אז, הגיע הזמן להחליף רכב? אתם מסתכלים לכיוון העתיד. חושבים חשמל. זה צעד נכון וגם חסכוני בטווח הארוך. שוק הרכב החשמלי בארץ פורח. יש הרבה אופציות. חלקן יקרות מאוד. חלקן פחות. בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים (SUV קומפקטי). שתי מתמודדות בולטות קופצות מיד לראש. הן דומות. הן באות בערך באותו מחיר. הן גורמות ללא מעט כאבי ראש מתוקים. בטח שמעתם עליהן. ה-MG ZS EV וה-BYD Atto 3. שתיהן הפכו מהר מאוד למראה נפוץ בכבישים. אז איך מחליטים? במה כדאי לבחור? זו בדיוק הנקודה. בואו נעשה סדר. נצלול פנימה. נראה את ההבדלים הדקים. נעשה השוואה אמיתית. נבדוק על מה ללכת. וננסה להבין יחד מה עדיף בשבילכם. כי בסוף? הכל תלוי בכם.
עיצוב ופנים הרכב: מי מושך יותר את העין?
נתחיל ברושם הראשוני. כי מה לעשות? אנחנו קודם כל רואים. ואז מרגישים. ה-MG ZS EV עברה רענון לפני לא הרבה זמן. היא נראית עכשיו יותר מודרנית. הפרונט הסגור שלה נותן תחושה חשמלית נקייה. יש לה קווים שמרניים יחסית. היא נאה. לא צועקת. קלאסית כזו.
מנגד, ה-BYD Atto 3. היא סיפור אחר לגמרי. היא אגרסיבית יותר. עם קווים חדים. יחידות תאורה גדולות. היא בולטת בשטח. מבחוץ היא אולי קצת פחות “סקסית” מה-MG החדשה לטעמם של חלק. אבל מבפנים? וואו.
הכניסה לתא הנוסעים: חוויה אחרת לגמרי
זה המקום שבו ההבדל הכי דרמטי. ב-MG ZS EV תיכנסו לסביבה נעימה. מוכרת. ההרגשה היא של רכב רגיל. מודרני ונוח. המסך המרכזי גדול. הכל מונח במקום. סולידי. כמו שצריך.
ואז יש את ה-BYD Atto 3. כאן המעצבים הלכו על כל הקופה. והם עשו את זה בגדול. העיצוב בהשראת חדר כושר וכלי נגינה. מוזר? קצת. אבל זה עובד! פתחי המיזוג עגולים כמו משקולות. ידיות הדלתות הן חלק מהרמקולים. ובולט מכל? המסך המרכזי הענק. והוא מסובב! כן, כן. אפשר להחליף בין מצב אופקי לאנכי בלחיצת כפתור. זה גימיק. אבל זה גימיק מגניב. הכל בפנים מרגיש קצת צעיר. נועז. שונה.
- MG ZS EV פנים: קלאסי, מוכר, נעים.
- BYD Atto 3 פנים: נועז, שונה, צבעוני, גימיק המסך מסובב.
השוואה פרקטית: אם אתם אוהבים דברים “נורמליים”, ה-MG תרגיש לכם בבית. אם אתם מחפשים משהו שיהמם את החברים וירגיש כמו להיכנס לחללית קטנה (פחות או יותר), ה-BYD היא הסיפור שלכם. ביום יום? שניהם פונקציונליים. אבל החוויה שונה לחלוטין.
מרחב פנימי ופרקטיות: איפה באמת נוח למשפחה?
רכבי פנאי קטנים הם לאו דווקא ענקיים. אבל אנחנו צריכים מקום. לילדים. לקניות. לציוד. על מה ללכת כשיש משפחה?
ה-MG ZS EV מציעה מרחב פנימי סביר. זוג מבוגרים ישבו מאחור בנוחות יחסית לנסיעות קצרות-בינוניות. שלושה מבוגרים יהיה צפוף. נפח תא המטען הוא 448 ליטר. זה מכובד. אפשר להכניס עגלת תינוק ועדיין להישאר עם מקום לכמה שקיות סופר. יש לה גם תא קטן מתחת למכסה המנוע (Frunk), נחמד לכבלי טעינה או כמה דברים קטנים.
