רכב לפירוק הוא ברוב המקרים רכב שאין כל אפשרות לנסוע בו. אף על פי כן, רכב זה יוצר הוצאות לבעליו כמו תשלום ביטוח, תשלום אגרת רכב ועוד.
מצבם של הרכבים הישנים
בנוסף לכך עקב המגמה של המשרד להגנת הסביבה לצמצם את קיומם של רכבים ישנים בצידי הדרכים אשר גורמים לפליטת רעלים גם כשהם נייחים, משרד זה מטיל קנסות על בעלי הרכבים כדי לעודד אותם לסלק את הרכב מהחניונים גם כיוון שהם תופסים מקום חניה אשר אחרים זקוקים לו עקב מצוקת החניה.
נוצר מצב שהרכב הוא בעל ערך מופחת, בעל הרכב אינו מתקן את הליקויים כיוון שמדובר בעלויות גבוהות מאד עקב חלפים שקשה להשיג בשוק ומצד שני, חלות עליו המון הוצאות.
שיקול פיננסי נכון הוא לסכם את כל ההוצאות, להבין שרכב זה כבר לא יוכל לנוע בכבישים ולכן עדיף לעצור את כל ההוצאות שאין להן תכלית.
מגרשי הגרוטאות למכוניות
מגרשי הגרוטאות מקבלות רכבים ישנים בכל מצב, אלו שאינם נוסעים, רכבים ישנים ורכבים לאחר תאונות דרכים.
הערך הכספי אשר הלקוח מקבל הוא כעשרה אחוז מערכו במחירון הרכב ובהתאם למצבם של חלפים מסוימים שהם תקינים ואפשר למכור אותם כיד שנייה. התשלום משולם במקום ובמזומן.
מגרשי הגרוטאות מודעים הן לעלויות הכבדות המוטלות על בעלי הרכבים הללו והן למצבם המכני ולכן במקרים רבים הם מציעים לגרור את הרכב מהחניון למגרש באמצעות רכב הגרר של המגרש.
במקביל מסייעים עובדי המגרש לבעל הרכב לטפל בכל הניירת הקשורה לדיווח למשרד הרישוי על הורדת הרכב מהכביש.
מכירה רכב לפירוק בכל מצב
ברוב המקרים בעלי הרכבים מקבלים כספים עבור הרכב הישן שלהם כך שהם מרוויחים ממכירת הרכב. הנושא החשוב הוא לא רק כמה קיבלו ממגרש הגרוטאות אלא גם כספים שהם הרוויחו מתוך העובדה שהרכב כבר לא ברשותם.
הם אינם משלמים כספים ללא צורך כמו ביטוח שהוא יקר יותר לרכבים ישנים, לא משלמים עבור תיקונים ועבור קנסות מהעירייה עקב המפגע הבטיחותי שיוצר רכבם.