MG ZS EV או פיג’ו e-2008

הבחירה ברכב חשמלי חדש היא כמו להיכנס לחנות ממתקים ענקית. יש כל כך הרבה אפשרויות. כל אחת מפתה בדרכה. אבל כשמגיעים לקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים החשמליים, שני שחקנים מרכזיים תמיד קופצים לעין. מצד אחד, ה-MG ZS EV הסיני והפופולרי. מצד שני, הפיג’ו e-2008 הצרפתי והשיקי. שניהם מציעים טווח נסיעה חשמלי. שניהם בגודל דומה. אז איך מחליטים? איזו השוואה באמת נכונה? על מה ללכת בסוף? בואו נצלול פנימה ונראה.

MG ZS EV מול פיג’ו e-2008: קרב על החניה

המתמודדים על הכביש הישראלי

אנחנו מדברים כאן על שני רכבים שנמצאים באותה נישה בדיוק. קרוסאוברים קומפקטיים חשמליים. הגודל שלהם דומה. שניהם מתאימים למשפחה קטנה או זוג שצריך קצת יותר מקום מרכב פרטי רגיל. ה-MG ZS EV הגיע לשוק בסערה. הוא הציע תמורה מצוינת למחיר. הפך מהר מאד ללהיט מכירות. הפיג’ו e-2008, לעומתו, מגיע עם שושלת של עיצוב נועז ותחושת איכות אירופית. הוא לא פחות מסקרן. אז מה עדיף בשבילכם? בואו נשווה נקודה אחר נקודה.

עיצוב ותא נוסעים: היופי הוא בעיני הנהג (והנוסעים)

MG ZS EV: קלאסי, מרווח, ומעשי

תיכנסו ל-MG ZS EV. מה תרגישו? תחושה נעימה ומוכרת. העיצוב בפנים הוא שמרני יחסית. הוא ברור. קל להתמצא בו. המסך המרכזי יושב במקום הגיוני. הכפתורים הפיזיים לתפעול המיזוג והמערכות הראשיות? הם שם! איזה כיף. לא צריך לחפש הכל במסך מגע בזמן נהיגה. המושבים נוחים. תנוחת הנהיגה טובה. יש מקום בשפע לכל יושבי הרכב. גם מאחור. מבחינת אחסון? תאי אחסון שימושיים פזורים ברחבי הקבינה. הכל מרגיש פרקטי ונועד לשימוש יומיומי ללא דרמות מיוחדות. נניח, לזרוק את הטלפון, הארנק והמפתחות בקלות. להניח כוס קפה במקום ייעודי. פשוט ונוח.

פיג’ו e-2008: נועז, עתידני, ושונה לגמרי

עכשיו, בואו נפתח את הדלת של הפיג’ו e-2008. וואו! זה סיפור אחר לגמרי. פיג’ו הלכו כאן על קונספט ה-i-Cockpit שלהם. הגה קטן. לוח מחוונים דיגיטלי גבוה. כפתורי פסנתר מדליקים מתחת למסך המרכזי. העיצוב דרמטי. הוא מודרני. הוא נראה יוקרתי יותר מה-MG. החומרים מרגישים לפעמים איכותיים יותר. אבל יש עניין אחד. לוקח קצת זמן להתרגל להגה הקטן וללוח המחוונים. לפעמים ההגה מסתיר חלק מלוח המחוונים, תלוי איך אתם יושבים. זה עניין של העדפה אישית. מבחינת מקום? מקדימה נוח, מאחור המקום קצת פחות נדיב בהשוואה ל-MG, במיוחד לרגליים. תאי אחסון יש, אבל פחות מורגשים או גדולים מאשר ב-MG. בקיצור, העיצוב מנצח כאן, הפרקטיות פחות ברורה מאליה בהתחלה.

ההשוואה הפנימית: על מה ללכת כשנכנסים לרכב?

אם אתם אנשים של פרקטיות פשוטה, כפתורים פיזיים, והרבה מקום לנוסעים וציוד – ה-MG מרגיש יותר בבית. הוא לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש. הוא פשוט עובד. אם אתם בעניין של עיצוב מודרני, תחושה יוקרתית יותר בפנים, ומוכנים להתרגל לממשק קצת שונה – הפיג’ו יספק לכם חוויה מעניינת וייחודית יותר.

