רנו קדג’אר: מה קורה מתחת למכסה המנוע?
אבל רגע, מה הקאץ’? למה כולם מדברים על זה?
אין הרבה רכבי קרוסאובר שמצליחים לשלב נוחות, עיצוב ייחודי וביצועים מספיק טובים למחיר. עם זאת, רנו קדג’אר, החמודה שיש לה גם סטייל אירופאי וגם תעוזה משפחתית, משאירה הרבה אנשים תוהים – האם היא באמת הבחירה הנכונה? ולמה לפעמים אורות נדלקים בדשבורד כאילו התחיל פסטיבל?
בואו ניכנס פנימה (לא באמת נכנס, כן? מטאפורית) ונסתכל על מה שבאמת שווה לדעת על התקלות הנפוצות של רנו קדג’אר – ולא, זה לא תמיד סימן לחזור בריצה לסוכנות. יש תשובות, יש פתרונות, ויש גם כמה חיוכים בדרך.
5 תקלות שלא תמצאו בפרוספקט של הסוכנות
אז קניתם קדג’אר. ברכות! עכשיו הגיע הזמן להכיר את חמישיית הפיתויים הפחות זוהרים שלה – ויש אפילו שם לכל אחד מהם:
- תסמונת הקלאץ’ הנעלם: דגם ידני? לפעמים הקלאץ’ מרגיש כמו בן נוער – נוכח-נפקד. תחושת דריכה לא עקבית שדורשת לפעמים החלפה מוקדמת מהרגיל של המצמד.
- הגיר האוטומטי – לפעמים שואל עצמו קיומיות: בדגמים עם גיר אוטומטי, יש דיווחים על העברות בלתי חלקות, מעין השתהות בין הילוכים שקורית בעיקר בנסיעה עירונית צפופה.
- מערכת המולטימדיה – מופע קאמבק יומי: מסך המגע R-Link לפעמים מחליט שהוא צריך רגע לחשוב על החיים. אתחולים עצמיים, חוסר מענה זמני ולפעמים GPS שעלול להציע לך לנסוע דרך הים – קורים.
- חיישני חניה עם חרדות נטישה: בדגמים מסוימים – בעיקר בשנים הראשונות של הדגם – היה מקרה או שניים שבהם חיישני רוורס מגיבים באיחור או לא מגיבים בכלל.
- תאורת LED – לא תמיד זוהרת כמו בפרסומת: בחלק מהדגמים, תאורת היום בזוגות פנסים נראית כאילו היא בשפעת – נורית אחת עובדת והשנייה לוקחת חופש.
אבל למה זה קורה בכלל? ולמה דווקא לי?!
1. שילוב של טכנולוגיה מתקדמת ותשומת לב לפרטים שלא תמיד מגיעה בזמן
רנו ניסתה להביא משהו רענן לשוק – ולהרבה מהבחינות, הצליחה. אבל כמו בכל שילוב של אלקטרוניקה, תוכנה ומכאניקה, לא כל חלק מגיב באותה זריזות כמו הנהג. מערכות מתקדמות כאלו דורשות עדכונים תכופים, כי תוכנה היא כמו פיצה – היא טובה כשהיא חמה ועדכנית.
2. תנאי מזג אוויר, סגנון נהיגה וחיים בכלל
לפעמים זה פשוט קשור לישראל. החום, היובש, הפס האחרון בפיתול ליד החרמון, או פקקי איילון – כולם שמים את הרכבים למבחן. והקדג’אר, עם כל היופי שלה, גם לא חסינה לשחיקה.
רגע, יש מה לעשות עם זה?
אז כן. לפני שאתם מתקשרים לדוד מהשכונה שהוא מכונאי חובב, הנה מה שבאמת אפשר וכדאי לעשות:
- עקבו אחרי קריאות יצרן: רנו פרסמה מספר קריאות תיקון (Recall) שקשורות לדגמים מסוימים. שווה לבדוק אם הרכב שלכם ברשימה.
- עדכוני תוכנה: ביקור קצר במוסך מורשה יכול לעדכן את המערכות למצב שבו הן פחות… אממ… הולכות לישון פתאום.
- בדיקה תקופתית רגילה: תתפלאו מה סריקה פשוטה עם מחשב הרכב יכולה לחשוף. לפעמים כל הסיפור הוא חיישן אחד שהחליט שמשעמם לו.
- החלפה מונעת של רכיבים חריגים: המצמד? שווה לבדוק אותו בסביבות ה-60,000 ק”מ מתוך מחשבה ולא רק בעקבות תקלה.
שאלות שלא נעים לשאול (אבל כולנו שואלים בכל זאת)
- האם כדאי לקנות קדג’אר יד שנייה?
תשובה: כן, אבל עם בדיקה קפדנית. רצוי דרך מוסך מומחה לרנו, כולל סריקה מלאה. - כמה יעלה לי לתקן את מערכת ה-R-Link?
תשובה: משתנה, אבל בדרך כלל ניתן לתקן או לעדכן בלי לקרוע את הארנק. שווה לבדוק אם זה נכלל באחריות. - יש גרסה פחות מועדת לתקלות?
תשובה: הדגמים המאוחרים יותר (אחרי 2018) הראו שיפור משמעותי באמינות. - כמה בעיה זו התקלה בגיר?
תשובה: יותר מציק מאשר הרסני. לרוב לא גורם להרס מלא אלא דורש כיוון או ניקוי שסתומים. - אפשר להסתדר לבד עם הקפיצות בגיר?
תשובה: רק אם תתרגלו לנסיעה כמו של קנגורו קטן. מומלץ לטפל.
ומה אם אגיד לכם שאין רק בעיות?
למרות הכל – וזה חשוב להזכיר – לקדג’אר יש גם הרבה מאוד ניצחונות. היא מציעה נוחות נסיעה יוצאת דופן, מרווח פנימי שמתאים גם למשפחה עם שני ילדים ופודל מעוצב, והיא נראית מעולה על הכביש.
החוויות של רוב בעלי הרכב הן חיוביות, והתקלות הנ”ל נוגעות לאחוז קטן יחסית – אבל תמיד טוב לדעת מראש. חשוב לזכור שגם מרצדס, טסלה או ריינג’רובר (במחיר כפול או משולש) עשויות להביא איתן ענייני תחזוקה לא צפויים. קדג’אר פשוט עושה את זה… בסגנון צרפתי יותר.
אז לסיכום: לרוץ למוסך או ללטף את ההגה?
רנו קדג’אר היא רכב שראוי להתייחס אליו בסבלנות ובהבנה. כן, יש לו אופי. לפעמים הוא נוהג לעצמו, לפעמים הוא מתחרט באמצע. אבל עם תחזוקה שוטפת וטיפול מקצועי, היא תשרת אתכם נאמנה ועל הדרך תגרום לשכנים לשאול “של מי הקרוסאובר ההורס הזה?”.
בסופו של דבר, כמו כל קשר, גם הקשר עם הרכב שלנו דורש תקשורת, אכפתיות… ולעיתים תוכנת עדכון קטנה לשבת. אז תתניעו בביטחון – היא תבוא איתכם לכל מקום, גם אם לפעמים תרטון קלות בדרכה לשם.