MG EHS PHEV או יונדאי טוסון PHEV

אז אתם שוקלים רכב פלאג-אין היברידי? אחלה החלטה!

העולם מתקדם, הדלק מתייקר, ופתאום האפשרות לנסוע על חשמל לחלק מהזמן נשמעת הגיונית וחסכונית.

בתוך קטגוריית רכבי הפנאי הגדולים (סוואלות, כמו שאנחנו קוראים להן), יש שתי אופציות בולטות שרבים מתלבטים ביניהן כשהן עומדות זו לצד זו באותו טווח מחיר וקטגוריה בערך: MG EHS PHEV מול יונדאי טוסון PHEV.

שתיהן מציעות את השילוב הקוסם הזה של מנוע בנזין ומנוע חשמלי עם סוללה גדולה יחסית שמאפשרת נסיעה על חשמל בלבד.

אבל כמו בחיים, לא כל פלאג-אין נולד שווה.

אז איך עושים את ה<השוואה> הנכונה? <במה כדאי לבחור>? <מה עדיף> עבורכם? <על מה ללכת> בסופו של דבר? בואו נצלול פנימה וננסה לפענח את זה ביחד, בצורה הכי פרקטית וכיפית שאפשר.

מי אתן בכלל? היכרות קצרה

לפני שאנחנו צוללים לקרביים, בואו נכיר את שתי המועמדות.

MG EHS PHEV: השחקנית החדשה והמפתיעה יחסית

MG, מותג עם היסטוריה ארוכה אבל בהתגלמותו המודרנית תחת הבעלות הסינית של SAIC, נכנסה לשוק הישראלי בסערה.

ה-EHS PHEV היא אחת המכוניות הבולטות שלהן, שמציעה חבילה נדיבה יחסית למחיר, עם דגש על תמורה לכסף ונוחות.

היא מנסה לקרוץ למי שמחפש רכב משפחתי מרווח, מצויד, ובלי לקרוע את הכיס (יחסית).

יונדאי טוסון PHEV: השם המוכר והפופולרי

הטוסון היא כבר ותיקה ומבוססת בנוף הישראלי, עם מוניטין ארוך של אמינות, שירות, ושמירת ערך טובה.

דורותיה הקודמים כבר שולטים בכבישים.

גרסת הפלאג-אין שלה מגיעה עם כל הניסיון והמוניטין הזה, בתוספת מערכת הנעה מודרנית ויעילה.

היא לרוב תרגיש קצת יותר פרימיום או לפחות יותר “קוריאנית עכשווית” (וזה מחמאה).

הלב הפועם: המערכת הפלאג-אין

זה אולי החלק הכי חשוב ב<השוואה> הזו, כי בשביל זה אתם בכלל שוקלים רכב פלאג-אין, נכון? היכולת לנסוע על חשמל.

טווח חשמלי – כמה רחוק אפשר לנסוע על חשמל בלבד?

זה אולי הפרמטר הכי קריטי. כמה קילומטרים תוכלו לעשות ביום-יום על חשמל בלבד, בלי להניע את מנוע הבנזין?

  • <MG EHS PHEV>: ל-MG יש סוללה בקיבולת של כ-16.6 קוט”ש. הטווח המוצהר לפי התקן הוא סביב ה-52 ק”מ. בחיים האמיתיים, כמו בכל רכב חשמלי/פלאג-אין, זה תלוי נהיגה, טופוגרפיה, מזגן, ועוד. תצפו לטווח ריאלי של 35-45 ק”מ בנהיגה מתונה בעיר ובדרכים בינעירוניות רגועות.

  • <יונדאי טוסון PHEV>: לטוסון סוללה מעט קטנה יותר, כ-13.8 קוט”ש. הטווח המוצהר הוא סביב ה-56 ק”מ (שימו לב, לפי התקן יצא דווקא גבוה יותר למרות הסוללה הקטנה יותר – עניין של אופטימיזציה ותקינה). בחיים האמיתיים, גם כאן תצפו לטווח ריאלי דומה ל-MG, אולי מעט פחות, בסביבות ה-30-40 ק”מ.