חווית נהיגה: איך הם מרגישים על הכביש?

ה-MG ZS EV מאחורי ההגה: רגוע ויציב

הנסיעה ב-MG ZS EV נעימה ונינוחה. הוא לא רכב ספורטיבי במיוחד. הוא מכוון יותר לנוחות. המתלים מכוילים לצד הרך. הוא סופג יפה את מהמורות הכביש. ההיגוי קל. זה הופך אותו למעולה לנהיגה בעיר. קל לתמרן אותו. כוח המנוע החשמלי זמין מיידית. זה כיף ברמזורים. הוא לא יטיס אתכם קדימה כמו טסלה, אבל התאוצה חלקה ומספקת בהחלט לשימוש יומיומי. בכביש מהיר הוא מרגיש יציב. בידוד הרעשים בסך הכל טוב. זו נסיעה שקטה ורגועה. מתאים מאד לנסיעות יום-יומיות או לנסיעות ארוכות ונינוחות.

הפיג’ו e-2008 מאחורי ההגה: חי יותר וזריז

הפיג’ו e-2008 מרגיש קצת יותר “חי” מה-MG. המתלים שלו מעט קשיחים יותר. זה גורם לו להיות מרגיש יותר מחובר לכביש. הוא פחות מתנדנד בפניות. ההיגוי הקטן תורם לתחושה זריזה יותר. הוא מרגיש קצת יותר קליל ושובב. המנוע החשמלי מספק תאוצה דומה ל-MG. גם כאן התאוצה מיידית וחלקה. הפיג’ו מרגיש יותר קליל ומהנה לנהיגה, במיוחד בכבישים מפותלים או בנסיעה עירונית הדורשת תמרון מהיר. בידוד הרעשים גם כאן טוב, אבל אולי מעט פחות מה-MG המרוכז יותר בנוחות מוחלטת.

מה עדיף לנהיגה יומיומית?

זו כבר שאלה של העדפה. אם נוחות מירבית ונסיעה רגועה הם בראש סדר העדיפויות שלכם, ה-MG הוא בחירה מצוינת. אם אתם מעדיפים תחושה מעט יותר ספורטיבית, רכב שמרגיש זריז יותר ומתקשר יותר עם הכביש, הפיג’ו עשוי להתאים לכם יותר. שניהם נוחים לנהיגה חשמלית, אבל הגישה שלהם קצת שונה.

טווח נסיעה וטעינה: הפרקטיקה האמיתית של רכב חשמלי

המספרים על הנייר: טווח

זה אחד הסעיפים הכי חשובים ברכב חשמלי. טווח הנסיעה. ה-MG ZS EV מגיע עם שתי אופציות סוללה עיקריות (בדגמים המאוחרים יותר): סוללה סטנדרטית וסוללה בטווח ארוך. דגם הטווח הארוך מציע טווח רשמי (WLTP) של כ-440 ק”מ. דגם הטווח הסטנדרטי מציע טווח של כ-320 ק”מ. הפיג’ו e-2008 מגיע בדרך כלל עם סוללה אחת, המציעה טווח רשמי (WLTP) של כ-340 ק”מ.

שימו לב: אלה הנתונים הרשמיים. בחיים האמיתיים, הטווח מושפע ממהירות הנסיעה, שימוש במיזוג או חימום, תנאי הדרך, וסגנון הנהיגה. הטווח הריאלי תמיד יהיה נמוך יותר מהנתון הרשמי.

החיבור לחשמל: טעינה

כשמדובר בטעינה, יש שני סוגים עיקריים: AC (עמדת טעינה ביתית או ציבורית רגילה) ו-DC (טעינה מהירה בתחנות טעינה ציבוריות). ה-MG ZS EV תומך בטעינת AC בקצב של 7 קילוואט ברוב הגרסאות, וב-11 קילוואט בחלק מהדגמים החדשים יותר עם הטווח הארוך. הוא תומך בטעינת DC בקצב של עד 76 קילוואט (דגם הטווח הארוך) או 50 קילוואט (דגם הטווח הסטנדרטי). הפיג’ו e-2008 תומך בטעינת AC בקצב של 7.4 קילוואט או 11 קילוואט (תלוי בגרסה ובאופציה). הוא תומך בטעינת DC בקצב מהיר יותר, עד 100 קילוואט.