ה-BYD Atto 3 מרגישה קצת יותר אוורירית בפנים. במיוחד בזכות הגג הפנורמי (בחלק מהגרסאות) והעיצוב הפנימי הפתוח. גם פה, שלושה מבוגרים מאחור זה אתגר. המרווח לרגליים נאה. נפח תא המטען הוא 440 ליטר. דומה מאוד ל-MG. אין לה תא מתחת למכסה המנוע.
- תא מטען: כמעט זהים (448 ליטר MG, 440 ליטר BYD). שניהם פרקטיים לקניות וציוד ממוצע.
- מרווח פנימי: דומים למדי ל-4 נוסעים. ל-BYD אולי תחושת מרחב קצת יותר גדולה ויזואלית.
- פראנק (תא קדמי): ל-MG יש, ל-BYD אין. פינוק קטן ושימושי ב-MG.
השוואה פרקטית: בשביל משפחה עם שני ילדים? שתיהן יעשו את העבודה. המקום בתא המטען מספיק בהחלט ליום יום ולטיולים קצרים. ההבדלים זניחים מבחינת נפח. הפראנק הקטן ב-MG הוא פלוס קטן למי שמטעין הרבה בבית ורוצה מקום נוח לכבלים.
טווח נסיעה וטעינה: כמה רחוק אפשר להגיע בלי לחפש שקע?
זה כנראה הדבר שמעניין אתכם הכי הרבה ברכב חשמלי. החרדה מהטווח. מה עדיף למי שנוסע הרבה?
ה-MG ZS EV מגיעה בשתי גרסאות טווח בישראל. גרסת Standard Range עם סוללה של 51 קוט”ש וטווח מוצהר של 320 ק”מ (לפי WLTP). וגרסת Long Range עם סוללה של 72 קוט”ש וטווח מוצהר של 440 ק”מ (WLTP). בנהיגה יום יומית, הטווח הריאלי יהיה בדרך כלל נמוך יותר, תלוי בסגנון הנהיגה, שימוש במזגן, וטמפרטורה חיצונית. גרסת ה-Long Range נותנת בהחלט שקט נפשי גדול יותר לנסיעות ארוכות.
ה-BYD Atto 3 מגיעה בגרסה אחת בישראל (לפחות לרוב). עם סוללה של 60.4 קוט”ש וטווח מוצהר של 420 ק”מ (WLTP). שימו לב, הטווח המוצהר של ה-BYD דומה מאוד לגרסת ה-Long Range של ה-MG, למרות של-BYD סוללה קטנה יותר.
מי נטען מהר יותר?
בטעינה ביתית (AC), שניהן תומכות בהספק של עד 11 קילוואט. זה מספיק בהחלט לטעינה מלאה במהלך הלילה. בטעינה מהירה (DC), ה-MG ZS EV Long Range תומכת בהספק של עד 92 קילוואט. ה-BYD Atto 3 תומכת בהספק של עד 88 קילוואט. על הנייר, זה מאוד דומה. בפועל, BYD ידועה בטכנולוגיית הסוללות שלה (Blade Battery), והיא מסוגלת לשמור על קצב טעינה מהיר יחסית לזמן ארוך יותר בהשוואה למתחרות מסוימות. אבל ההבדלים פה אינם דרמטיים.
השוואה פרקטית: אם אתם צריכים את הטווח הכי גדול שאפשר בתקציב, ה-MG ZS EV Long Range נותנת את הנתון המוצהר הגבוה ביותר (440 ק”מ). אבל ה-BYD Atto 3 עם 420 ק”מ מהסוללה הקטנה יותר שלה מציגה יעילות מרשימה. בנהיגה יומיומית של 50-100 ק”מ, שתיהן יחזיקו לכם בקלות כמה ימים בין טעינה לטעינה. למי שנוסע נסיעות ארוכות מדי פעם בלי אפשרות לטעון באמצע, ה-MG Long Range או ה-BYD יתנו שקט נפשי גדול יותר מגרסת ה-Standard Range של ה-MG. שניהם יטענו מספיק מהר בטעינה ביתית כדי שתתעוררו כל בוקר עם סוללה “מלאה”. בטעינה מהירה ציבורית, ההבדלים זניחים למדי בחוויה היומיומית.