<פרקטיקה יומיומית>: אם הנסיעות היומיות שלכם לעבודה ובחזרה הן פחות מ-30-40 ק”מ ואתם יכולים לטעון בבית או בעבודה, בשני הרכבים תוכלו להגיע למצב שרוב הנסיעות היומיות שלכם הן על חשמל בלבד. זה חוסך המון דלק! אם הנסיעות ארוכות יותר, עדיין תיהנו מצריכת דלק נמוכה משמעותית מרכב בנזין מקביל.

כוח וביצועים – האם הן זריזות?

רכבי פלאג-אין לרוב נהנים מתוספת הכוח של המנוע החשמלי, במיוחד בתאוצות מהמקום.

  • <MG EHS PHEV>: המערכת המשולבת מייצרת כוח מרשים, סביב ה-258 כ”ס. זה בהחלט מספיק כדי שהרכב ירגיש זריז למדי, במיוחד בעקיפות או בעליות.

  • <יונדאי טוסון PHEV>: גם לטוסון יש מערכת חזקה מאוד, עם הספק משולב של כ-265 כ”ס. גם היא מרגישה חזקה וזריזה מאוד.

<השוואה>: במונחי כוח טהור, שתיהן מציעות נתונים קרובים מאוד וביצועים טובים מאוד ביחס לגודלן ומשקלן. ההבדל המורגש יהיה ככל הנראה באופי העברת הכוח וכיול תיבת ההילוכים.

טעינה – כמה זמן זה לוקח?

היכולת לטעון בבית היא קריטית כדי לממש את הפוטנציאל החסכוני של הפלאג-אין.

  • <MG EHS PHEV>: תומכת בטעינת AC בקצב מקסימלי של כ-3.7 קילוואט. טעינה מלאה מסוללה ריקה תיקח בסביבות 4.5-5 שעות.

  • <יונדאי טוסון PHEV>: גם הטוסון תומכת בטעינת AC, אך לרוב בקצב גבוה יותר של 7.2 קילוואט. טעינה מלאה מסוללה ריקה תיקח בסביבות שעתיים-שלוש שעות.

<פרקטיקה יומיומית>: כאן לטוסון יש יתרון משמעותי אם אתם מתכננים לטעון לא רק לילה שלם (שבמקרה כזה גם ה-3.7 קוט”ש של ה-MG מספיקים בהחלט), אלא גם בצהריים או אם אתם עוצרים לזמן קצר יחסית בעמדת טעינה ציבורית. היכולת לטעון פי 2 מהר יותר אומרת שאפילו חיבור של שעה יכול להוסיף טווח חשמלי משמעותי יותר בטוסון.

חווית נהיגה – איך הן מרגישות על הכביש?

אחרי המספרים, מגיע הזמן לשים את הישבן על הכיסא ולצאת לדרך. איך הן נוסעות?

  • <MG EHS PHEV>: נוטה להיות מכוילת לכיוון הנוחות. המתלים רכים יחסית, והיא מגהצת טוב שיבושים. זה הופך אותה לנעימה מאוד בתוך העיר ובנסיעות רגועות. בנהיגה דינמית יותר או בכבישים מפותלים, היא פחות תתקשר עם הנהג ויש נטייה קלה לרכינה. מערכת ההנעה נוטה להיות חלקה, אם כי לעיתים יש מעבר מורגש בין הנעת בנזין לחשמל.

  • <יונדאי טוסון PHEV>: הדור החדש של הטוסון מציע לרוב שילוב טוב יותר בין נוחות ליכולת דינמית. היא עדיין נוחה, אבל מרגישה יותר יציבה ומרוסנת בסיבובים. ההגה לרוב מרגיש מדויק יותר. המעבר בין מנועים נוטה להיות חלק ופחות מורגש. היא מרגישה מחוברת יותר לכביש.

<השוואה>: <מה עדיף> מבחינת נהיגה? זה תלוי במה אתם מחפשים. אם נוחות מרבית היא בראש סדר העדיפויות שלכם והנסיעות שלכם רגועות בעיקרן – ה-MG עשויה להתאים יותר. אם אתם מחפשים רכב שמרגיש מעט יותר “נטוע”, מחובר, ועם יכולת דינמית טובה יותר לצד נוחות טובה – הטוסון כנראה עדיפה.

פנים הרכב – איפה אנחנו מבלים את הזמן?

בסופו של דבר, אתם מבלים הרבה זמן בתוך הרכב. העיצוב, החומרים, הטכנולוגיה והמרחב הפנימי משחקים תפקיד משמעותי.

