רכב שעבר תאונה קשה, מועבר לבדיקה מקיפה במוסך. על פי התוצאות של המבדקים השונים כמו מצב מכני, מנוע שנהרס, שילדה שנמעכה באופן רציני וכו’, מתקבלת החלטה על ידי שמאי הביטוח אם הרכב יוכרז כטוטאל לוס וכך ירד מהכביש. או יבוצע בו תיקון שישולם על ידי חברת הביטוח.
אם הוחלט על טוטאל לוס, בעל הרכב יקבל מחברת הביטוח פיצוי כספי בשווי ערכו של הרכב על פי המחירון כדי לא להיכנס לתיקונים מורכבים שעלותם תהיה קרובה לעלותו של הרכב על פי המחירון.
מה עושים עם רכב שעבר טוטאל לוס
הדרך הנכונה ביותר היא להעביר את הרכב בהקדם בנסיעה עצמית או באמצעות גרר אל מגרש המכוניות לפירוק. לבעל הרכב אין מה לעשות עם הרכב, כיוון שהוא מקבל את התמורה המלאה מחברת הביטוח.
פירוק רכבים
במגרש המכוניות מתבצע פירוק רכבים. בודקים את מה שנותר מהרכב ומצילים חלפים שהם תקינים ואפשר למכור אותם כפריט יד שנייה כמו לדוגמה דלת או חלון, חלפים שאפשר למכור לאחר תיקון קל שעלותו אינה גבוהה כמו לדוגמה הגה או אלטרנטור, מעבירים אותו לתיקון ולאחר מכן, מוכרים אותו לסוחרים העוסקים במכירה של מוצרי יד שנייה.
את חלקי הפח, המתכת והברזל מעבירים למחזור וכך גם חלקי זכוכית המיועדים לשימוש חוזר. השלדה וכל מה שנותר מהרכב עובר למהלך של גריטה, גריסה של הגרוטאות באופן מוחלט באמצעות מכונה ייחודית המבצעת זאת ומועכת את השלדה.
רכבים בחניונים או בצדי הדרכים
אם הרכב קיבל אישור לטוטאל לוס לא מומלץ להשאיר אותו בצדי הדרכים או בחניונים כיוון שסיירים של הפיקוח העירוני הנתקלים ברכב מסוג זה דורשים להזיז אותו מהמקום ולהעבירו למגרש מכוניות לפירוק. אם זה לא קורה תוך פרק זמן סביר, הם קונסים את בעליו בקנסות גבוהים לאור הפגיעה באיכות הסביבה.
לכן, השארת הרכב ברחוב הוא מהלך מיותר ולעתים גם יקר. עדיף להסיע את המכונית למגרש מכוניות לפירוק ולהשאיר להם לבצע את המשך התהליך.
הרכבים הללו מכערים את הסביבה, תופסים מקומות בחניונים שגם כך מלאים עד אפס מקום וכל מקום נחוץ לקהל הרחב ולכן מקומם במגרש לפירוק מכוניות.