מה זה אומר בפרקטיקה? טעינה ביתית בלילה אורכת כמה שעות בשני הרכבים. טעינה מהירה בעמדה ציבורית (DC) תהיה מהירה יותר בפיג’ו באופן משמעותי, במיוחד בהגעה לעמדות מהירות שיכולות לספק את קצב הטעינה הזה. להטעין 20%-80% סוללה בפיג’ו יהיה מהיר יותר מאשר ב-MG, במיוחד בדגמי הטווח הקצר של ה-MG.

איך זה משפיע על היום יום?

אם רוב הנסיעות שלכם הן בתוך העיר או פרברים וטווח של 250-300 ק”מ ריאלי מספיק לכם לשבוע בין טעינות, שני הרכבים יעשו את העבודה. אם אתם מתכננים נסיעות ארוכות יותר באופן קבוע, דגם הטווח הארוך של ה-MG מציע שקט נפשי גדול יותר מבחינת טווח מקסימלי. מצד שני, אם אתם מסתמכים על טעינה מהירה בדרכים, קצב הטעינה המהיר יותר של הפיג’ו (עד 100 קילוואט) נותן לו יתרון פרקטי משמעותי בעמדות תומכות.

טכנולוגיה ואבזור: מה הם מציעים לנו בפנים?

מסכים, גאדג’טים ובטיחות

שני הרכבים מגיעים עם מסכי מולטימדיה התומכים באפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו. זה פלוס עצום לפרקטיקה יומיומית. המסך ב-MG בדרך כלל גדול יותר (10.25 אינץ’ בדגמים החדשים). המסך בפיג’ו מעט קטן יותר (10 אינץ’ בגרסאות הבכירות). הממשק של פיג’ו מרגיש קצת יותר מודרני ומרשים מבחינה גרפית (אפקט התלת מימד בלוח המחוונים הדיגיטלי). מבחינת אבזור בטיחות אקטיבית, שני הרכבים בדרך כלל מציעים חבילת בטיחות טובה הכוללת בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית (תלוי בגרסת הגימור כמובן). חשוב לבדוק ספציפית אילו מערכות כלולים בכל רמת גימור.

אביזרים קטנים שעושים הבדל

ב-MG תמצאו אבזור נדיב בדרך כלל כבר בגרסאות הבסיס, כמו גג פנורמי גדול ופתיחה ללא מפתח. בפיג’ו האבזור משתנה יותר בין הרמות, אבל תקבלו תחושה של גימור איכותי יותר בחלק מהרמות. בחישוב הכולל, ה-MG מציע “יותר ברזלים” (אבזור) ביחס למחיר, בעוד הפיג’ו מציע תחושה של “יותר איכות” ועיצוב יוקרתי יותר.

מקום ופרקטיות: כמה באמת נכנס?

תא מטען ושטחי אחסון פנימיים

תא המטען הוא נקודה חשובה למשפחות. ב-MG ZS EV יש תא מטען בנפח של כ-448 ליטר. זה נפח מכובד מאד לקטגוריה. הוא שימושי. קל להכניס עגלת ילדים או קניות גדולות. בפיג’ו e-2008 תא המטען קטן יותר, כ-405 ליטר. ההבדל מורגש, במיוחד אם אתם צריכים לנצל את המקום עד הסוף. בתוך הרכב, כאמור, ה-MG מציע תאי אחסון נגישים וגדולים יותר באופן כללי. זה פלוס משמעותי לפרקטיקה יומיומית, כמו לארגן את הדברים בנסיעה עם ילדים.

מקום לנוסעים: האם כולם יושבים בנוח?

כמו שציינו קודם, המקום לנוסעים מאחור ב-MG ZS EV נדיב יותר. יש יותר מרווח לרגליים ולראש. זה הופך אותו לנוח יותר להסעת מבוגרים מאחור או לשני ילדים במושבי בטיחות שיש להם מקום לזוז קצת. בפיג’ו e-2008 המקום מאחור קצת יותר צפוף, במיוחד לרגליים של נוסעים גבוהים. אם אתם משפחה עם ילדים גדולים יותר או מרבים להסיע מבוגרים מאחור, ה-MG מספק נוחות עדיפה בסעיף זה.