עיצוב וחומרים

  • <MG EHS PHEV>: מציעה תא נוסעים מודרני יחסית, עם מסכים די גדולים. החומרים לרוב נעימים למגע בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות, אם כי ישנם גם חלקים פלסטיקיים יותר בולטים. האווירה הכללית נעימה ומרווחת.

  • <יונדאי טוסון PHEV>: הדור החדש של הטוסון שם דגש חזק על עיצוב פנים עתידני ונקי. יש הרבה מסכים, לרוב עם תצוגה גרפית מרשימה יותר. איכות החומרים לרוב מרגישה צעד אחד קדימה, עם גימורים מוקפדים יותר ותחושה כללית יוקרתית יותר.

<השוואה>: זה עניין של טעם אישי, אבל לרוב הטוסון מרגישה ויראה מודרנית ואיכותית יותר בתא הנוסעים. ה-MG עדיין מציעה חבילה טובה מאוד ביחס למחיר, אבל הגימורים והחומרים בטוסון לרוב עולים עליה.

טכנולוגיה ומולטימדיה

  • <MG EHS PHEV>: מגיעה עם מסך מולטימדיה גדול יחסית, תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto (חובה!). מערכת התפעול סבירה, אם כי לפעמים מעט איטית או פחות אינטואיטיבית ממערכות מתחרות. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי.

  • <יונדאי טוסון PHEV>: לטוסון לרוב מסך מולטימדיה גדול יותר, ותצוגה גרפית איכותית וזורמת יותר. תמיכה מלאה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto (בדרך כלל אלחוטי בגרסאות מסוימות, תלוי רמת גימור). לוח המחוונים הדיגיטלי מודרני וניתן להתאמה אישית. יש גם לרוב יותר פיצ’רים “חכמים”.

<השוואה>: הטוסון מנצחת כאן בנקודות. המערכות שלה מרגישות עדכניות, מהירות, ועם ממשק נוח ויפה יותר.

מרחב ונוחות

שתיהן רכבי פנאי משפחתיים, אז המרחב הפנימי חשוב.

  • <MG EHS PHEV>: מרווחת מאוד, במיוחד במושב האחורי. יש מקום נדיב לרגליים ולראש, וגם שלושה מבוגרים יוכלו לשבת יחסית בנוחות במושב האחורי בנסיעות קצרות. המושבים נוחים.

  • <יונדאי טוסון PHEV>: גם הטוסון מרווחת מאוד, הן מקדימה והן מאחור. תחושת המרחב טובה. נוחות הישיבה גם כאן טובה מאוד.

<השוואה>: המרחב הפנימי בשתיהן מצוין לקטגוריה. קשה להצביע על מנצחת ברורה, שתיהן מספקות צרכים משפחתיים בהחלט. אולי ל-MG יתרון קל בתחושת המרחב הכללית מאחור.

בטיחות – ראש שקט על הכביש

שתיהן מגיעות עם חבילת בטיחות אקטיבית מודרנית למדי, שכוללת בדרך כלל מערכות כמו בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, ועוד.

לרוב, שתיהן יקבלו ציונים גבוהים במבחני ריסוק (כדאי לבדוק ציונים ספציפיים לכל דגם ושנתון). אין כאן בדרך כלל הבדל דרמטי שיכריע את ה<השוואה>, אלא אם כן יש פיצ’ר ספציפי שמאוד חשוב לכם וקיים רק באחת מהן.

פרקטיות יומיומית – החיים האמיתיים

תא מטען

אחד הדברים שמושפעים לעיתים מהצבת הסוללה ברכבי פלאג-אין הוא נפח תא המטען.

  • <MG EHS PHEV>: תא המטען ב-MG EHS PHEV הוא בנפח של כ-448 ליטר. לא מהגדולים בקטגוריה, אבל מספיק לצרכים יומיומיים וקניות. טיול עם מזוודות יצריך אולי קצת מחשבה.

  • <יונדאי טוסון PHEV>: לטוסון PHEV תא מטען מעט גדול יותר, בסביבות ה-558 ליטר. זה נפח נדיב בהחלט שמקל על העמסת ציוד, עגלות ילדים, קניות גדולות, וטיולים משפחתיים.

