רכב שאינו תקין ואי אפשר כבר לתקן אותו לנוכח מצבו המכני, מועבר לפירוק במגרש הגרוטאות. במקרים רבים האוטו אינו מסוגל לנסוע כלל ולכן גוררים אותו למגרש, כדי לבצע את ההליך.
המטרה של העברת הרכב לפירוק היא כדי לפנות אותו מצדי הדרכים או מחניונים כיוון שחשוב לפנות את המקומות הנחוצים הללו וגם כדי למנוע את זיהום האוויר. הרכבים הישנים פולטים רעלנים גם כשהם אינם נוסעים, דבר הגורם לזיהום אוויר לכל דיירי הסביבה הקרובה. במסגרת אכיפת חוק זה, בעלי הרכבים מקבלים קנסות ולכן עדיף להם להיפטר מהרכב.
תהליך פירוק הרכב במגרש הגרוטאות
עם הגעת הרכב למגרש בודקים אנשי הצוות המנוסים את מצבו על כל רבדיו. הם מחפשים חלפים שאפשר להשתמש בהם, מתכות למחזור וחלפים שכדאי לתקן אותם. לאחר סקירה זו, הם מעריכים את ערך הפריטים הללו ומציעים לבעל הרכב סכום כלשהו עבור מה שאפשר להציל מרכב ישן זה.
בתום שלב זה, על הלקוח ליידע את משרד הרישוי ואת חברת הביטוח כי הרכב שלו בעל מספר הרישוי הספציפי, הועבר לפירוק ולכן ירד מהכביש.
עובדי מגרש הגרוטאות מפרקים את הרכב ומעבירים למחזור את כל חלקי המתכת והשלדה. כמו כן הם מוציאים את כל חלקי הזכוכית כמו החלונות והמראות וגם הם מועברים למחזור.
בדיקת החלפים הקיימים ברכב הישן
השלב הבא הוא בדיקת החלפים השונים. חלפים שהותקנו לא מכבר והם תקינים מועברים למכירה כמוצרי יד שניה. בנוסף לכך אם קיימים חלפים בעלי תקלה קטנה, אפשר לתקן אותם ולאחר מכן למכור גם אותם כמוצרים יד שניה.
מחיריהם של החלפים המקוריים למכוניות השונות הם מאד יקרים, דבר המוכר לכל בעל רכב. לכן אם יש אפשרות לרכוש חלף שהוא תקין במחיר מופחת, זה בהחלט כדאי וזה מוזיל את העלויות הכלליות של אחזקת הרכב.
מגרשי הגרוטאות מפרידים את כל הפריטים למחזור במכולות ענקיות ואת השלדות הם מועכים לפלטות. אחת לכמה ימים מגיעה משאית האוספת את כל תכולת המכולות ומסיעה אותה למפעלי המחזור העוסקים בתחום ספציפי זה.