כשהמכונית מגיעה לסוף הקריירה שלה, אין ברירה אלא להעביר אותה למגרש גרוטאות כדי לבצע פירוק של כל חלקי הרכב.
הסיבות לכך נובעות מהעובדה שמדובר ברכב ישן שעלות התיקון שלו מאד יקרה ולכן לא כדאית, רכב שלא עובר טסט עקב מצבו, או עקב תאונת דרכים ששינתה את הסטטוס שלו לטוטאל לוסט.
העברת בעלות של רכב לפירוק
רכב שמועבר לפירוק לא ינוע יותר בכבישי הארץ ולכן אין למי להעביר לו בעלות, כיוון שלא מוכרים אותו לגורם זה או אחר.
על בעל הרכב לבצע כמה פעולות כדי לוודא שלא יבוצע חלילה מעשה נוכלות עם מספר הרישוי של הרכב הספציפי:
- למלא טופס הורדה של הרכב מהכביש. במסמך זה יצוינו כל פרטי הרכב כדי שמשרד הרישוי יקלוט נתון זה ברישומיו.
- מסמך זה מעבירים למשרד הרישוי באופן אישי או באמצעות נציגי מגרש הגרוטאות המיומנים בביצוע תהליך זה.
- לאחר קליטת המידע, משרד הרישוי מפיק לבעל הרכב רישיון כתום המעיד על כך שהרכב הורד מהכביש והוא לא קיים יותר במאגר הרכבים הנעים בישראל.
- במקביל, נעשה חישוב כספי ומשרד הרישוי מחזיר לבעל הרכב את החלק היחסי של עלות אגרת הרכב ששולמה בהתאם לסך החודשים שהרכב נסע בכבישים.
- על בעל הרכב לפנות גם לסוכן הביטוח או לחברת הביטוח, לדווח על כך שהרכב ירד מהכביש וגם במקרה זה יקבל חלק יחסי של דמי הביטוח בחזרה בהתאם להחלטות הבסיסיות של חברת הביטוח במקרים מסוג זה.
אופן ביצוע הפעולות הללו
חשוב לבצע באופן מידי את כל הפעולות הנדרשות כולל הורדת לוחית הרישוי מהרכב ורק לאחר מכן יתחילו עובדי מגרש הגרוטאות בהליך פירוק הרכב.
קיימת חשיבות רבה בסגירת כל המעטפת כדי שלא תהיה איזו שהיא פרצה או פעולה לא מושלמת שתאפשר לעבריינים להעלות רכב אחר על הכביש כשהוא נושא את מספר הרישוי של הרכב שהחל הליך של פירוק עקב מצבו.
מגרשי הגרוטאות מכירים את אופן ההתנהלות על כל רבדיו והם מבצעים זאת עבור הלקוחות באופן אחראי ומהיר.