מחיר ותמורה: כמה זה עולה לנו ומה מקבלים?

השורה התחתונה: המחיר ההתחלתי

באופן מסורתי, ה-MG ZS EV מגיע עם תג מחיר אטרקטיבי יותר. הוא מיצב את עצמו כרכב חשמלי עם תמורה מצוינת למחיר. הוא הציע “הרבה רכב חשמלי” ביחס לעלות. הפיג’ו e-2008 יקר יותר בדרך כלל, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות יותר. הוא מתמצב בקטגוריית מחיר מעט גבוהה יותר.

מה מקבלים תמורת הכסף?

כאן נכנסת השוואה של אבזור ואיכות. ה-MG נותן הרבה אבזור סטנדרטי במחיר נמוך יותר. הפיג’ו, למרות מחירו הגבוה יותר, מציע איכות חומרים ותחושת פרימיום מסוימת (במיוחד בתא הנוסעים והעיצוב) שלא תמצאו ב-MG. שניהם מציעים אחריות טובה על הסוללה (בדרך כלל 8 שנים או קילומטראז’ מסוים), שזה חשוב מאד ברכב חשמלי. בשורה התחתונה, אם התקציב הוא המגבלה העיקרית, ה-MG לרוב יהיה הבחירה המשתלמת יותר על הנייר. אם אתם מוכנים לשלם יותר עבור עיצוב, תחושת פרימיום וטעינה מהירה יותר ב-DC, הפיג’ו מציע חבילה שונה.

סיכום: אז במה כדאי לבחור?

שקילת היתרונות והחסרונות

עשינו השוואה מקיפה. ראינו שלכל אחד יש יתרונות בולטים. ה-MG ZS EV מצטיין בפרקטיקה, במקום הפנימי, בתא המטען, ובדרך כלל גם במחיר האטרקטיבי יותר ורמת האבזור הנדיבה בגרסאות הבסיס. הוא מציע חוויה פשוטה, נוחה ושימושית ללא הפתעות. הוא כמו חבר טוב ואמין שאתם תמיד יכולים לסמוך עליו ללא יותר מדי עניין ודרמה.

הפיג’ו e-2008 מצטיין בעיצוב החיצוני והפנימי הנועז, בתחושת נהיגה מעט יותר זריזה ומהנה, בקצב טעינה מהירה יותר ב-DC, ובתחושת איכות וגימור פנימי שמרגישה מעט יוקרתית יותר. הוא כמו בן זוג שובה לב ומעניין, שנותן לכם תחושה מיוחדת אבל דורש אולי קצת יותר התרגלות מבחינה תפעולית או פשרה קלה במקום.

על מה ללכת? ההחלטה הסופית

אם אתם מחפשים פרקטיות מקסימלית, מקום בשפע למשפחה ולציוד, נוחות נסיעה, ורכב שנותן תמורה מצוינת למחיר – ה-MG ZS EV עשוי להיות הבחירה המנצחת עבורכם. במיוחד אם אתם זקוקים לטווח הגדול שמציעה גרסת הטווח הארוך או אם רוב הטעינה שלכם היא בבית בלילה.

אם אתם מתאהבים בעיצוב, מעריכים תחושת פרימיום ואיכות בפנים, נהנים מחווית נהיגה מעט יותר זריזה, וזקוקים לקצב טעינה מהירה בעמדות ציבוריות – הפיג’ו e-2008 יכול להיות ההתאמה המושלמת עבורכם. גם אם זה אומר לוותר על קצת מקום בתא המטען או להתמודד עם ממשק ה-i-Cockpit.

בסופו של דבר, ההשוואה הכי טובה היא זו שאתם עושים בעצמכם. הכי טוב זה לקבוע נסיעת מבחן בשני הרכבים. להרגיש את תא הנוסעים. לשבת מאחור. לבדוק את תא המטען. לנסוע על כבישים שאתם מכירים. רק אז תדעו בוודאות איזה רכב עונה בצורה הטובה ביותר לצרכים שלכם ולהעדפות האישיות שלכם.

דילוג לתוכן