המשרד לאיכות הסביבה, משרד התחבורה והרשויות המקומיות העלו הילוך בשנים האחרונות בכל הקשור לטיפול ברכבים ישנים. הנהלים והחוקים החדשים יצרו מצבים שבהם לא כדאי כלכלית להחזיק רכב ישן מסיבות רבות ולכן המגמה היא למכור את הרבים הללו ולהיפטר מהם לטובת רכבים חדשים, חסכוניים שפעילותם אינה פוגעת באיכות הסביבה.
שיתוף הפעולה הפורה בין הרשויות השונות בעניין זה הוא מוצלח במיוחד ואפשר לראות שכמות הגרוטאות פחתה באופן משמעותי כיוון שהרכבים מועברים לפירוק כדי ליצור סביבה ידידותית ונקיה מזיהום גבוה של האוויר.
רכבים תקולים שלא כדאי לתקן אותם
כל בעל רכב ישן מחויב לשלם עבורו אגרת רכב שהיא יקרה מאד, מכיוון שמדובר בדגמים ישנים, רכישת החלפים עבורם יקרים מאד ולעתים נוצרים מצבים שלא מוצאים את החלפים הנחוצים עקב העובדה שאין כמעט דגמים אלה בשוק ולכן הרכב תקוע ואין אפשרות לתקן אותו כלל. הרכבים הישנים מתקלקלים לעיתים תכופות, סיטואציה שגוררת הוצאות כספיות רבות ומיותרות.
אדם המחזיק רכב ישן מגיע לעיתים למצבים שהרכב תקול, עלות התיקון היא גבוהה ביותר במיוחד אם מדובר במנוע שהפסיק לעבוד ועלות רכישת מנוע חדש והתקנתו הם מעל למחירון הרכב. עקב חוסר הכדאיות הכלכלית מחליט בעל הרכב לא לתקן אותו ומשאיר אותו בחניה ציבורית או בצדי הדרכים עד שימצא פתרון.
בחלוף הזמן, הרכב מעלה אבק וחלודה, הוא הופך לגרוטאה המכערת את הנוף ומאפשרת למזיקים להצטופף בה.
הדרישות של משרדי הממשלה והרשויות המקומיות
רכבים ישנים שאינם נוסעים, מעלים אבק במקומות שונים בתוך הערים ומחוצה להן. הם תופסים מקום חניה ובמצוקת החניה הקיימת ברוב הערים זה מצב בעייתי וכל מקום חניה שאפשר לפנות לצורך חניה באופן שוטף של רכבים אחרים, היא משימה חשובה. מעבר לכך הרכבים הישנים יוצרים מפגע סביבתי ותברואתי. המגמה היא לדרוש מבעלי הרכבים הללו לפנות אותם מהמקומות השונים ולהעבירם לצורך פירוק למגרשי מכוניות שזה תחום עיסוקם, קונה רכבים לברזל. כך הדרכים ייראו אסתטיות ויתפנו מקומות חניה שהם כה נחוצים.
שיטת העבודה בנושא מכירת רכב לברזל
כדי להגיע למטרה, מגיעה משאית גרר של מגרש המכוניות לשטח וגוררת את הרכב המיועד לפירוק אל מגרש המכוניות. כך הם אוספים מרחבי העיר וגם מחוצה לה את כל המכוניות המהוות מפגעים סביבתיים. כל רכב נבדק בקפידה ומועבר תשלום הוגן לבעל הרכב בגין ערכו הכספי.
השלב השני הוא פירוק הרכב, עריכת בדיקה וקבלת החלטה לגבי כל אחד מחלפיו תוך התחשבות מקסימלית בעקרונות השמירה על איכות הסביבה למען סביבה נקיה מזיהומי אוויר.
הרכב עובר הליך של דחיסה ומעיכה. השלדה מועברת למפעל מחזור המייצר מתוצריו מוטות ברזל או חלקי ברזל בגדלים שונים עבור מפעלים תעשייתיים שונים.
מחזור פריטי הברזל יוצרת חיסכון כספי משמעותי בעלויות הייצור פותרת בעיות חמורות של איכות הסביבה מצד אחד ושל עלויות תחזוקה גבוהות מצד שני.
מפעלי מחזור הברזל הפזורים בכל הארץ, מטפלים בכל יום בשלדות ברזל רבות המגיעות אליהן. מבצעים הליך של התכת החומרים, חידושם ויצירת צורות וגדלים שונים של ברזל על פי הצורך. רוב הברזל הממוחזר משמש את ענף הבנייה.
המגרש העוסק במכירת רכב לברזל הוא ותיק, בעל רקורד עשיר וניסיון רב בביצוע הפעולות הללו ולכן מיומן בפעולות מיון והכוונה של כל חלפי הרכב לטובת פעולות שונות כמו מחזור הברזל, שימוש בחלפים שמצבם תקין או תיקון חלפים אחרים כדי למכור אותם לאחר מכן.