורטאז’.

בטיחות קודם כל: מערכות עזר

שני הרכבים, גם הספורטאז’ וגם ה-CX-5, מצוידים במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. בקרת שיוט אדפטיבית. שמירה על נתיב. בלימת חירום אוטונומית. זיהוי הולכי רגל. כל הטוב הזה בדרך כלל כלול ברוב רמות הגימור המיובאות לישראל. שניהם קיבלו ציונים גבוהים במבחני ריסוק (לרוב 5 כוכבים). ההבדלים הם בדרך כלל ביישום. למשל, איך מערכת שמירת הנתיב פועלת? האם היא אגרסיבית? האם היא עדינה? זה משהו שצריך לבדוק בנסיעת מבחן. אבל בגדול, בשני המקרים אתם מקבלים חבילת בטיחות מודרנית ומרגיעה.

פרקטיקה יומיומית: מי משרת אותנו טוב יותר?

ספורטאז’: מלך המרחב השימושי

אז דיברנו על מרחב. והספורטאז’ פה לוקח. זה לא רק מרווח הרגליים מאחור. אלא גם הכניסה והיציאה נוחות יותר בדרך כלל. הקלה יותר להכניס כיסא בטיחות. קלה יותר להוציא ילד שנרדם. תא המטען הגדול יותר אומר שפחות תצטרכו לעשות משחק טטריס לפני כל קנייה גדולה בסופר. או לפני טיול משפחתי. אם אתם משפחה שזקוקה למקום. שצריכה גמישות. הספורטאז’ פשוט קצת יותר פרקטי ביום-יום לרוב המשפחות. גם פתחי האוורור מאחור. ושקעי הטעינה. כל אלה פרטים קטנים שעושים את החיים עם ילדים (וגם בלעדיהם) קלים יותר.

CX-5: פרקטיקה עם קריצה לאיכות

ה-CX-5 הוא לא לא פרקטי. הוא פשוט קצת פחות מרווח. אבל יש לו יתרונות אחרים. למשל, התפעול הפשוט של המערכות הפיזיות. לפעמים לחיצה על כפתור או סיבוב גלגלת מרגישים יותר אינטואיטיביים ובטוחים מניקור מסך בזמן נהיגה. איכות החומרים שדיברנו עליהם גם היא פרקטיקה בסוג מסוים. רכב שמרגיש טוב מבפנים. שנותן תחושה נעימה בכל פעם שנכנסים אליו. זה משהו שמשפיע על חווית הבעלות הכוללת. זה פחות מקום לשקיות קניות, אבל יותר תחושת “בית” בתוך הרכב.

הכיס והלב: עלויות ושיקולים כלכליים

ופה העניינים מתחילים להיות מורכבים יותר. בדרך כלל, לגרסאות הבסיס של הספורטאז’ יהיה מחיר כניסה נמוך יותר מאשר ל-CX-5. במיוחד אם משווים מנועים דומים. אבל צריך להסתכל על התמונה המלאה. עלויות טיפולים. צריכת דלק (שמשתנה מאוד בהתאם למנוע ולסגנון הנהיגה). וחשוב לא פחות: שמירת ערך. בעבר, מאזדה נהנתה משמירת ערך מצוינת בישראל. הספורטאז’ גם הוא שומר על ערך טוב. כדאי לבדוק השוואות ספציפיות לדגמים שמעניינים אתכם. וגם להסתכל על עלויות ביטוח. לפעמים יש הפתעות בסעיף הזה. בקיצור, לא להסתכל רק על מחיר המחירון הראשוני.


השורה התחתונה: במה כדאי לבחור?

אז אחרי כל ההשוואה הזו, בואו נחזור לשאלת המיליון דולר. במה כדאי לבחור? מה עדיף? ועל מה ללכת בסוף? התשובה היא, כמו תמיד, תלויה בכם. וביהודית שבלבכם.

הספורטאז’ יתאים לכם אם:

  • אתם משפחה שזקוקה למרחב גדול, גם במושב האחורי וגם בתא המטען.
  • אתם אוהבים עיצוב נועז, מודרני ושונה שמושך תשומת לב.
  • אתם בעניין של טכנולוגיה מתקדמת בתא הנוסעים (מסכים גדולים, תפעול מודרני).
  • הנוחות בנסיעה היא בראש סדר העדיפויות שלכם.
  • אתם מחפשים אולי אופציות היברידיות או פלאג-אין הייבריד (שקיימות בספורטאז’).

ה-CX-5 יתאים לכם אם:

  • אתם מעריכים איכות גימור גבוהה ותחושת פרימיום בתא הנוסעים.
  • חווית הנהיגה חשובה לכם. אתם אוהבים רכב שמגיב טוב ומדויק.
  • אתם מעדיפים עיצוב חיצוני אלגנטי וקלאסי שלא יימאס.
  • אתם לא בהכרח זקוקים למקסימום מרחב פנימי.
  • אתם מעדיפים תפעול פחות מבוסס מסך מגע בזמן נהיגה.

אז מה עדיף? נסיעת מבחן!

אי אפשר באמת להחליט רק מלקרוא השוואה. גם אם היא הכי מפורטת בעולם. ההחלטה הסופית חייבת לכלול ישיבה ברכבים. מישוש החומרים. כניסה ויציאה עם הילדים. והכי חשוב: נסיעת מבחן! לנסוע בספורטאז’. לחוש את הרכות שלו. לנסות את המערכות. אחר כך לנסוע ב-CX-5. לחוש את ההיגוי שלו. את הדינמיות. את תחושת האיכות. רק אז באמת תוכלו לדעת על מה ללכת. איזה רכב “מדבר” אליכם יותר. איזה מהם מרגיש לכם נכון לחיים שלכם. שיהיה בהצלחה בבחירה!

דילוג לתוכן