ביצועים וחווית נהיגה: איך הן מרגישות על הכביש?
רכב חשמלי זה כיף! יש להם תאוצה מיידית. זה ממכר. אז במה כדאי לבחור אם חשוב לכם איך הרכב מרגיש בנהיגה?
ה-MG ZS EV מרגישה נוחה מאוד. היא רכה. מבודדת רעשים היטב. הנהיגה בה נינוחה ומרגיעה. ההיגוי קליל. התאוצה מיידית וחלקה, כמו שצריך מרכב חשמלי. היא לא מכונית ספורט, בשום אופן. היא מכוונת לנוחות ורוגע. מעולה לעיר ולכבישים מהירים בלי דרמות.
ה-BYD Atto 3 גם היא נוחה, אבל קצת שונה. המתלים שלה מעט יותר הדוקים מה-MG. זה אומר שהיא פחות מתנדנדת על מהמורות. היא מרגישה יציבה יותר בפניות. יש שיאהבו את זה ויש שיעדיפו את הרכות של ה-MG. התאוצה שלה גם היא מצוינת וחלקה. יש לה כמה מצבי נהיגה (רגיל, אקו, ספורט) שמשנים מעט את ההתנהגות.
- נוחות נסיעה: MG ZS EV רכה יותר, BYD Atto 3 הדוקה ויציבה יותר.
- ביצועים: שניהם זריזים מאוד בזכות המנוע החשמלי, מספיק לעקיפות ותאוצות מהרמזור.
- התנהגות כביש: MG ממוקדת נוחות, BYD מרגישה קצת יותר נטועה.
השוואה פרקטית: לרוב האנשים, שתיהן יעשו את העבודה מצוין. ה-MG עשויה להתאים יותר למי שמעדיף נסיעה “צפה” ופחות מרגיש את הכביש. ה-BYD תתאים למי שרוצה קצת יותר חיבור לכביש ויציבות. בנהיגת יום יום עירונית ובינעירונית רגילה, שתיהן נעימות וקלות לנהיגה. החנייה עם שתיהן קלה.
טכנולוגיה ואבזור: גאדג’טים או כל מה שצריך?
ברכב חשמלי חדש מצפים לאבזור נדיב. ושתיהן לא מאכזבות.
ה-MG ZS EV מגיעה מאובזרת למדי. יש לה מסך מגע מרכזי, לוח מחוונים דיגיטלי, קישוריות Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, ועוד. האבזור ענייני ופרקטי. הכל עובד טוב.
ה-BYD Atto 3 לוקחת את זה צעד קדימה מבחינת “וואו פקטור”. המסך המרכזי המסובב כבר הזכרנו. הוא גדול ומרהיב. גם לה יש קישוריות לסמארטפון וכל מה שמצפים למצוא ברכב מודרני. יש לה גם כמה פיצ’רים ייחודיים כמו גימיק המיתרים על הדלתות שאפשר לפרוט עליהם (כן, ברצינות). האבזור מרגיש עשיר וחדשני יותר.
השוואה פרקטית: למי שרוצה את כל מה שצריך, בלי יותר מדי רעש? ה-MG בסדר גמור. למי שרוצה להרשים, לשחק עם המסך, ולהרגיש שקנה רכב מהעתיד (גם אם חלק מהדברים הם גימיקים)? ה-BYD נותנת חוויה טכנולוגית עשירה יותר וייחודית.
בטיחות: ראש שקט על הכביש
זה נושא שאי אפשר להתפשר עליו. ופה, החדשות טובות. שתיהן קיבלו 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים (Euro NCAP). שתיהן מגיעות עם חבילות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
שתיהן כוללות לרוב (תלוי בגרסה ובשנתון):
- בקרת שיוט אדפטיבית (שומרת מרחק מהרכב מלפנים).
- מערכת בלימת חירום אוטונומית.
- מערכת סיוע לשמירה על נתיב.
- זיהוי תמרורים.
- אורות גבוהים אוטומטיים.
- ועוד.
השוואה פרקטית: מבחינת בטיחות, שתיהן עומדות בסטנדרטים גבוהים מאוד ונותנות מענה מצוין. ההבדלים בין חבילות הבטיחות בגרסאות השונות זניחים בדרך כלל. אתם יכולים להיות רגועים בשתיהן.