<השוואה>: לטוסון יש יתרון ברור בנפח תא המטען. אם אתם משפחה עם ילדים קטנים שצריכים להכניס עגלה גדולה או נוהגים לנסוע הרבה עם הרבה ציוד – זה בהחלט פקטור משמעותי ב<השוואה>.

שימוש משפחתי

האם קל להכניס כיסאות בטיחות? האם יש מספיק מקום לבקבוקים וחטיפים?

שתיהן מציעות התקני איזופיקס נוחים במושב האחורי. המרווח הגדול במושב האחורי בשתיהן מקל על התקנת כיסאות והושבת ילדים. אין כאן הבדל דרמטי, ושתיהן משרתות משפחות בצורה טובה.

הכיס – כמה זה עולה לנו?

מחיר הוא לרוב גורם מכריע בבחירת רכב.

באופן מסורתי, ה-MG EHS PHEV מוצבה במחיר אטרקטיבי יותר משמעותית לעומת יונדאי טוסון PHEV.

הטוסון, כחלק ממשפחת יונדאי-קיה, נוטה לשמור על ערך טוב יותר בדרך כלל.

עלויות האחזקה (טיפולים) יכולות להיות דומות, אבל צריכת הדלק תלויה כמובן מאוד בשימוש החשמלי שלכם. ככל שתטענו ותסעו יותר על חשמל, תחסכו יותר דלק בשתיהן. עלות החשמל לנסיעה ק”מ היא לרוב נמוכה משמעותית מעלות הדלק.

<השוואה>: אם התקציב הוא גורם מספר אחת, ה-MG בדרך כלל תציע נקודת כניסה נמוכה יותר. אם שמירת ערך חשובה לכם יותר, לטוסון יש רקורד טוב יותר.

אז… במה כדאי לבחור? שאלת מיליון השקלים (בערך)

הגענו לשורה התחתונה. <במה כדאי לבחור>? <על מה ללכת>? אין תשובה אחת נכונה, כי זה תלוי בכם ובצרכים שלכם.

ה-MG EHS PHEV יכולה להיות בחירה מצוינת אם:

  • <התקציב> שלכם מוגבל יותר ואתם מחפשים את ה<תמורה הכי טובה לכסף> בנקודת הרכישה.

  • <נוחות הנסיעה> היא בראש סדר העדיפויות שלכם, ואתם מעדיפים רכב רך ומפנק.

  • אתם צריכים רכב מרווח מאוד לנוסעים, במיוחד במושב האחורי.

יונדאי טוסון PHEV יכולה להיות בחירה מצוינת אם:

  • אתם מעדיפים מותג מוכר עם <מוניטין אמין> ורקורד מוכח בשוק הישראלי.

  • <הטכנולוגיה> והמולטימדיה ברכב חשובות לכם, ואתם רוצים מערכות עדכניות ואיכותיות יותר.

  • אתם צריכים <תא מטען גדול יותר>.

  • אתם מעריכים <יכולת טעינה מהירה יותר> (7.2 קוט”ש) שיכולה להיות פרקטית יותר ביום-יום.

  • אתם מחפשים רכב עם <יכולת דינמית טובה יותר> ותחושת נהיגה מחוברת יותר.

<ההשוואה> בין שתיהן מראה שכל אחת מכוונת לקהל יעד מעט שונה או נותנת דגש אחר על פרמטרים שונים. ה-MG מפתיעה לטובה בחבילה שהיא מציעה ביחס למחיר, בעוד שהטוסון מספקת את הניסיון והליטוש שבאים עם היותה חלק ממותג גלובלי ענק ומוכר.

ההמלצה הכי טובה שאפשר לתת לכם היא זו: לכו ותעשו <נסיעת מבחן> על שתי המכוניות!

תרגישו את המושבים, בדקו אם תא המטען מספיק לצרכים שלכם, סעו על כבישים שונים ובדקו איך המעבר בין הנעת בנזין לחשמל מרגיש לכם, ואיך הרכב מתמודד עם שיבושים.

רק כך תוכלו באמת להחליט <במה כדאי לבחור> ו<על מה ללכת>. שתיהן אופציות טובות בקטגוריה, אבל הן שונות מספיק כדי שתוכלו למצוא את זו שהכי מתאימה לחיים שלכם.

בהצלחה בבחירה!

דילוג לתוכן