קיה ספורטאז 2016 צריכת דלק מפתיעה במיוחד

האם קיה ספורטאז 2016 יודעת לשתות בשקט?

כמה זה גומע באמת? ולמה זה מפתיע לטובה

כמה קילומטרים אפשר לעשות על ליטר דלק ברכב פנאי-שטח שנראה כמו שרירן מהחדר כושר, אבל מתנהג לפעמים כמו אצן מרתון צנום? ברוכים הבאים אל תוך הקרביים של קיה ספורטאז 2016, שם נבחן אם היא יודעת לשלב עיצוב אגרסיבי, ביצועים שקטים, ואהבה לא רעה לחיסכון בתחנת הדלק.

ראשית, בואו ננפץ איזה מיתוס קטן: לא כל SUV הוא שואב דלק חסר כל שליטה עצמית. למעשה, בעשור האחרון, קיה – כמו רבות מהיצרניות הקוריאניות – הצליחה ללטש את הקונספט כך שהספורטאז תוכל לרוץ, לטפס ולנשום עמוק – בלי להחסיר פעימה בארנק שלך.

אז מה באמת המספרים אומרים?

בגרסאות הסטנדרטיות, עם מנוע בנזין 2.0 ליטר אטמוספרי, מצהירה קיה על צריכת דלק משולבת (עירוני/בינעירוני) של כ- 12-13 ק”מ לליטר. תכל’ס? במסלול מעורב אמיתי – בעיקר כזה שלא כולל פקקים רציניים מדי – היא בהחלט מתקרבת לזה. לפעמים אפילו עוברת.

בגרסת ה-1.6 ליטר טורבו, צריכת הדלק משתנה, כמובן בהתאם לאופי הנהיגה. הנה נתונים על קצה הכפית הדיגיטלית:

  • נסיעה בינעירונית רגועה: עד 15 ק”מ לליטר. כן, זה קורה.
  • עירוני עמוס, ניווט מפוקפק בגבולות תל אביב? סביב 9-10 ק”מ לליטר.
  • עם רגל קצת כבדה… אל תתפלאו לראות נתונים סביב ה-8.

ומה עם הדיזל? זה לא קצת “לא-2016”?

למעשה, גרסת הדיזל של ספורטאז 2016 – אם הצלחתם לשים עליה את היד בישראל – עשויה להפתיע עם צריכת דלק של 17-18 ק”מ לליטר. אבל בואו נהיה מציאותיים: רוב הספורטאז’ים שתראו ברחוב כנראה יונקים בנזין. אז מה זה אומר בפועל? המשיכו לקרוא, יש כאן כמה שאלות מסקרנות…

5 שאלות שכולם שואלים את עצמם (ואת גוגל)

1. האם צריכת הדלק באמת משתפרת אחרי תקופת הרצה?

כן, וגם לא. אולי לא תראו שינוי דרמטי, אבל מנועים – במיוחד בקיה – מגיעים לאופטימיזציה של עבודה אחרי כמה עשרות אלפי ק”מ. זה לא קסם, זה פשוט פיזיקה ומכאניקה.

2. מה יותר חסכוני – נסיעה רגילה או שימוש בבקרת שיוט?

ברוב המקרים, בקרת שיוט מנצחת. היא יודעת לשמור על מהירות קבועה ויעילה הרבה יותר מהמנוסה שבנהגים. אז אם אתם מתכננים טיול צפונה – תנו למחשב לעבוד.

3. האם מעבר לאוקטן גבוה יותר יעזור לצריכת הדלק?

לא באמת. לפחות לא במנועים הסטנדרטיים של ספורטאז 2016. תרגישו בנוח להיצמד ל-95.

4. יש דרך פשוטה לשפר את הנתונים?

בטח. תדאגו ללחץ אוויר תקין בצמיגים, המנעו מהאצות מיותרות ברמזורים, ונסו להימנע עוד יותר מהטיפוס על גבעות כאילו מדובר במסלול ראלי.

5. האם הספורטאז מתחרה שווה יותר מבחינת צריכת דלק?

תלוי במי משווים. מול טויוטה ראב4 ההיברידית? כנראה שלא. אבל מול יונדאי טוסון מאותה השנה? הנתונים די דומים. ספורטאז דווקא מחזיקה יפה.

הסודות הקטנים שבאמת עושים את ההבדל

אז נכון, הרבה תלוי בגודל המנוע ובסוג הנהיגה, אבל ייתכן ויש כמה גורמים פחות ברורים שמשפיעים על הצריכה מבלי ששמתם לב:

  • מערכת Start-Stop: עובדת? מצוין. לא עובדת? תדאגו שמוסכניק יבדוק.
  • שימוש במזגן: זה ברור – אבל ברצינות, הפעלת AC בתדירות גבוהה במיוחד עלולה לעלות לכם ב-0.5-0.8 ק”מ לליטר.
  • עודף משקל: לא בתפריט… בתא המטען. טיפ קטן: תוציאו את כל מה שלא חיוני ליום-יום.

טיפ של אלופים (ולא רק חסכנים)

אם יש לכם את הדגם עם מסך המולטימדיה המובנה – חלקם מגיעים עם תצוגת “Eco” בזמן אמת. זה לא גימיק. זה רמז. תנו מבט מדי פעם וראו איך שינוי קטן – אפילו לחיצה פחות אגרסיבית על דוושת הגז – נותן תוצאה מיידית בגרף.

אז מה המסקנה? היא יודעת להתנהג

בשורה התחתונה, קיה ספורטאז 2016 מצליחה לשלב ביצועים יומיומיים עם צריכת דלק לא רעה בכלל. לא מדובר באיילה הדוהרת בנשיפת פריחת דובדבן – אבל רחוק מאוד מהמפלצת עם צמאון לדלק שייתקע אתכם כל יומיים בתחנה.

אנשים בדרך כלל בוחרים את הספורטאז בגלל העיצוב, המרווח, התחושה של “מכונית גדולה בקטגוריה בינונית”. אבל האקסטרה שמגיעה עם צריכת דלק סבירה (ואפילו טובה למדי) – הופכת אותה לבחירה שפויה, מבלי לוותר על שיק או נוכחות.

מה אתם צריכים לזכור?

  • נהיגה מתונה = חסכון משמעותי
  • אל תזלזלו בתחזוקה בסיסית – היא שווה לכם ליטרים
  • ולפעמים, פשוט תנו לה לגלוש – היא יודעת לעשות את זה טוב

ואולי הכי חשוב: לפעמים, הבחירה הנכונה ברכב, היא זו שגורמת לך לחייך בתחנת הדלק – ולצאת ממנה מהר.

דילוג לתוכן