עלויות ותחזוקה: כמה זה באמת עולה לנו?
רכב חשמלי חוסך בדלק. זו עובדה. ומה לגבי העלות הכוללת?
מחיר הרכישה של ה-BYD Atto 3 בדרך כלל גבוה יותר ממחיר ה-MG ZS EV (במיוחד בהשוואה לגרסת Standard Range של ה-MG). בהשוואה לגרסת ה-Long Range של ה-MG, המחירים קרובים יותר, לפעמים עם יתרון קטן ל-MG.
עלויות התחזוקה של רכבים חשמליים נמוכות יותר מרכבי בנזין. יש פחות חלקים נעים, אין צורך להחליף שמן מנוע ופילטרים בתדירות גבוהה. שתיהן מציעות אחריות טובה על הסוללה ועל הרכב עצמו. כדאי לבדוק את תנאי האחריות הספציפיים לכל דגם וגרסה בעת הרכישה.
השוואה פרקטית: אם התקציב הוא שיקול עליון ואתם לא צריכים טווח ענק, ה-MG ZS EV בגרסת הבסיס שלה תהיה כנראה האופציה הזולה ביותר. אם אתם משווים את ה-BYD ל-MG Long Range, ההבדלים במחיר פחות דרמטיים, וצריך להסתכל על הטווח הריאלי והאבזור. בטווח הארוך, העלויות השוטפות (חשמל מול דלק, פחות טיפולים) יהיו נמוכות בשתיהן לעומת רכב בנזין מקביל.
אז… במה כדאי לבחור? סיכום והמלצה
הגענו לרגע האמת. אחרי כל ההשוואה, מה עדיף? על מה ללכת? אין תשובה אחת נכונה. הכל תלוי בצרכים שלכם. בסגנון שלכם. ובתקציב.
מתי כדאי לבחור ב-MG ZS EV?
- אם התקציב שלכם יחסית מוגבל ואתם מסתפקים בטווח של כ-250-300 ק”מ ביום יום (גרסת Standard Range).
- אם אתם מחפשים רכב שמרגיש “רגיל”, מוכר ונעים מבפנים.
- אם אתם מעדיפים נוחות נסיעה רכה ומבודדת.
- אם אתם אוהבים את הרעיון של תא קטן נוסף מקדימה לכבלים.
- אם אתם מוצאים גרסת Long Range במחיר טוב ותקציבכם מאפשר זאת, היא נותנת טווח מצוין בחבילה סולידית.
מתי כדאי לבחור ב-BYD Atto 3?
- אם אתם מחפשים חוויה שונה, נועזת ועם עיצוב פנים ייחודי ומרשים (כן, המסך המסובב הוא חלק מזה).
- אם טווח של סביב 350 ק”מ ביום יום מספיק לכם (שזה הטווח הריאלי לרוב מהסוללה שלה).
- אם אתם מעדיפים התנהגות כביש קצת יותר הדוקה ויציבה.
- אם אתם רוצים את התחושה של הטכנולוגיה הכי חדשנית והאבזור העשיר (ויזואלית לפחות).
- אם התקציב שלכם מאפשר את מחירה שהוא לרוב גבוה יותר מה-MG ZS EV Standard Range.
המסקנה הפרקטית: שתי המכוניות האלה הן אופציות נהדרות בקטגוריה שלהן. שתיהן חשמליות, חסכוניות, בטיחותיות ומאובזרות היטב. ה-MG ZS EV היא הבחירה השמרנית יותר. היא עושה את העבודה בצורה מצוינת, בלי דרמות, בנוחות ובשימושיות יומיומית. ה-BYD Atto 3 היא הבחירה הנועזת יותר. היא מביאה איתה אמירה עיצובית חזקה ותחושה של חדשנות וטכנולוגיה שקשה להתעלם ממנה.
כדי להחליט באמת במה כדאי לבחור, אנחנו תמיד ממליצים לעשות דבר אחד פשוט: לכו, שבו בשתיהן. סעו על שתיהן. הרגישו אותן. כי בסוף? מה שמרגיש לכם נכון, זה מה עדיף בשבילכם.