כל אחד מאתנו יוצר קשר מצוין עם הרכב שלו, הוא נוסע אתו למקום למקום בעיר או ברחבי הארץ וכשמגיע הזמן להיפרד, זה לא תמיד קל.
פירוק מכוניות
רכב שלא יכול להמשיך ולנסוע מועבר לפירוק עקב סיבות כמו:
- רכב שלא עבר טסט עקב מצבו הפיזי והמכני וחוסר הכדאיות הכלכלית לתקן אותו.
- רכב שעבר תאונת דרכים קשה שגרמה להרס רב ועלות התיקון תהיה בסך של כ – % 60 מערכו בשוק ואף למעלה מכך. גם במקרה זה קיימת חוסר כדאיות כלכלית ולכן הרכב מוכרז כטוטאל לוסט.
- רכב ישן שלעתים תכופות מגיע למוסך עקב תקלות שונות ועלות התיקונים היא גבוהה מדי ויוצרת חוסר כדאיות באחזקת הרכב ביום יום לנוכח העלויות הכבדות.
- רכב שהורד מהכביש עקב גילו, מצבו הפיזי או כמות הגזים הרבה הנפלטת ממנו הגורמת לרמה גבוהה ומסוכנת של זיהום האוויר, על פי הדוחות של המשרד להגנת הסביבה.
מגרשי פירוק מכוניות
כדאי להעביר את הרכב למגרש פירוק רכבים שבו עובדים בשיטה מיומנת לפירוק הרכבים ולבדיקת חלפיהם וכך משולמת תמורה הוגנת לבעלי הרכב.
צוותי העבודה בוחנים את הרכב בכל היקפו ומקבלים החלטות על שווי הרכב על פי מספר החלפים שהם יוכלו להציל מתוכו . במקרים רבים קיימים בו חלפים איכותיים שהותקנו לא מכבר והם בהחלט יכולים לשמש רכבים אחרים.
כדאי להתייעץ עם חברים ובני משפחה ולשמוע מהם לאיזה מגרש מכוניות הם העבירו את הרכבים שלהם, כדאי שיהיה זה מגרש המעסיק אנשים מנוסים המבינים היטב בענף זה. אלו שיעריכו באופן נכון ומציאותי את ערכם של החלפים הניתנים לפירוק וגם של אלה שאפשר לתקן אותם ולאחר מכן למכור אותם.
ההליך של מכירת המכונית לפירוק
רכבים שאינם מסוגלים כבר לנסוע עקב בעיות מכניות, חוסר טסט תקף או סיבות אחרות, יש לגרור למגרש המכוניות. מגרשים אשר השירות שלהם כולל את גרירת המכוניות הם בעדיפות, נציג שלהם מגיע, מעלה את הרכב על הגרר מסיע אותו למגרש וכך נפתרת הבעיה והלקוח אינו צריך לחפש גרר ולשלם לו בנפרד.
מסיעים את הרכב למגרש, הרכב הישן אינו תופס מקום חניה הנחוץ לדיירים ובעל הרכב מפסיק לקבל קנסות הגין רכב מוזנח המצוי בצדי הכביש ומכער את הסביבה.