רגע הפרידה מרכב ששרת אותנו שנים רבות הוא רגע לא קל, נזכרים בכל הרגעים הנפלאים ובכל המקומות היפהפיים שאליהם נסענו עם רכב זה.
אך אם הרכב כבר אינו מתפקד ולא כדאי לתקן אותו בגלל העלויות הגבוהות, זה הזמן להעבירו למגרש הגרוטאות לצורך פירוק וגריטה.
מגרשי הגרוטאות לרכבים ברחבי הארץ
רוב מגרשי הגרוטאות ברחבי הארץ פועלים בשיטה דומה ולכן אין זה משנה לאיזה מגרש מגיעים. המטרה של הלקוח היא לקבל את הסכום המקסימלי עבור הרכב הישן שלו וחלפיו. בעלי המגרש מבצעים הערכה כספית של שווי החלפים שאפשר לבצע בהם שימוש או מחזור ובהתאם לכך מעביר לבעל הרכב תשלום באופן מידי ובמזומן.
לאחר שלב זה, מטפלים בנושא מסמכי הרכב כיוון שהרכב יורד מהכביש ויש ליידע על כך את משרד התחבורה ואת חברת הביטוח.
פירוק רכבים
צוותי העובדים במגרשים מפרקים באופן די דומה את כל הרכבים המגיעים אליהם, בוחנים את החלפים השונים, מעבירים למחזור את חלקי המתכת ופריטים כמו זכוכית ומראות. בודקים את תפקודם של חלפים מכניים שונים, אם מדובר בפריט איכותי מעבירים אותו למכירה כמוצר יד שנייה. פריט שיש בו פגם קטן ושווה לתקן אותו, מועבר לתיקון ולאחר מכן גם הוא יימכר בפריט יד שנייה וצמיגים מועברים לטובת הקמת מגרשי משחקים.
כך מפרקים את הרכב עד הפריט האחרון ואת השלדה עצמה גורטים וממחזרים את המתכת.
רכבים בצדי הדרכים
עד לא מכבר ראינו בצדי הדרכים ובחניונים השונים רכבים ישנים שאי אפשר כבר להניע אותם, רכבים שהביטוח הכריז עליהם כטוטאל לוסט עקב תאונה ורכבים שעברו שריפה. רכבים במצבים הללו הם סכנה לבריאותו של הציבור כיוון שהם פולטים כל הזמן גזים רעילים, גם כשהם חונים בחניון.
זו הסיבה שהמשרד להגנת הסביבה באמצעות הרשויות המקומות אוכף נושא זה כדי להפחית את זיהום האוויר. בעלי הרכבים מקבלים התרעות ולאחר מכן קנסות גבוהים כדי שלא יזהמו את הסביבה. כדי להימנע מהתשלומים הגבוהים הללו, בעלי הרכבים מפנים אותם למגרש הגרוטאות.